بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
بیشترین بازدهی مثبت
در بورس امروز بخش عمده پالایشی‌ها به روند صعودی بازگشتند اما در گروه پتروشیمی، کفه ترازو همچنان به سمت نمادهای سرخ‌پوش سنگینی می‌کرد.
کد خبر : ۲۸۵۴۵۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران، بازار روز جاری را با رشدی هفت هزار و ۸۰۵ واحدی، معادل ۰.۳۷ درصد و قرارگیری روی سطح دو میلیون و ۹۵ هزار واحدی به پایان رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۰.۷۱ درصدی را در بازار امروز تجربه کرد.

با جابجایی ۷.۳ میلیارد برگه سهم و حق تقدم میان معامله‌گران بورسی در بازار امروز، ارزش معاملات خرد رقم دو هزار و ۳۱۵ میلیارد تومانی را ثبت کرد. حقیقی‌های بازار نیز ۳۱۲ میلیارد تومان پول تازه‌نفس به بازار تزریق کردند.

بیشترین بازدهی مثبت

با وجود اینکه بهبود نسبی در وضعیت نماد‌های گروه پتروشیمی بازار امروز مشهود بود، همچنان بخش عمده نماد‌های این صنعت در مدار نزولی معامله شدند. بررسی وضعیت امروز این گروه حاکی از آن است که ۱۴ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت پایانی بودند و ۱۶ نماد متحمل افت قیمت شدند.

در این میان، نماد‌های صنایع پتروشیمی تخت جمشید "شجم" با ۲.۹۵ درصد، پتروشیمی زاگرس "زاگرس" با ۲.۹۲ درصد و پتروشیمی قائدبصیر "شبصیر" با ۲.۴۶ درصد رشد، بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کردند. در مقابل، اما نماد‌های پتروشیمی ممسنی "ممسنی"، پتروشیمی دهدشت "دهدشت" و پتروشیمی آبادان "شپترو"، بیشترین افت قیمت را معادل به ترتیب سه درصد، ۲.۸۳ درصد و ۲.۰۹ درصد شاهد بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.