بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
افزایش ۲۳ درصدی درآمد با فروش پتروشیمی شازند؛

"شاراک" با رشد ۳۰ درصدی درآمد تجمیعی، به اوج بازگشت

شرکت پتروشیمی شازند (شاراک) با سرمایه ثبت‌شده ۸۰۶ میلیارد تومان و ارزش بازار ۱۸.۶ همت، در اسفند سال جاری موفق به افزایش ۲۳ درصدی درآمد از فروش محصولات خود شد. این شرکت با فروش ۷۵ هزار و ۳۲۲ تن محصولات، به درآمد ۳ هزار و ۱۲۵ میلیارد تومانی دست یافت. رشد درآمد صادراتی "شاراک" نیز به ۶۹۴ میلیارد تومان رسیده و در مجموع، درآمد تجمیعی شرکت با ۳۰ درصد افزایش به ۱۴.۲ همت بالغ شده است.
کد خبر : ۲۸۴۸۳۲
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز، شرکت پتروشیمی شازند با سرمایه ثبت‌شده ۸۰۶ میلیارد تومان و ارزش بازار ۱۸.۶ همت، در آخرین گزارش عملکرد ماهانه منتهی به اسفند سال جاری، از رشد ۲۳ درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات خود خبر داده است.

"شاراک" در این ماه با فروش ۷۵ هزار و ۳۲۲ تن از محصولات خود، به درآمد ۳ هزار و ۱۲۵ میلیارد تومانی دست یافته که در مقایسه با تیرماه سال جاری ۲۳ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است که درآمد تجمیعی این شرکت نیز در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته و به مبلغ ۱۴.۲ همت رسیده است.

همان‌طور که در ابتدای گزارش اشاره شد، شرکت پتروشیمی شازند با افزایش فروش بیش از ۱۱ هزار تنی نسبت به تیرماه، به سطح فروش ۷۵ هزار و ۳۲۲ تن رسیده که نشان از بازگشت "شاراک" به مسیر رشد فروش دارد.

همچون ماه‌های گذشته، فروش صادراتی "شاراک" سهمی ۲۲ درصدی از درآمد کل را تشکیل داده و در این ماه به ۶۹۴ میلیارد تومان رسیده است؛ این میزان در مقایسه با تیرماه ۱۸۸ میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد. فروش محصولات "شاراک" در بازار داخلی نیز با رشد ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به تیرماه، به ۲.۴ همت افزایش یافته است.

در نمودار زیر، تفکیک پرفروش‌ترین محصولات "شاراک" قابل مشاهده است. "دو اتیل هگزانول" با سهم ۱۹ درصدی از درآمد کل شرکت، پرفروش‌ترین محصول بوده و "پلی‌پروپیلن" و "پلی‌اتیلن سنگین"، هرکدام با سهم ۱۶ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند.

در بازار صادراتی نیز، "هیدروکربور A۸۰" با سهم ۱۸ درصدی، بخش قابل توجهی از فروش مردادماه "شاراک" را به خود اختصاص داده است.

پایان مطلب 

 

 

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.