بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
زمان بلوغ بازار ارز‌های دیجیتال نزدیک است/ بازار ارز‌های دیجیتال؛ بازار پرریسک
عضو هیات مدیره صرافی OMP فینیکس گفت: بازار ارز‌های دیجیتال بازار پرریسکی است. همه آدم‌ها اول سمت سود را به شما نشان می‌دهند. یک سرمایه گذار موفق کسی است که اول سمت ریسک را می‌بیند.
کد خبر : ۲۸۴۱۹۳
نویسنده :
مینا علیزاده

محمد حسینی، معامله‌گر، تحلیل‌گر بازار‌های مالی و عضو هیئت‌مدیره صرافی او ام پی فینکس OMPFinex در گفتگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: علت اینکه سرمایه‌های بزرگ به سمت بازار رمزارز‌ها سرازیر نمی‌شوند عدم وجود قانونگذاری شفاف در این بازار است. قانونگذاری باعث می‌شود که پول‌های بزرگ به سمت این بازار بیاید و موجب رشد و شکوفایی بازار شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر پروژه‌هایی در بازار ارز‌های دیجیتال در حال رشد هستند که این بازار را به سمت کارایی بیشتر پیش می‌برند. این بازار در حال بلوغ و پیشرفت است. آدم‌ها از هر بازار جدیدی که تازه روی کار می‌آید انتظار زیادی دارند، اما بعد از مدتی از آن فاصله می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود کم‌کم آن بازار به بلوغ خود برسد. فکر می‌کنم زمان بلوغ کریپتو‌ها و ارز‌های دیجیتال نزدیک است و اتفاقات خوبی برای آن رخ خواهد داد.

حسینی خاطرنشان کرد: تا وقتی که قانونگذاری شفاف و دقیق انجام نشود، کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با ترس پا به این حوزه خواهند گذاشت. زیرا معتقدند که آینده این حوزه شفاف نیست؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سرمایه‌های بزرگ به این بازار بپیوندند.‌

می‌توان گفت که هنوز کار زیادی در این حوزه انجام نشده است. تمام اتفاقاتی که در این بازار رخ می‌دهد حاصل نیاز و سفته بازی یکسری آدم هاست که به این بازار روی آورده‌اند. امروز همه می‌دانند که ایران شرایط اقتصادی خوبی ندارد. میانگین درآمد ما حدود ۲۰۰ دلار است و این عدد در دنیا قابل‌قبول نیست. 

عضو هیئت‌مدیره صرافی OMPFinex ادامه داد: آدم‌ها دوست دارند پول خود را در بازاری سرمایه‌گذاری کنند که اول از همه سپر تورمی برای آن‌ها باشد و دوم درآمد دلاری برای آن‌ها به همراه آورد. این بازار پر از چالش و ریسک است و از آنجا که درآمد دلاری دارد زیان‌های آن نیز دلاری محاسبه می‌شود. لازم است که یک سیستم قانون‌گذاری شفاف برای این بازار در نظر گرفته شود تا سرمایه‌های بزرگ به این حوزه سرازیر شوند و دست کلاهبرداران نیز از این بازار کوتاه گردد. 

وی درباره وضعیت بازار ارز‌های دیجیتال گفت: هفته‌ها و شاید ماه‌های آینده برای بازار ارز‌های دیجیتال مهم است. این بازار به بلوغ خود نزدیک می‌شود. سال‌های گذشته بازار ناشناخته‌تر و نابالغ بود و رفتار مشخصی نشان نمی‌داد. به‌عنوان‌مثال برای یک سرمایه‌گذار مشخص است که اگر ریسک‌های ژئوپلیتیک بیشتر شود برای طلا یا کامودیتی‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اما حدس اتفاقات در بازار ارز‌های دیجیتال خیلی قابل پیش‌بینی نبود.

حسینی گفت: در حال حاضر موضوع مهم احتمال رکود شدید اقتصاد است که برای دنیا پیش‌بینی می‌شود. اما آینده برای بازار ارز‌های دیجیتال مهم است. انتخابات و جلسه بعدی فدرال رزرو درباره نرخ بهره از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر ترامپ رأی بیاورد می‌تواند شوک بزرگی به بازار وارد شود. معامله‌گران باید بازار را تحت‌نظر داشته باشند تا بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.

عضو هیئت‌مدیره صرافی OMPFinex در پایان گفت: بازار ارز‌های دیجیتال بازار پرریسکی است. همه آدم‌ها اول سمت سود را به شما نشان می‌دهند. یک سرمایه‌گذار موفق کسی است که اول سمت ریسک را در نظر بگیرد. هرچقدر بیشتر آموزش ببینید و مطالعه بیشتری داشته باشید می‌توانید ریسک خود را کاهش دهید. هیچ راه موفقیت میانبری در بازار‌های مالی وجود ندارد و همه نیازمند صبر، تلاش، پشتکار و مطالعه هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.