بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
خبری از افزایش قیمت بنزین نیست
وزیر نفت گفت: گفت: هرگز راهکار‌های قیمتی برای رفع ناترازی بنزین مدنظر نیست.
کد خبر : ۲۸۴۵۴۹
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، محسن پاک‌نژاد، در نخستین روز کاری خود درباره برنامه کوتاه‌مدت وزارت نفت برای رفع چالش ناترازی انرژی ازجمله مدیریت مصرف گاز تصریح کرد: بنده به‌طور دقیق راهکار‌های عملیاتی را برای رفع این چالش در ذیل سرفصل‌های برنامه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تخصصی ارائه کرده‌ام، البته این موضوع به معنای آن نیست که امکان رفع کامل ناترازی در کوتاه‌مدت وجود داشته باشد، اما این امکان فراهم می‌شود که ناترازی تاحدودی تعدیل شود.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی انرژی برای واردات گاز از ترکمنستان در قالب سوآپ گاز افزود: از آنجا که بخشی از این گاز در داخل مصرف می‌شود، ازاین‌رو به رفع ناترازی گاز هم کمک می‌کند.

وزیر نفت در زمینه برنامه‌های وزارت نفت دولت چهاردهم برای رفع ناترازی بنزین نیز گفت: هم‌اکنون هرگز راهکار‌های قیمتی برای رفع ناترازی بنزین مدنظر نیست.

پاک‌نژاد ادامه داد: راهکار‌های غیرقیمتی رفع ناترازی بنزین نیز به بخشی فراتر از وزارت نفت یعنی در همکاری با دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بازمی‌گردد؛ راهکار‌هایی مانند استفاده از خودرو‌های کم‌مصرف یا خودرو‌های برقی و مواردی از این قبیل که در دستور کار خواهد بود تا بدون افزایش قیمت بنزین امکان ایجاد تعادل در تراز تولید و مصرف فراهم شود.

وی درباره جذب سرمایه در صنعت نفت بیان کرد: الگوی رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت ایران که سال‌هاست تعریف شده است نیاز به بازنگری دارد. سازوکار ۱۴.۵درصد کنونی به نحوی است که شاید بخش جاری صنعت نفت را نیز به زحمت پوشش دهد.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.