تحول دیجیتال فقط کدنویسی و کامیپوتر نیست/ کیف پول "اوانو"، تسهیل گر تراکنشهای ارزش افزا
به گزارش بورس نیوز، داود علیزاده، مدیر محصول کیف پول اوانو" در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران در نشست خبری راهکارهای مالی و زیرساختی همراه اول اظهار کرد: سازوکار ابزار اصلی حوزه فین تک و تمام حوزههای فعالیتی و صنایع معرفی شده در فین تک با کیف پول الکترونیک انجام میشود.
در این نشست مطرح شد:
از ۲۰۱۴ میزان رشد رشتههای مالی فین تک رشد رادیکالی دارد.
سهم ایران از روشهای پرداخت بیش از ۹۰ درصد بوده و مردم به سراغ استفاده از کارتهای بانکی میروند.
"رگولاتوری بد" حاصل استاتیک بودن رگولیشن است و پویا نیست. "رگولاتور بد" براساس اتفاقات و برهم زنندههای بازار خود را به روز نکرده و از کارشناسان استفاده نمیکند. به صنعت مسلط نیست و در موضوع ایجاد ارزش نقشی ندارد.
حاصل رگولاتوری در حوزه کارت، ۴۸ میلیارد تراکنش در سال و درآمد ناشی از سود کارمزد براساس مدل جدید کارمزدهای تراکنشی ۵.۵ همت خواهد بود.
پوزهای موجود در کشور: ۹۹ میلیون دستگاه پوز در کشور داریم که ارزانترین دستگاه پوز حدود ۷۰ دلار است و عددی معادل ۳۱ همت پول پوزهای کشور میشود.
کارتهای بانکی موجود در کشور: ۴۴۵ میلیون کارت بانکی در دست مردم است. ۶.۵ همت پول کارتها میشود.
کیف پول:
هزینه راه اندازی بهترین کیف پول الکترونیک ۲۵۰ هزار دلار است. کیف پولهای موجود "آپ، دی جی پی، اسنپ پی، تپسی" هستند که ایجاد ارزش میکنند و فقط به دنبال پول گرفتن نیستند و همان لحظه با کاربر تسویه میکنند.
در کیف پول "اوانو" کاربر از طریق شماره موبایل وارد میشود، احراز هویت میشود.
ویژگیهای اصلی کیف پول:
اتصال کارت بانکی به کیف پول: کارت بانکی افراد متصل به کیف است که با استفاده از زیرسوئیچ بانک پارسیان به کارت متصل میشوند.
بالانس بودن: براساس معماری که ایجاد کردیم میتوانیم بالانسهای بیشتری برای توسعه تعاملهای B۲B ایجاد کنیم. میتوانیم بالانسهای مصرفی یک سازمان را ایجاد کنیم.
فراگیری: با IPIها کیف پول در اختیار مشتری قرار میگیرد و پرداختها و تراکنشها انجام میشود. ایجاد فراگیری کیف پول در حال توسعه است. دو ثبت ماحصل تلاشهایی است که قطعا با درایت مدیران عامل قبلی و مدیرعامل حال حاضر این اتفاق افتاده است.
کمپین بزرگ "با انرژی" را توانستیم برگزار کنیم که با موفقیت به پایان رسید و در پایان جوایز نقدی را اعطا کردیم. ۱۷ هزار فروشگاه زنجیرهای در کل کشور، دیجی کالا، آپ، فروشگاه دی جی کالا، حوزه آموزش، لوازم آرایش، حوزه پوشاک و... کاربر بتواند به راحتی آنها خرید انجام دهد.
فروش سازمانی ما را قدرتمندتر کرده است. در ۱۰ سازمان قرارداد منعقد کردیم. تحول دیجیتال فقط کدنویسی و کامیپوتر نیست. ما باید تمام زنجیره ارزش تحول دیجیتال را ایجاد کنیم. حتی سیستم حوزهای کامرز، سیستم دلیوری را باید دیجیتال کنیم.
در پایان نشست، مدیر محصول کیف پول "اوانو" گفت: استراتژی رویکرد پذیرش و حمایت رگولاتور و حاکمیت از متدهای نوین تراکنش مبتنی بر راهکارهای دیجیتال و کیف پول الکترونیک کنار روشهای سنتی حال حاضر و بقا و فنای هر کدام به دست اقتصاد آزاد و مصرف کننده برسد.