بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر : ۲۸۴۱۷۲
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از اینوستینگ؛ قیمت نفت روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت و به رشد بیش از ۳ درصدی هفته گذشته ادامه داد. این افزایش در حالی رخ داد که نگرانی‌ها از رکود اقتصادی در ایالات متحده کاهش یافت و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه از قیمت‌ها حمایت کرد.

تا ساعت ۸:۱۲ به وقت گرینویچ، بهای معاملات آتی نفت خام برنت با ۷۳ سنت افزایش (۰.۹ درصد) به ۸۰.۳۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۸ سنت افزایش (۱.۲ درصد) به ۷۷.۷۲ دلار رسید.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازارهای IG، گفت: حمایت از قیمت‌ها به دلیل داده‌های بهتر از انتظار ایالات متحده در هفته گذشته است که ترس از رکود اقتصادی در آمریکا را کاهش داد.

وی افزود: «همچنین نگرانی زیادی وجود دارد که ایران چه زمانی ممکن است به ترور رهبران کلیدی حماس و حزب‌الله توسط اسرائیل واکنش نشان دهد. به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر مسئله "زمان" باشد تا "اگر".»

ایران و حزب‌الله وعده داده‌اند که به ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، و فؤاد شکر، فرمانده نظامی حزب‌الله، پاسخ دهند.

وارن پترسون، رئیس تحقیقات کالاهای ING، اظهار داشت: «بازار همچنان منتظر واکنش ایران است.»

علاوه بر این، حمله اسرائیل به غزه روز شنبه با یک حمله هوایی به یک مجتمع مدرسه تشدید شد که به گفته خدمات اضطراری غزه، دست‌کم ۹۰ نفر را کشت. هرچند اسرائیل اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان اغراق شده است. حماس نیز در روز یکشنبه درباره مشارکت خود در مذاکرات آتش‌بس جدید ابراز تردید کرد.

هفته گذشته، قیمت برنت ۳.۷ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۴.۵ درصد افزایش یافت که این رشد به دلیل داده‌های اقتصادی و افزایش امیدها برای کاهش نرخ بهره در آمریکا بود.

سه بانکدار مرکزی ایالات متحده هفته گذشته اعلام کردند که به نظر می‌رسد تورم به اندازه کافی در حال کاهش است تا فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را به زودی در ماه آینده کاهش دهد.

در ماه ژوئیه، قیمت‌های مصرف‌کننده در چین سریع‌تر از حد انتظار افزایش یافت و تعداد درخواست‌های بیکاری هفتگی در ایالات متحده نیز بیش از انتظار کاهش پیدا کرد.

روز دوشنبه، روسیه پس از افزایش فعالیت نظامی اوکراین در نزدیکی مرز و تنها چند روز پس از بزرگ‌ترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان شروع جنگ در سال ۲۰۲۲، غیرنظامیان را از بخش‌هایی از یک منطقه دوم در مجاورت اوکراین تخلیه کرد.

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
راز شیفتگی دونالد ترامپ به هانیبال لکتر چیست؟
هانیبال لکتر در سخنرانی های ترامپ؛

راز شیفتگی دونالد ترامپ به هانیبال لکتر چیست؟

قیمت طلا در حدود ۲۴۰۰ دلار؛ مس تحت فشار مشکلات چین
طلا در انتظار وضوح بیشتر از سیاست‌های آمریکا؛

قیمت طلا در حدود ۲۴۰۰ دلار؛ مس تحت فشار مشکلات چین

چشم‌انداز اقتصادی چین در دوران ریاست جمهوری ترامپ
رکود بازار‌های آسیایی با احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴؛

چشم‌انداز اقتصادی چین در دوران ریاست جمهوری ترامپ

آرامکو عربستان، سلطه‌گر بی‌رقیب ذخایر نفتی جهانی
نقش کلیدی آرامکو در آینده اقتصادی عربستان سعودی؛

آرامکو عربستان، سلطه‌گر بی‌رقیب ذخایر نفتی جهانی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.