بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲
با وجود تأکید شرکت بر عدم تعدیل سود :

"وبهشهر" برخلاف جهت بازار حرکت می کند !؟

چون معاملات مزبور در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت مدیریت قند انجام گرفته ، در میزان تقسیم سود اعلامی آن شرکت تغییری ایجاد نخواهد شد و در نتیجه EPS "وبهشهر" نیز از این بابت افزایش نخواهد یافت.
کد خبر : ۴۰۹۲۷

در نماد شرکت توسعه صنایع بهشهر مدتی است که با صف خرید و عرضه های قطره چکانی روبه رو هستیم .

بنابر گزارش بورس نیوز در حالی که اهالی بازار افزایش تقاضا برای سهم مزبور را ناشی از افزایش EPS زیر مجموعه های این هلدینگ می دانستند ، شرکت طی یک اطلاعیه شفاف سازی که دیروز در سایت کدال منتشر شد ،گزارشی با مضمون زیر که حاکی از عدم تعدیل مثبت سهم این شرکت تا اطلاع ثانوی می باشد منتشر نمود :

فروش 21 میلیون و 10 هزار سهم شرکت قند نیشابور و 8 میلیون و 745 هزار سهم شرکت شکر توسط شرکت مدیریت صنعت قند بهشهر که هلدینگ توسعه صنایع بهشهر مالک 90 درصد از آن می باشد ، جمعاً در حدود 103 میلیارد ريال به سود "وبهشهر" می افزاید و این یعنی به ازای هر سهم بیش از 47 ريال سود .

اما شرکت اعلام نموده است چون معاملات مزبور در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت مدیریت قند انجام گرفته ، در میزان تقسیم سود اعلامی آن شرکت تغییری ایجاد نخواهد شد و در نتیجه EPS "وبهشهر" نیز از این بابت افزایش نخواهد یافت.

اما نکته جالب اینجاست که با وجود اعلام شرکت مبنی بر عدم تعدیل سود و اجرای مرحله نخست از طرح هدفمندی یارانه ها که کل سهام شرکتهای بازار سرمایه کشور را با شک مواجه ساخته و با معامله در نوسانات منفی روبرو کرده است ، توسعه صنایع بهشهر از معدود شرکت هایی است که بر خلاف روند کلی بازار همچنان با صف خرید و عدم عرضه قابل توجهی همراه می باشد .

بنابر اوصاف ذکر شده به نظر می رسد دو سناریو پیش روی سهم است ، اول اینکه مسئله ای پیرامون شرکت وجود دارد که هنوز بر همگان هویدا نشده و تنها عده خاصی از آن با خبر هستند و برای همین هنوز متقاضی خرید سهم می باشند و دوم اینکه بازار طرح هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت ها را روی این شرکت کم تأثیر ارزیابی نموده است که با توجه به نوع صنعت این شرکت تحلیل درستی به نظر نمی رسد.

پس امکان افزایش قیمت سهم و تداوم تقاضاها در صورت تحقق سناریوی اول و کاهش قیمت سهم و تقاضاها در صورت محقق شدن سناریوی دوم وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.