افزایش ۱۱ درصدی صادرات لوازم خانگی
برادران عنوان کرد: افزایش صادرات لوازم خانگی در کشورمان در چهارماه ابتدایی امسال نشان از تولید داخلی بیشتر، عمق بخشی بیشتر و کیفیت بالاتر تولیدات لوازم خانگی داخلی دارد.
وی افزود: تا زمانی که نیاز داخل تآمین شده و بازار رقابتی در داخل وجود داشته باشد، ضرورتی برای واردات لوازم خانگی وجود ندارد، اما اگر بخواهیم واردات لوازم خانگی را داشته باشیم، باید از ظرفیتهای حمایتی مانند تعرفه استفاده کنیم تا تولیدکنندگان مطمئن باشند در رقابتی نابرابر با تولیدکنندگان دیگر کشورها قرار نمیگیرند.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: در سالهای اخیر بیش از ۲۰۰ واحد لوازم خانگی در داخل کشور در حوزه تنوع محصولات، کیفیت و ضمانت با هم رقابت دارند. در حوزه خارج از کشور هم برخی از محصولات توان رقابتی بالایی دارند، اما در برخی از محصولات که نوپا هستند این نگرانی وجود دارد که به توان داخلی ایجاد شده و پیوندی که بین دانشگاه، شرکتهای دانش بنیان و قطعه سازها به وجود آمده، آسیب برسد
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه توان رقابتی را افزایش دهیم، باید به صادرات توجه ویژهای بکنیم.