بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
افزایش قیمت فلز زرد به دنبال سیگنال‌های مثبت جهانی؛

رشد قیمت طلا با تضعیف دلار؛ آیا سرمایه‌گذاران باید منتظر اصلاحات باشند؟

رشد قیمت طلا با تضعیف دلار؛ آیا سرمایه‌گذاران باید منتظر اصلاحات باشند؟
قیمت طلا در بازار آتی داخلی صبح روز دوشنبه با توجه به سیگنال‌های مثبت جهانی افزایش یافت. پس از کاهش ۵۰ واحد پایه نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و انتظار برای کاهش بیشتر نرخ‌ها تا سال ۲۰۲۶، بازار همچنان مثبت باقی مانده است.
کد خبر : ۲۸۵۴۴۱
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از livemint؛  کارشناسان چشم‌انداز بازار طلا را تشریح می‌کنند قیمت طلا در بازار آتی داخلی صبح روز دوشنبه با توجه به سیگنال‌های مثبت جهانی افزایش یافت. پس از کاهش ۵۰ واحد پایه نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و انتظار برای کاهش بیشتر نرخ‌ها تا سال ۲۰۲۶، بازار همچنان مثبت باقی مانده است.

 کاهش نرخ بهره معمولاً به نفع قیمت طلا است. با کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بازدهی دارایی‌هایی مانند اوراق قرضه و حساب‌های پس‌انداز کاهش می‌یابد. این موضوع جذابیت طلا را افزایش می‌دهد، زیرا طلا سود یا بهره‌ای پرداخت نمی‌کند. علاوه بر این، کاهش نرخ بهره تمایل به تضعیف دلار دارد. 

از آنجا که طلا به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، برای سرمایه‌گذارانی که ارز‌های دیگر در اختیار دارند، ارزان‌تر می‌شود و این موضوع تقاضای جهانی را افزایش داده و قیمت‌ها را بالا می‌برد. در بازار‌های بین‌المللی، قیمت طلا به نزدیکی رکورد‌های بالای خود رسید، زیرا معامله‌گران پس از آغاز چرخه کاهش نرخ بهره آمریکا به روند صعودی آن امیدوار شدند.

 پس از کاهش ۵۰ واحد پایه در تاریخ ۱۸ سپتامبر، فدرال رزرو اعلام کرد که ممکن است در نوامبر و دسامبر امسال نرخ بهره را بیشتر کاهش دهد و سال آینده کاهش کامل یک درصدی و در سال ۲۰۲۶ نیز نیم درصدی پیش‌بینی شده است.

 بر اساس ابزار FedWatch از CME، معامله‌گران در حال حاضر شانس ۵۱ درصدی برای کاهش ۵۰ واحد پایه در نوامبر و ۴۹ درصدی برای کاهش ۲۵ واحد پایه را پیش‌بینی می‌کنند. قیمت طلا در بازار MCX برای تحویل در تاریخ ۴ اکتبر، حدود ساعت ۹:۰۵ صبح به میزان ۰.۳۱ درصد افزایش یافته و به ۷۴،۲۶۶ روپیه به ازای هر ۱۰ گرم رسید.

چشم‌انداز کارشناسان برای بازار MCX طلا امروز: انتظار می‌رود قیمت طلا در کوتاه‌مدت به دلیل نوسانات دلار و تحولات ژئوپلیتیکی دچار نوسان شود. مانوج کومار جین از مرکز تحقیقات کالای Prithvifinmart می‌گوید: ما انتظار داریم قیمت‌های طلا و نقره این هفته به دلیل نوسانات شاخص دلار و تنش‌های ژئوپلیتیکی بی‌ثبات باشند. با این حال، انتظار داریم که طلا و نقره در سطح حمایت ۲،۵۶۴ دلار و ۲۹.۸۰ دلار به ازای هر اونس تروی به ترتیب حفظ شوند.

جین همچنین افزود: طلا در محدوده ۲،۶۲۲-۲،۶۱۰ دلار حمایت دارد و مقاومت آن در ۲،۶۶۶-۲،۶۸۴ دلار است. 
نقره نیز در محدوده ۳۱.۲۰-۳۰.۸۸ دلار حمایت دارد و مقاومت آن در ۳۱.۸۰-۳۲.۱۰ دلار قرار دارد.
 جین توصیه می‌کند منتظر اصلاحات نزولی در قیمت طلا و نقره باشید تا موقعیت‌های خرید جدید را ایجاد کنید. او می‌گوید روند کلی هر دو فلز گرانبها صعودی است، اما خرید تهاجمی در قیمت‌های فعلی را توصیه نمی‌کند. 
راهول کالانتری، معاون رئیس بخش کالا‌ها در Mehta Equities، بیان کرد که طلا و نقره در یک روند صعودی بلندمدت قرار دارند و ممکن است در ماه‌های آینده به رشد خود ادامه دهند. او افزود: "طلا در محدوده حمایت ۲،۶۰۰-۲،۵۸۲ دلار و مقاومت ۲،۶۳۴-۲،۶۵۱ دلار قرار دارد. "

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چهره نیم‌سال بازارها/ سپرده بانکی برنده شد
بازدهی سپرده‌گذاری صدرنشین ماند/رقابت بورس و طلا داغ شد؛

چهره نیم‌سال بازارها/ سپرده بانکی برنده شد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.