حضور کروز در ایران خودرو، نادیده گرفتن حقوق سایر تأمینکنندگان قطعات است

به گزارش بورسنیوز، سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت درباره واگذاری ایران خودرو به شرکت کروز اظهار داشت: اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین ماهیت فعالیت شورای رقابت به گونهای است که به بخش خصوصی برای افزایش پویایی اقتصادی و رقابتپذیری یاری میرساند؛ بنابراین، اعضای شورا به اصول خصوصیسازی اعتقاد دارند.
وی با اشاره به تفاوتهای شورای رقابت و هیات تجدیدنظر شورای رقابت، توضیح داد: برای تأمین عدالت، افرادی که خواهان و خوانده هستند میتوانند در صورت شکایت، به رأی شورای رقابت اعتراض کنند و این اعتراض در هیات تجدیدنظر مورد بررسی قرار میگیرد. اگر شاکی همچنان معترض باشد، پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع میشود.
سخنگوی شورای رقابت ادامه داد: در ماجرای واگذاری ایران خودرو به کروز، شورای رقابت در سال ۱۴۰۱ تشخیص داد که حضور شرکت کروز در ایران خودرو موجب تعارض منافع میشود؛ این فرایند تقریباً دو سال طول کشید و در نهایت در هیات تجدیدنظر شورای رقابت تأیید گردید.
وی افزود: هیات تجدیدنظر میتواند این فرایند قانونی را دنبال کند، اما شورای رقابت به رأی خود پایبند است و بر این باور است که تسلط یک قطعهساز در صنعت خودرو، حقوق سایر بخشهای خصوصی و قطعهسازان را نادیده میگیرد.
دادجوی توکلی در مورد وظایف شورای رقابت گفت: موضوعاتی که به شورای رقابت مربوط میشود در سال ۱۴۰۱ به وقوع پیوست و وقایع کنونی مربوط به هیاتی است که در حال بررسی دوباره رأی شورا میباشد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش قضایی کشور این روند را پیگیری میکند. شورای رقابت و هیات تجدیدنظر متشکل از کارشناسان اقتصادی و حقوقی هستند و در این زمینه روند اداری را پیگیری کردهاند؛ از این به بعد، تحولات مرتبط در بخش قضایی انجام میشود.
سخنگوی شورای رقابت تأکید کرد: شورای رقابت به شدت حامی خصوصیسازی است به شرطی که این امر به چابکی اقتصاد منجر شود و قواعد خصوصیسازی نیز رعایت گردد. ما تجربیات زیادی را در این زمینه داشتهایم که عدم رعایت قواعد خصوصیسازی نهایتاً به شکست منجر شده است.
انتهای پیام/