بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی:

دولت بخش خصوصی را حمایت؛ اما دخالت نکند

دولت بخش خصوصی را حمایت؛ اما دخالت نکند
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: ما باید برای سرمایه گذاری و تولید بستر امنی ایجاد کنیم. انتظار ما از دولت این است که بخش خصوصی را حمایت، اما در کار آن دخالت نکند.
کد خبر : ۲۸۵۰۳۴
نویسنده :
مینا علیزاده

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: ما باید برای سرمایه گذاری و تولید بستر امنی ایجاد کنیم. انتظار ما از دولت این است که بخش خصوصی را حمایت، اما در کار آن دخالت نکند.

وی افزود: دولت قرار نیست که سرمایه گذار‌ی کند. قرار است که اقتصاد ما دولتی نباشد. پس چرا آن طور که باید رشد نکردیم؟ در برنامه هفتم چگونه می‌توانیم به رشد ۸ درصدی برسیم؟

مهدوی ابهری ادامه داد: باید بستر آماده شود. اگر مصوبه‌ای برای بخش خصوصی باشد و قرار است که مجلس قانون را تصویب کند، باید با بخش خصوصی مشورت نماید. نمی‌شود برای بخش خصوصی مصوبه‌ای را در دولت تصویب شود که بخش خصوصی از آن بی خبر باشد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی بیان کرد: دولت باید اطمینان، امنیت و بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کند. اگر امنیت ایجاد شود، بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد کرد. با این اقدامات رشد، اشتغال و صادرات افزایش می‌یابد و اقتصاد کشور به سمت مطلوب پیش خواهد رفت.

وظیفه دولت این است که حکمرانی را به درستی انجام دهد. حکمرانی یعنی تحویل گرفتن بخش خصوصی و مردم. حکمرانی این نیست که پشت در‌های بسته تصمیم گیری صورت گیرد و دولت باید این موضوع را بپذیرد. فضای کسب و کار کشور خوب نیست و سرمایه گذاران اطمینان ندارند. سرمایه گذاران معتقدند که دولت‌ها هر روز یک تصمیم می‌گیرند که این گونه نباید باشد. اگر به سمت این اهداف برویم مطمئنا با نگاه رئیس جمهور دولت چهاردهم به اهداف می‌رسیم.

وی درخصوص ناترازی در صنایع بیان کرد: برای ناترازی موجود در صنایع سه راهکار وجود دارد. به سرعت به سمت مصرف بهینه و سرمایه گذاری در میادین جدید برویم. همچنین، فشار افزایی میادین گاز به خصوص مجتمع پارس جنوبی را افزایش دهیم. اگر این‌ها انجام شود در زمستان سال جاری قطعا بهبود حاصل می‌شود.

مهدوی ابهری در این باره گفت: در سال گذشته ما یک میلیارد دلار عدم النفع برای قطعی گاز در صادرات داشتیم. این‌ها باید به سرعت انجام شود تا زمان را از دست ندهیم.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.