بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کمپین انتخاباتی ترامپ مدعی دخالت ایران در انتخابات آمریکا شد؛

تهدیدی برای دموکراسی انتخاباتی آمریکا

تهدیدی برای دموکراسی انتخاباتی آمریکا
مقامات اطلاعاتی آمریکا تأیید کرده‌اند که ایران پشت حملات سایبری اخیر به کمپین‌های انتخاباتی ترامپ و بایدن بوده است. این اقدامات بخشی از تلاش‌های تهران برای دخالت در انتخابات آمریکا و تضعیف اعتماد به نهادهای دموکراتیک است. همچنین، یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ایران از روش‌های مختلفی از جمله مهندسی اجتماعی و اطلاعات نادرست برای نفوذ در انتخابات استفاده کرده است.
کد خبر : ۲۸۴۴۸۵
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از فایننشال تایمز؛ مقامات اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کردند که ایران پشت حمله سایبری اخیر به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ بوده و تلاش کرده است تا کمپین بایدن-هریس را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این اقدامات بخشی از تلاش‌های "فزاینده و تهاجمی" تهران برای دخالت در انتخابات آمریکا به شمار می‌آید.

در بیانیه‌ای که روز دوشنبه توسط اف‌بی‌آی و دو سازمان دیگر آمریکا منتشر شد، آمده است که ایران انتخابات نوامبر را به دلیل تاثیر آن بر منافع امنیت ملی خود، بسیار حیاتی می‌داند و تلاش دارد از طریق هک و عملیات نفوذ در سیاست آمریکا دخالت کند.

این بیانیه همچنین ادعای کمپین ترامپ را تأیید کرد که ایمیل‌های داخلی آن توسط ایران هک شده‌اند. قربانیان این حملات شامل راجر استون، متحد قدیمی ترامپ نیز می‌شوند، که هفته گذشته اعلام کرد مقامات به او اطلاع داده‌اند که حساب‌های ایمیل شخصی‌اش به خطر افتاده است.

این سازمان‌ها همچنین بیان کردند که ایران با استفاده از "مهندسی اجتماعی" - که شامل فریب دادن قربانیان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس است - به دنبال دسترسی به افرادی بوده است که به کمپین‌های انتخاباتی هر دو حزب سیاسی دسترسی مستقیم دارند.

در این بیانیه آمده است: "ما در این دوره انتخاباتی شاهد فعالیت‌های تهاجمی‌تر ایران بوده‌ایم، به ویژه در عملیات نفوذ که جامعه آمریکا و عملیات سایبری را هدف قرار داده است. " هدف ایران از این تلاش‌ها، ایجاد تفرقه و تضعیف اعتماد به نهاد‌های دموکراتیک ماست.

تأیید اینکه ایران پشت این حمله بوده، در نخستین روز کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو اعلام شد، جایی که این حزب قرار است کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، کامالا هریس را به عنوان نامزد رسمی خود معرفی کند. یکی از مقامات کمپین هریس هفته گذشته اعلام کرد که کمپین او "اقدامات امنیت سایبری قوی" را به کار گرفته است.

این اعلامیه همچنین در شرایطی منتشر شد که جو بایدن و دولت او تلاش می‌کنند تا از حمله دیگری از سوی ایران به اسرائیل جلوگیری کنند و در عین حال در حال مذاکره برای دستیابی به توافق آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ در غزه و آزادی گروگان‌های حماس هستند.

بیشتر بخوانید: لحظه سرنوشت‌ساز در مذاکرات آتش‌بس غزه/ آیا این یک فرصت نهایی است؟

این گزارش نشان‌دهنده افزایش تلاش‌های عوامل وابسته به دولت ایران برای دخالت در انتخابات است. مقامات آمریکایی پیش‌تر اعلام کرده بودند که ایران نمی‌خواهد ترامپ دوباره به کاخ سفید برگردد تا از افزایش تنش‌ها با آمریکا جلوگیری کند. تحلیلگران همچنین اشاره می‌کنند که تهران هنوز به خاطر ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نظامی ایران در سال ۲۰۲۰، از ترامپ خشمگین است.

سخنگوی کمپین ترامپ، استیون چونگ، اوایل این ماه گفت که ایرانیان "می‌دانند که رئیس‌جمهور ترامپ حکومت ترور آن‌ها را همان‌طور که در چهار سال اول ریاست‌جمهوری خود انجام داد، متوقف خواهد کرد. "

ترامپ قول داده است که اگر در انتخابات پیروز شود، موضع سخت‌تری علیه ایران خواهد گرفت و مانع از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای خواهد شد. در سال ۲۰۱۸، ترامپ از توافق هسته‌ای تاریخی ایران که در دوران دولت اوباما امضا شده بود، خارج شد و تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کرد.

نمایندگان کمپین‌های ترامپ و هریس از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

شرکت OpenAI نیز اعلام کرد که ابزار ChatGPT آن در کمپین اطلاعات نادرست برای تولید مقالات و نظرات در مورد موضوعاتی مانند درگیری غزه، حضور اسرائیل در المپیک و انتخابات آمریکا استفاده شده است.

پایان مطلب 

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اقتصاد فرصت‌محور، چشم انداز کاملا هریس
دیدگاه اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده چیست؟

اقتصاد فرصت‌محور، چشم انداز کاملا هریس

سهم بالای سرمایه‌گذاری خانوارهای آمریکایی در بازار سهام
مالکیت سهام در آمریکا به اوج تاریخی خود بازگشته است؛

سهم بالای سرمایه‌گذاری خانوارهای آمریکایی در بازار سهام

قمار زلنسکی
موفقیت در حمله غافلگیرانه به روسیه؛

قمار زلنسکی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.