بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
مجددا شاهد ریزش و بازگشت روند بازار سرمایه خواهیم بود؟

کلیت بازار سرمایه به چشم انداز صعودی بورس باور ندارد

کلیت بازار سرمایه به چشم انداز صعودی بورس باور ندارد
به نظر می‌رسد سه روز مثبت شدن بازار تحت تاثیر برخی اخبار شایعات باشد و با توجه به سنگین بودن ریسک سیستماتیک، احتمال پیش‌روی روند مثبت در کوتاه مدت اندک است در صورتی که این ریسک کاهش یافته و احتمال درگیری کاسته شود، می‌توان چشم انداز بازار را سنجید. تزریق پول و حمایت از بازار به مثبت بازار در سه روز معاملاتی اخیر کمک کرد، اما کلیت بازار صعودی شدن بورس را باور ندارد.
کد خبر : ۲۸۶۷۵۲
نویسنده :
زهرا منصور

محمدرضا اعلمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز اظهار داشت: جهت سنجش بازار سرمایه لازم است حداقل ده روز معاملاتی را مورد بررسی قرار داد و صرفا بر اساس مثبت شدن دو یا سه روزه نمی‌توان روند کلی بازار را مثبت در نظر گرفت.  مشخص شدن روند بازار سرمایه به سپری شدن زمان احتیاج دارد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه در حال حاضر درگیر تنش‌های منطقه‌ای هستیم و ریسک پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی وجود دارد، می‌توان در نظر گرفت که با قوت گرفتن احتمال پاسخ نظامی ایران، مجددا شاهد ریزش و بازگشت روند بازار باشیم.

اعلمی عنوان کرد: به نظر می‌رسد سه روز مثبت شدن بازار تحت تاثیر برخی اخبار و شایعات باشد و با توجه به سنگین بودن ریسک سیستماتیک، احتمال پیش‌روی روند مثبت در کوتاه مدت اندک است. در صورتی که این ریسک کاهش یافته و احتمال درگیری کاسته شود، می‌توان چشم انداز بازار سرمایه را سنجید.

کارشناس بازار سرمایه گفت: تزریق پول و حمایت از بازار به ایجاد روند مثبت در سه روز معاملاتی اخیر کمک کرد؛ اما کلیت بازار بر این باور نیست که قرار است بازار سرمایه صعودی باشد. طی دو روز گذشته نیز تقریبا صندوق‌های طلا مثبت بودند که بیانگر احتمال ورود مجدد پول به صندوق‌های طلا است.

وی یادآور شد: بودجه ۱۴۰۴ نسبت به سال گذشته انبساطی‌تر بسته شده، اما فروش اوراق نسبت به سال گذشته ۱۷۵ درصد افزایش یافته که این موضوع موجب تضعیف بازار می‌شود. امید است تصمیمات بیشتر از جانب بازار سرمایه اتخاذ شوند؛ ضمنا در بلندمدت در صنایع مختلف کشور باید به سمت حذف قیمت گذاری دستوری پیش برویم. همچنین تک نرخی شدن دلار و کاهش نرخ‌های مختلف موجود می‌تواند به ایجاد یک بازار شفاف کمک کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.