بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
از پیش بینی سود بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی
فروش بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومانی و تحقق سود بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.
کد خبر : ۲۸۴۲۷۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، کارخانه تولیدی شرکت سوخت سبز زاگرس، علاوه بر دو محصول اصلی خود یعنی بیواتانول سوختی و کنجالة تخمیری، محصولات جنبی دیگری نیز تولید می‌کند.

براساس این گزارش، اولین محصول اصلی تولیدی شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس بیواتانول سوختی بدون آب است. از این محصول را بیواتانول، بیواتانول سوختی و اتانول سوختی نیز می‌توان نام برد.

اتانول یک الکل سبک دو کربنی است که به دو روش پتروشیمیایی و تخمیری تولید می‌شود.

امروزه بیش از ۹۵ درصد از تولید جهانی اتانول، که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد لیتر در سال است، به روش تخمیری صورت می‌گیرد.

دومین محصول اصلی شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس، کنجالة تخمیری است.

غلات مورد مصرف برای تولید اتانول (گندم، ذرت، جو، سورگوم) به طور معمول حاوی ۶۰ تا ۶۲ درصد نشاسته است. این محصول در کارخانه تولیدی شرکت گسترش سوخت سبززاگرس، پس از هیدرولیز، تخمیر، تقطیر و آبگیری به بیواتانول سوختی بدون آب تبدیل می‌گردد. 

این مواد به دو شکل مواد جامد غیر محلول در آب و مواد محلول در آب در فرآیند تقطیر جداسازی شده و پس از آنکه خشک شدند به شکل پودربرای افزودن به جیره غذایی دام استفاده می‌شوند.

لازم به ذکر است، محصولاتی که به صورت جانبی، به مقدار کم، همراه با بیواتانول سوختی تولید می‌شوند عبارتند از الکل صنعتی با درجه خلوص حداکثر ۹۵% با کاربرد گسترده به عنوان ماده اولیه، ماده کمکی یا حلال در صنایع مختلف کشور و همچنین روغن الکل (Fusel Oil) که ترکیبی است از الکل‌های سنگین با کاربرد‌های مختلف صنعتی است.

از طرح‌های توسعه‌ای شرکت سوخت سبز زاگرس که در آینده ممکن است به محصولات تولیدی این شرکت اضافه شود عبارت است از گازکربنیک خالص با گرید خوراکی / بهداشتی با کاربرد گسترده در صنایع نوشابه سازی، تولید یخ خشک.

انعقاد قرارداد جدید فروش "شگستر"

شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس از قرارداد فروش محصولات به صورت کارمزدی در مردادماه خبر داد.

این شرکت اعلام کرد، قرارداد فروش محصولات به صورت کارمزدی با شرکت آرمان جاوید ثمین منعقد شده است.

همچنین، به دنبال قرارداد با شرکت کشت و صنعت شکوفه یاس قائم، شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به صورت حق العمل کاری، ذرت از مشتری دریافت و پس از انجام عملیات و فرآیند تولید بایواتانول و کنجاله تخمیری حاصله را به مشتری تحویل می‌دهد و مابه ازا حق العمل دریافت می‌کند.

سومین قرارداد فروش "شگستر"

این شرکت اعلام کرد، باتوجه به نزدیک شدن راه اندازی زیست پالایشگاه کرمانشاه، مشتریان مختلف داخلی و خارجی در حال مذاکره خرید محصول هستند. این شرکت، سومین قرارداد فروش محصولات به صورت حق العمل کاری با شرکت توسعه تجارت بین الملل آریا گستر اروند افق را منعقد کرده است. 

اعلام زمانبندی پرداخت سود به سهامداران 

شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس از زمانبندی سوددهی به سهامدارانش شفاف سازی کرد.

این شرکت اعلام کرد، سود سهامداران حقیقی از تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۱۰ و سود سهامداران حقوقی نیز از تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۱۵ قابل پرداخت خواهد بود. 

دیدار سهامداران "شگستر" در مجمع/ برنامه‌های آتی "شگستر"

براساس این گزارش، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۰ برگزار شد.

در این مجمع مدیرعامل شرکت سوخت سبز زاگرس اعلام کرد: هدف از اجرای هر یک از طرح‌های در دست اقدام شرکت تولید ۶۶ ملیون لیتر بایواتانول سوختی در سال است. تولید آزمایشی زیست پالایشگاه کرمانشاه نیز از ۱۲ تیرماه شروع شد.

انعقاد قرداداد حفر چاه عمیق و تامین آب مورد نیاز و مذاکره برای خرید ما اولیه خ تولید شامل خرید‌های داخلی و خارجی از اقدامات انجام شده شگستر است. 

برآورد شده در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان فروش داشته باشیم. طبق پیش بینی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سود محقق خواهیم کرد.

در نظر داریم زیست پالایشگاه کرمانشاه در آذرماه به ظرفیت کامل برسد. تولید با ظرفیت ۷۰ درصد در این پالایشگاه از برنامه‌های آتی شرکت است.

 در پروژه باشت احداث نیروگاه خورشیدی در دست بررسی است. با توجه به قیمت گاز و گازوئیل بازدهی نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سرمایه گذاری و بازدهی نیروگاه‌های خورشیدی بهتر است. احداث نیروگاه خورشیدی در این پروژه به طور جدی در دست بررسی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.