بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
طلا در انتظار وضوح بیشتر از سیاست‌های آمریکا؛

قیمت طلا در حدود ۲۴۰۰ دلار؛ مس تحت فشار مشکلات چین

قیمت طلا در حدود ۲۴۰۰ دلار؛ مس تحت فشار مشکلات چین
قیمت طلا در حدود ۲۴۰۰ دلار باقی ماند زیرا معامله‌گران در جستجوی شفافیت بیشتر در مورد سیاست‌های پولی و سیاسی ایالات متحده بودند. در همین حال، قیمت مس به دلیل نگرانی‌های اقتصادی در چین کاهش یافت. انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و تأثیرات سیاسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازارها مؤثر بوده است.
کد خبر : ۲۸۳۴۲۹
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از اینوستینگ؛ معاملات طلا امروز، سه‌شنبه تغییر چندانی نداشته و در حدود پایین‌ترین سطح ۱۱ روز گذشته باقی ماند، زیرا معامله‌گران در جستجوی شفافیت بیشتر در مورد سیاست‌های پولی و سیاسی ایالات متحده بودند، به‌ویژه با نزدیک شدن به جلسه فدرال رزرو در هفته آینده.
در میان فلزات صنعتی، قیمت مس امروزکاهش یافت و زیان‌های شدید خود را در جلسات اخیر به دلیل افزایش عدم اطمینان اقتصادی در مورد بزرگترین واردکننده مس (چین) ادامه داد.

معاملات آتی طلا ۰.۱درصد افزایش یافت و به ۲۳۹۸.۳۸ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی طلا ۰.۲درصد افزایش یافت و به ۲۳۹۹.۴۰ دلار در هر اونس تا ساعت ۰۴:۳۳ به وقت گرینویچ رسید.

قیمت طلا در حدود ۲۴۰۰ دلار؛ مس تحت فشار مشکلات چین


قیمت طلا تمرکز بر کاهش نرخ و سیاست‌ها 


فلز زرد در حال تجربه افت شدید از بالاترین رکورد‌های خود در هفته گذشته بود، زیرا عدم اطمینان درباره سیاست‌های ایالات متحده تأثیر بسزایی گذاشته بود.
معاملات آتی در اوایل جولای به حدود ۲۴۷۰ دلار در هر اونس رسیده بود، اما به شدت کاهش یافت. مقداری استحکام در دلار، با توجه به گمانه‌زنی‌ها درباره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نیز بر قیمت‌های طلا تأثیر گذاشت. 
عدم اطمینان در مورد رقابت ریاست جمهوری ایالات متحده این هفته افزایش یافت پس از اینکه رئیس‌جمهور جو بایدن از نامزدی مجدد خود انصراف داد و به جای آن از معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس حمایت کرد. دیده می‌شد که هریس به اندازه کافی حمایت دموکرات‌ها را به دست می‌آورد تا نامزد ریاست جمهوری حزب شود، هرچند که هنوز به‌طور رسمی نامزد نشده است.

بیشتر بخوانید: فرصتی طلایی از جنس طلا !

هرچند داده‌های نظرسنجی توسط CBS و HarrisX از تأثیر انصراف بایدن را منعکس نکرده‌اند، اما پیش‌بینی‌های این موسسات ترامپ از بایدن و هریس در نظرسنجی‌ها پیشی گرفته است.  در حالی که این عدم اطمینان سیاسی موجب شد که طلا پناهگاه‌هایی امن بشمار رود و انعطاف پذیری دلار محدودتر شود. 


با این حال، طلا امسال در حال ثبت سود‌های قوی بود، به دلیل خوش‌بینی فزاینده‌ای که فدرال رزرو از سپتامبر شروع به کاهش نرخ‌های بهره خواهد کرد. بانک مرکزی قرار است هفته آینده جلسه‌ای برگزار کند و به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود که باعث ثابت نگه داشته شدن نرخ‌ها شود. 


هرچند سایر فلزات گرانبها روز سه‌شنبه کاهش یافتند. معاملات آتی پلاتین ۰.۱درصد کاهش یافت و به ۹۵۹.۶۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره ۰.۵درصد کاهش یافت و به ۲۹.۱۸۸ دلار در هر اونس رسید. 

مس تحت فشار زیان‌های شدید به دلیل وخامت احساسات نسبت به چین قرار گرفت


در میان فلزات صنعتی، معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن ۰.۲درصد افزایش یافت و به ۹۲۳۴.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی یک‌ماهه مس ۰.۳درصد کاهش یافت و به ۴.۱۸۷۳ دلار در هر پوند رسید.

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.