بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
تقاضای چین و کاهش نگرانی‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت را تحت تأثیر قرار داد
قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از چندین روز کاهش ثابت ماند، زیرا نگرانی‌ها درباره تقاضای چین و کاهش نگرانی‌ها درباره گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه باعث کاهش قیمت‌ها شده بود. همزمان، برآورد‌های جدید ذخایر نفتی ایالات متحده نیز در انتظار انتشار است.
کد خبر : ۲۸۴۵۱۶
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از چندین روز کاهش که باعث شد قیمت نفت برنت به حدود ۷۷ دلار برسد، عمدتاً ثابت ماند. این کاهش قیمت ناشی از نگرانی‌های پایدار درباره تقاضای چین و کاهش نگرانی‌ها درباره گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه بود.

قیمت آتی نفت خام برنت در ساعت ۰۸:۰۶ به وقت گرینویچ در ۷۷.۲۰ دلار در هر بشکه ثابت ماند. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۷ سنت کاهش به ۷۳.۱۰ دلار رسید.

از زمان اوج‌گیری قیمت برنت به بالای ۸۲ دلار در روز دوشنبه هفته گذشته، ارزش آن تا پایان معاملات روز سه‌شنبه ۶.۲ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود یعنی ۷۷.۲۰ دلار رسیده است. قیمت WTI نیز در همین دوره ۷.۵ درصد کاهش داشته است.

نگرانی‌ها در مورد تقاضای چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان، و کاهش نگرانی‌ها در مورد گسترش جنگ در خاورمیانه که می‌تواند تأمین نفت را تهدید کند، عامل این کاهش‌ها بودند.

بر اساس منابع بازار که به آمار‌های موسسه نفت آمریکا استناد کرده‌اند، ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یافته است. با این حال، ذخایر بنزین و تقطیرات کاهش یافته‌اند.

ایالات متحده بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت در جهان است و افزایش ذخایر نشان‌دهنده عرضه بیش از حد است که می‌تواند قیمت‌ها را تحت فشار قرار دهد.

برآورد‌های رسمی دولت آمریکا از موجودی‌ها قرار است روز چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به وقت گرینویچ منتشر شود.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، سفر خود به خاورمیانه را با هدف کمک به دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه به پایان رساند.

بلینکن و میانجی‌گران مصر و قطر امید‌ها برای یک "پیشنهاد پل‌زنی" از سوی ایالات متحده را افزایش داده‌اند، که می‌تواند شکاف‌ها بین دو طرف در جنگ ۱۰ ماهه را کاهش دهد.

استراتژیست‌های کالایی ING گفتند: "امید به آتش‌بس بین اسرائیل و حماس به همراه نگرانی‌های مداوم درباره تقاضا، بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است. "

آن‌ها افزودند: "در حالی که تقاضای ضعیف چین به خوبی گزارش شده است، حاشیه‌های پالایشگاهی در سراسر جهان در بیشتر ماه آگوست تحت فشار بوده‌اند که نشان می‌دهد این نگرانی‌های تقاضا تنها محدود به چین نیست. "

مشکلات اقتصادی در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام، همچنان بازار را تحت فشار قرار داده‌اند، چرا که حاشیه‌های ضعیف پالایشگاهی و تقاضای پایین برای سوخت باعث کاهش عملیات در پالایشگاه‌های دولتی و مستقل شده است.

واردات نفت خام از بزرگترین تأمین‌کننده چین، روسیه، در ماه ژوئیه ۷.۴ درصد کمتر از سال گذشته بود، در حالی که واردات نفت کوره برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.

 

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهم بالای سرمایه‌گذاری خانوارهای آمریکایی در بازار سهام
مالکیت سهام در آمریکا به اوج تاریخی خود بازگشته است؛

سهم بالای سرمایه‌گذاری خانوارهای آمریکایی در بازار سهام

لحظه سرنوشت‌ساز در مذاکرات آتش‌بس غزه/ آیا این یک فرصت نهایی است؟
افزایش فشار‌های دیپلماتیک آمریکا برای توافق آتش‌بس در غزه؛

لحظه سرنوشت‌ساز در مذاکرات آتش‌بس غزه/ آیا این یک فرصت نهایی است؟

تهدیدی برای دموکراسی انتخاباتی آمریکا
کمپین انتخاباتی ترامپ مدعی دخالت ایران در انتخابات آمریکا شد؛

تهدیدی برای دموکراسی انتخاباتی آمریکا

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.