بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
آواربردای تخریب بورس، چقدر زمان می‌برد؟

«عشقی» به بورس قرمز؛ بازگشت وامها مسئله ی اصلی نیست

حضور حلقه‌ی امام صادقی‌ها از صالح آبادی، رییس سابق بانک مرکزی تا عشقی بورس، گرچه به نقطه پایان رسید؛ اما «آواربرداری تخریب‌های برجای مانده» زمان مشخصی - با صرف انرژی سنگین- را طلب می‌کند.
کد خبر : ۲۸۵۰۶۲

 

بورس نیوز:

زمانی که فرزین وارد بانک مرکزی شد، به دلیل تجربه‌ی بانکی، توانست قدری از لطمه‌های برجای مانده‌ی صالح آبادی یکی از اعضای حلقه‌ی امام صادق را بکاهد و بانک مرکزی بر روی ریل حرکت مثبت بیوفتد؛ اما نمی‌دانستیم که در آن سوی، یعنی  بازار سرمایه، قرار است تاریک‌ترین روز‌های خود را باز بدلیل وجود یکی دیگر از اعضای همان حلقه سپری کند؛ اینک آواربردای تخریب بورس، چقدر زمان می‌برد؟

پاسخ به این پرسش را عبده تبریزی با یک نگاه اصولی و حرفه‌ای تبیین کرد: او براین باور است که تا عید امسال آواربرداری تخریب بورس دوره قبل، نه تنها به پایان می‌رسد که بورس روز‌های با ثبات و مثبتی را پیش رو دارد و تجربه خواهد کرد.

با این وجود، مسئله بازگشت وام‌های غیرقانونی مدیرعامل بورس و اعضای هیات مدیره سابق، نباید به مسئله اصلی تبدیل شود؛ باید مشخص کرد که آمران پشت صحنه تخریب غیر قابل باور بورس به جز عشقی و تیمش چه کسانی بودند و چه کردند؟ شفاف سازی این امر، بسیار حیاتی است. کدال بورس تنها برای شفاف سازی سهم‌ها که نیست؛ بلکه آموزه‌ای است تا بدانیم در دوره مدیریت سابق بورس چه گذشته است؟ این شفاف سازی از هر کدالی مهم‌تر است.

صحبت‌های عبده تبریزی اما؛ چشم انداز روشنی را پیش پای فعالان بازار سرمایه قرار می‌دهد. مدیرعامل جدید بورس که این روز‌ها تعیین خواهد شد باید به دور از همه حواشی در یک مسیر کاملا اصولی و حرفه ای، ضمن بازگرداندن امید‌ها به بازار سرمایه، شفاف سازی تخریب دروه گذشته را- که باید از آن به عشقی برای بورس قرمز یاد کرد- در اولویت قرار دهد. اتفاقی که از قضا می‌تواند ضمن بازگشت سرمایه‌های خرد و امید به بورس، گرهی از معیشت و مشکلات اقتصادی هم برای عموم سرمایه گذاران خرده پا و هم، تولیدکنندگان عمده بازکند و راه را، هموار سازد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چشم‌انداز مثبت صندوق مشترک البرز با مدیریت سبدگردان نهایت نگر!
نگاهی جامع به عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته‌ای که گذشت؛

چشم‌انداز مثبت صندوق مشترک البرز با مدیریت سبدگردان نهایت نگر!

معرفی رئیس جدید سازمان بورس در ۲ روز آینده
در نشست بعدی شورای عالی بورس مقرر شد؛

معرفی رئیس جدید سازمان بورس در ۲ روز آینده

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.