بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
تسویه مطالبات بانک ها و تامین اجتماعی به روش بهادارسازی
رییس سازمان برنامه و بودجه از تسویه ۴۰۰هزارمیلیارد تومان از بدهی به بانکها و سازمان تامین اجتماعی با روش بهادار سازی مطالبات در لایحه بودجه ۱۴۰۴ خبرداد.
کد خبر : ۲۸۶۵۲۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، با تأکید بر عدم استفاده از اعداد غیرواقعی در بودجه سال آینده، اظهار کرد: سعی بر این شد تا مسائلی مانند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مطالبات گندم‌کاران به صورت واقعی در بودجه لحاظ شود تا از مشکلات مشابه سال جاری جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به مزایای بودجه و تأثیر آن بر افزایش تولید، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه به دنبال این است که تأثیر بودجه بر رشد اقتصادی به حداکثر برسد و در عین حال به ثبات بازار‌ها کمک کند.

پورمحمدی بیان کرد: بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته در حالی که نسبت بودجه عمرانی به بودجه عمومی در سال جاری ۱۱ درصد بوده است. پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال آینده به حدود ۲۰ درصد برسد. مبلغ کل بودجه عمرانی نیز به ۱۲۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به موضوع تسویه بدهی‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با روش بهادارسازی، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات تأمین اجتماعی تسویه خواهد شد.

وی گفت: از شب گذشته پرداخت باقی‌مانده طلب گندم‌کاران آغاز شده و تا پایان هفته نیز به اتمام خواهد رسید.

پورمحمدی افزود: مجموع مطالبات عددی به ارزش ۱۴۳ هزار میلیارد تومان بوده و با اختیارات سازمان، حداکثر مبلغ پرداختی به ۱۶۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد. با این حال، برای پرداخت هزینه گندم‌های خریداری شده، نیاز به اعتبار ۲۲۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد. در نتیجه، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده به گندم‌کاران توصیه شده است.

منبع: تسنیم

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.