بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
اجرای چشم انداز
مجمع عمومی فوق العاده شرکت جهان فولاد سیرجان در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۵۱۰۰
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت جهان فولاد سیرجان در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مجمع عنوان شد:

دومین صنعت بزرگ جهان بعد از نفت و گاز، فولاد است. ماده‌ای که پیشرفت صنعت بدون آن امکانپذیر نخواهد بود. ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان است و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده است. 

یکی از بزرگترین فعالان این مسیر، جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸ با هدف آغازین ۹۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال در شهر فولادی ایران؛ سیرجان تاسیس شد.

 

شرکت جهان فولاد سیرجان

 

سرمایه اصلی این شرکت که ابتدا با سرمایه ۱۰ میلیارد ریالی شروع شد، طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است که قرار است به ۱۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یابد. 

این شرکت پس از چندی هدف اولیه خود را تغییر داد و امروز با تولید ۷۵۰۰ هزار تن محصولات را در چشم انداز خود دارد. چشم اندازی که اجرای آن منوط به احداث ۹ کارخانه است. 

 

در کارخانه احیای شماره یک مزین به نام شهید الهیاری با ظرفیت تولید سالانه ۹۶۰ هزار تن آهن اسفنجی.

کارخانه نورد بردسیر مزین به نام شهید ملک کاظمی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد.

کارخانه فولادسازی شماره یک مزین به نام شهید زندی نیا با تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولادی.

کارخانه بریکت سازی مزین به نام شهید عبدالمهدی مغفوری با تولید سالانه ۲۳۰ هزار تن بریکت سرد و سایر محصولات.

کارخانه فولاد سازی شماره دو با هدف تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شمش فولادی تختال به صورت هات شارژ که عملیات احداث آن آغاز شده است.

کارخانه تولید کلاف آلیاژی با هدف تولید ۵۰۰ هزار تن محصولات نوردی

رسیدن به ۷ هدف بزرگ بهایی دارد بهایش برای این شرکت عبور از مسیری ناهموار است. زیرا جهانی که جهان فولاد در آن قدم گذاشته پر از چالش است. تحریم و مشکلات تبادلات بانکی، محدودیت‌های انرژی و رقابت‌های شدید صادراتی به دلیل ظهور رقبای جدید.

 

مزیت‌های این شرکت: 

 

پایه انتقال مواد اولیه به دلیل استفاده از نوار نقاله ۷ کیلومتری برای تامین گندله مصرفی، تامین آب از طریق خلیج فارس، انجام کار ساده امور گمرکی به دلیل نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی، وجود جاده ترانزیتی به دلیل شبکه حمل و نقل ریلی متصل به راه آهن سراسری، فرودگاه بین المللی، نزدیکی به بزرگترین منبع ذخیره سنگ آهن خاورمیانه یعنی معدن گل گهر، نزدیکی به شاهراه مهم ارتباط با بازار‌های جهانی یعنی خلیج فارس و دریای عمان. 

از دیگر مزیت‌های رقابتی شرکت می‌توان به اتصال گاز ارسنجان به شبکه گاز منطقه گل گهر، استفاده از ظرفیت نیروگاه گهر انرژی در زمان محدودیت مصرف انرژی می‌توان اشاره کرد.

مهمترین گام جهان فولاد تکمیل زنجیره فولاد است. زنجیره‌ای که پیش از این در تولید گندله تمام شد، اما جهان فولاد با تولید از گندله تا آهن اسفنجی، آهن اسفنجی تا شمش فولادی، شمش تا میلگرد میدان را برای فتح قله‌های بالاتر می‌پیماید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.