بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر : ۲۸۵۳۴۹
نویسنده :
مینا علیزاده

رشید قانعی، مدیرعامل "پترول" در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص عملکرد این مجموعه در سال مالی گذشته اظهار کرد: در سال گذشته در "پترول" روی سه موضوع اساسی تمرکز کردیم. یکی بحث ارتقای بهره وری مجتمع‌های فعلی بود. زیرا سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در میان است که پترول در سال‌های گذشته انجام داده است. اکثر شرکت‌های تولیدی ما به ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید رسیدند. یکی بحث پیشرفت پروژه‌ها بود. پروژه پک ارومیه به نتیجه رسید. این پروژه، یک پروژه درون مجتمع بود که واحد جامد آن راه اندازی شده و واحد مایع نیز در اواخر مهرماه راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: پروژه دیگر، ارغوان گستر ایلام و پتروشیمی صدف است. هم صدف و هم ارغوان به پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی رسیده اند و امیدوار هستیم که امسال هر دو را به بهره برداری برسانیم. 

قانعی در این باره ادامه داد: موضوع دیگر اصلاح سبد پورتفوی "پترول" بود که حدود ۸۰۰ میلیارد از سهام‌هایی که داشتیم را به فروش رساندیم و سهام جدیدی را خریداری کردیم. از سوی دیگر از محل فروش دارایی‌ها در سهامی سرمایه گذاری کردیم که P/E بهتری داشتند. 

وی با اشاره به پتروشیمی صدف بیان کرد: ما ۳۴ درصد سهام پتروشیمی صدف را واگذار کردیم که منجر به افزایش درآمد "پترول" شد و امیدوار هستیم که با حضور سهامدار جدید به نتیجه برسیم.

مدیرعامل "پترول" گفت: درخصوص پتروشیمی لردگان به ظرفیت اسمی رسیدیم و با ۹۰ درصد ظرفیت اسمی در حال تولید هستیم. کاتالیست و کمپرسور باعث می‌شود که به ظرفیت کامل تولید برسیم. کاتالیست آن وارد مجتمع شده و کمپرسور نیز تا پایان سال وارد مجتمع خواهد شد و تا اورهال امسال امیدوار هستیم که به نتیجه برسیم. درباره موضوع برق پتروشیمی لردگان نیز باید این موضوع را بگویم که با حمایت هلدینگ خلیج فارس برق این پتروشیمی قطع نشد و تولید آن پایدار ماند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمد ۵۱۶ میلیارد تومانی پترول از محل سود سهام
بیشترین سهم سرمایه‌گذاریمربوط به شرکت‌های خارج از بورس بود؛

درآمد ۵۱۶ میلیارد تومانی پترول از محل سود سهام

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.