بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر : ۱۳۱۳۲۳
محمدزاده با اشاره به اینکه عملیات اجرای پروژه itc و هوشمندسازی پروژه تهران - مشهد به پایان رسیده است، گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی دنیا به شمار می‌رود که تمامی عملیات آن توسط مهندسان داخلی کشور و بخش خصوصی انجام شده است.

محمدزاده، معاون فنی و زیربنایی راه آهن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه راه آهن برنامه‌های بسیار مهمی امسال در دست اقدام دارد، گفت: درصورتی که منابع لازم بر این پروژه‌ها تزریق شود راه آهن در حوزه‌های بار و مسافر طی 2 برنامه 4 ساله افزایش ظرفیت قابل توجهی پیدا می‌کند.  

وی در ادامه افزود: در حال حاضر حمل بار 18 درصد است که طی 2 برنامه 4 ساله ظرفیت آن به چهار برابر می‌رسد.  

معاون فنی و زیربنایی راه آهن با بیان اینکه سال گذشته حدود 28 میلیون مسافر جابه جا شده است گفت: طی 2 برنامه 4 ساله ظرفیت مسافر را به 56 میلیون نفر می‌رسانیم.  

محمدزاده در ادامه اظهار داشت: حمل بار در سال گذشته 33 که با برنامه‌های موجود ظرفیت آن را 4 برابر افزایش خواهیم داد.  
وی با بیان اینکه میزان خطوط اصلی وفرعی پیش از انقلاب 4500 کیلومتر بود گفت: بعد از انقلاب و پایان جنگ تحمیلی میزان خطوط ریلی افزایش قابل چشمگیری پیدا کرده است.  

معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن در ادامه توضیح داد: بین سالهای 60 تا 88 پروژه‌هایی که اجرا شده 58 هزار کیلومتر بوده که 11 کیلومتر از آن خطوط اصلی بوده است.  

* دوخطه کردن محور بافق به اصفهان و قم به بادرود 

محمدزاده در ادامه توضیح داد : مهمترین موضوعی که در حال حاضر مدنظر است بهره‌ورسازی شبکه‌های ریلی موجود است به این صورت که برخی از نقاط ریلی دارای گلوگاه است که در تلاش هستیم با استفاده از برنامه‌ریزی‌های دقیق و آنالیزها نقاط گلوگاه را شناسایی و برطرف نماییم.  

وی با اشاره به اینکه دو خطه کردن بعضی از خطوط ریلی اولویت‌های اصلی ما است گفت خطوطی مانند بافق به اصفهان و دوخطه کردن خطوط قم به باد رود و باد رود به میبد از جمله برنامه‌هایی است که  عملیات اجرایی آن شروع شده است.  

محمدزاده با بیان اینکه خطوط محور جنوب کشور یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های راه آهن به شمار می‌رود گفت این پروژه قبل از انقلاب شروع شد و دارای خطوط قدیمی و سبک می‌باشد. 

معاون فنی و زیربنایی راه آهن در ادامه اظهار داشت: تقاضاهای بسیار زیادی مبنی بر تعویض و نوسازی این خطوط وجود دارد که امسال اقدام به روسازی و مدرن‌سازی این خطوط خواهیم کرد.  

وی در ادامه اظهار داشت: 70 کیلومتر از خطوط محور جنوب پل و تونل است که باید روسازی کل مسیر تعویض و از نو گذارده شود.  
محمدزاده در ادامه اظهار داشت:‌با پیمانکاران متخصص در این مورد صحبت شده و برای این مسیر از تمامی تجربیات روز دنیا و فناور‌ی‌های نوین استفاده شده است.  

معاون فنی و زیربنایی راه آهن در ادامه یادآور شد: امسال پایلوت این پروژه را شروع می‌کنیم و عملیات اجرایی و فرایند مناقصه آن آغاز شده است.  

محمدزاده در ادامه به پروژه ریلی تهران، مشهد اشاره کرد و گفت: مسافران طی ماه‌های گذشته سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند که خوشبختانه بخشی از کار بازسازی و اجرایی این پروژه به پایان رسید.  

وی در ادامه توضیح داد: پروژه ریلی راه آهن به مشهد جز خطوط گرم به شمار می‌رود و از جمله پروژه‌های بسیار وقت‌گیر است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای این عملیات به پایان رسید.  

معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن با اشاره به اینکه عملیات اجرای پروژه itc و هوشمندسازی پروژه تهران، مشهد به پایان رسیده است گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی دنیا به شمار می‌رود که تمامی عملیات آن توسط مهندسان داخلی کشور و بخش خصوصی انجام شده است.  

محمدزاده در ادامه اظهار داشت: تمام طول مسیر قطار از ابتدای حرکت تا انتهای آن هوشمند شده است. 

وی با اشاره به اینکه ایمنی مسیر ریلی تهران به مشهد بسیار افزایش یافته است گفت: تمام قطارهای مسیر تهران به مشهد تا دو ماه آینده به این سیستم مجهز می‌شوند.  

معاون فنی و امورزیربنایی راه آهن در ادامه خاطر نشان کرد: افزایش چشمگیر ظرفیت و ارائه خدمات قابل توجه از دیگر برنامه‌های راه آهن به شمار می‌رود.  

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
من کل سفر هایم را با قطار رفته ام تنها خدمات ایشان دو برابر کردن قیمت بلیط وتاخیر های بسیار طولانی بوده است وهیچ خدماتی در قطار ندیده ام با دسته کورها طرف نیستید