بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر : ۱۳۳۷۲۷
صادق زیباکلام - استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی - به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان درباره ضرورت تنش‌زدایی با آمریکا و ضرورت احترام به خواسته 19 میلیون رأدی‌دهنده به وی در این رابطه، نامه نوشت.

به گزارش ایسنا، در این نامه که زیباکلام آن را در وبلاگ خود در خبرآنلاین منتشر کرده، آمده است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شیدالله ارکانه

با سلام و تحیات و آرزوی سلامتی در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل. هنوز پای در رکاب طیاره ننهاده‌اید که تندروها پیش دستی نموده و از باب اینکه مبادا با رئیس‌جمهور آمریکا دیداری داشته باشید شروع کرده‌اند بر طبل آمریکا‌ستیزی کوبیدن و اینکه شما اجازه‌ای مبنی بر دیدار با اقای اوباما ندارید.

آقای رئیس‌جمهور! در زمانیکه 5 میلیون مردم اسکاتلند آزادانه و در روز روشن پیرامون حق تعیین سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند، آیا این انتظار گزافی است که مردم ما در خصوص بخشی از سیاست خارجی کشورشان در راستای ادامه آمریکاستیزی بتوانند اظهارنظر نمایند؟ آیا معنی انتخابات غیر از این است که از مردم پرسیده می‌شود آیا با تداوم سیاست‌های قبلی موافقند یا خیر؟ و آیا مردم با دادن 19 میلیون رأی به شما و 4 میلیون رأی به جناب دکتر سعید جلیلی نظرشان را در قبال سیاست‌های گذشته از جمله آمریکاستیزی ابراز نکردند؟ خواست و نظر مردم به کنار؛ آیا مردم این حق را دارند از مسئولین بپرسند که آمریکاستیزی و اصرار بر پیشبرد آن ظرف 35 سال گذشته چه نفعی برای منافع ملی کشور در برداشته؟ مردم‌سالاری دینی را هر طور که تعریف کنیم آیا مردم در این نظام حق ندارند از مسئولین آن بپرسند که این همه هزینه‌های سنگین که ایران از محل منافع ملی‌اش برای آمریکاستیزی می‌پردازد آنان در کجا و چه زمانی به آن رضایت داده‌اند؟

نه جناب آقای رئیس‌جمهور یقین بدانید که کسر قابل توجهی از مردم از تداوم سیاست آمریکاستیزی بی‌هدف و ویران‌کننده منافع ملی کشور به ستوه آمده و هیچ همراهی با آن ندارند. یقین بدانید که کسر قابل توجهی از 19 میلیونی که به شما رأی دادند خواهان توقف دشمنی بیهوده با آمریکا هستند. هر تلاش شما در جهت تنش‌زدایی با آمریکا و غرب یقیناً با استقبال مردم ایران روبرو خواهد شد و این یکی از مطالبات اصلی رأی‌دهندگان به جنابعالی است.

ایام بکام باد

صادق زیباکلام

بیست و نهم شهریور یکهزار و سیصد و نود و سه»
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
gholam
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
درود به جناب آقای زیبا کلام که صدای مردم را بصورت منطقی وبا صراحت به گوش مسئولین می رسانند ولی افسوس که آنچه به جائی نرسد فریاداست
میثم
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
شما از طرف کدام مردم حرف میزنی ؟ از طرف خودت حرف بزن بگو صدای منو به گوش مسئولین میرسونه
gholam
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
از طرف مردمی که به روحانی رأی دادند وآنهائی که به دلیل عدم قبول کاندیدها اصلأ رأی ندادند
میثم
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
پس شما ظاهرا مدعی العموم هستی ؟ نه ؟ از طرف خودت حرف بزن افتاد !!!
gholam
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
دلایل قوی باید ومعنوی /نه رگهای گردن بباید قوی - زورچپان نکن
میثم
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
نکنه شما احمد شهید نماینده سازمان مللی ؟ از طرف خودت حرف بزن آقای نماینده
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
مرسی gholam
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
مرسی میثم
reza
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
جالبه نظر + ، 54 و نظر -،10عدد است بنظر می رسد حرف غلام مردمی تر است. نه؟؟؟؟
313
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
رضا جان توی سایت ها دنبال مثبت منفی و نظر مردم میگردی ؟ :))) انقدر از این نرم افزارها مثبت منفی زیاد هست که نگو . در ضمن این یک نظر سنجی نیست نظر سنجی شامل تمام اقشار مردم میشود از جمله شهر روستا ده و عشایر اینجا که جای نظر سنجی نیست
خوش نویس
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
چه جالب نرم افزار مثبت و منفی ساز !!! حتما رای های اقای روحانی هم با همین نرم افزار های مثبت ساز درست شده نه ؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
با سلام.آقای ..... مگر ما که به دکتر روحانی رای داده ایم.گفتیم شرفمان را به امریکا بفروشد .خیر. ضمنا انان که هزینه ستیز با امریکا را پرداخته اند مانند خانواده شهدا ناراحت نیستند. و همانطور که رهبر میفرماید رابطه با امریکا نه اینکه سودی ندارد بلکه هرینه غیر قابل جبران دارد.البته خواهید گفت من که این را نمی فهمم. شما چه می ف.......
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
کسی نگفت شرفتان را بفروشیید.باید با جهان و امریکا عاقلانه نه قلدرمابانه رفتار نمود
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
موافق وممنونم
سيد مهدي حسيني
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
اشتباه منفي دادم
غلام
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
اشتباه مثبت دادم
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
حیف این اسمی که روته.آدم اینقدر غربزده.همین حضرات از اولاین انقلاب چوب لای چرخش نهادن و اجازه ندادن با قدرت جلو بره.این آقا مصداق شخص ولایت گریزه.هر چه حضرت آقا میگن ارتباط با آمریکا نفعی نداره.بیاید به خودمون متکی باشیم تو گوش این آدمهای بی جنبه نمیره.این همه جنایت که اجنبی در حق این مردم انجام داد.این همه ترور،تحمیل هشت سال جنگ،این همه کودتا،نشون دهنده ذات پلید آمریکا و اسراییله.اینادلشون واسه ما نمیسوزه آقای زیباکلام.کی میخواید دست از این حرفها بردارید و به خود بیاید.وضعیت کشورهای مسلمان رو که با آمریکا رابطه دارن نمی بینید؟عراق ،بحرین،یمن،مصر،تونس،لیبی و...آیا وضعیت اقتصادی و امنیتی خوبی دارن.آقای زیباکلام مولا علی علیه السلام ۲۵ سال خونه نشین شد چون مردم ظاهر رو میدیدن و از عدالت علی گریزان.بله مولا مقبولیت عام رو نداشت ولی حکومتش مشروع بود چون از جانب خدا بود.ولایت فقیه هم از جانب خداست.چرا تاریخ برای شما درس نمیشود؟این همه بدبختی که مسلمانها کشیدن بخاطر چه بود؟حکام نالایق که خلافت رو از امامان معصوم غصب کردن و اونها رو خانه نشین کردن.حال شما میفرمایید چون مردم خواستار رابطه با شیطان هستن با وجود اینکه ولی زمان مخالف این رابطه هست باید نظر مردم رو بر نظر ولی ترجیح دهیم.امامی که از پدر و مادر برایمان دلسوزتر است.کمی به خود آیید آقای صادق خان زیباکلام
پارمیدا
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
خدا سایه رهبری و سر ما کم نکنه که این روشنفکران ریش پروفسوری هرکاری دلشون بخواد انجام میدن
محمد
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
حضرت علی خانه نشین نشد چون مردم ایشان را نمی خواستند. خانه نشین شد چون مراجعه به آرای مردم معنا نداشت. یکسری گردن کلفت رفتند یکی را انتخاب کردند و به زور و به اسم وحدت مسلمین و ... گفتند باید با همین شخص بیعت کنید. اگر آزادی بیان و انتخابی که در امریکای امروز هست در صدر اسلام بود حضرت علی یا به قدرت می رسید یا لااقل یک کاندیدایی بود که حرفش را آزادانه به گوش مردم می رساند، به جای این که آزار ببینید و تحت فشار قرار بگیرد.
از علی و حسین (ع) برای خودتان سپر درست نکنید، آن ها - لااقل این طور که ما خوانده ایم و شنیده ایم - اهل زورگویی و گردن کلفتی نبودند.
مساله ی رابطه دوستانه با آمریکا هم کاملا عیان است. اکثریت مردم و چه بسا خود مسئولین موافق رابطه با امریکا هستند. هیچ نظر بدی هم ان طور که می گویید به امریکا ندارند. شما می گویید اشتباه می کنند، خیلی خب، قبول. اشتباه می کنند، ولی این نظرشان است. نظرشان را هم تغییر نمی دهند!
امید
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
دوست گرامی احمد آقا، اون کشورهایی که نام بردید (مصر و عراق و ...) آیا موقعیت ایران رو دارن؟
منابع سرشار نفتی، معادن و منابع طبیعی، دسترسی به آبهای آزاد و در شمال هم سواحل گسترده خزر، پتانسیل بالای صنعت کشاورزی، زیر ساخت قابل قبول، دروازه آسیا و اروپا، منبع انسانی عظیم و ماهر، گستردگی جغرافیایی، ثبات سیاسی و امنیتی و ...
کشورهایی که گفتید همه این ویژگیها رو بصورت یکجا دارند؟
اگر آمریکا و یا کشورهای دیگه چشم طمع به ایران دارند به دلیل ویزگیهای فوق العاده جذاب اونه. ایران روی سکوی پرتاب قرار داره و این فرصت تا یکی دو دهه دیگه از دست میره چون منابع انسانی و انرزی ایران رو به تحلیل میره.
با این اوصاف بنظر شما آیا منطقیه که با دشمنیهای غیر لازم و غیر موجه بخوایم فرصت سوزی کنیم؟
اگر قرار بر گوشمالی هم باشه که نزدیک به چهار دهه مخالفت و ایجاد مشکل کردن برای آمریکا بنظر میرسه کافی باشه نه؟
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
داداش مردم هم موافق نیستن... زیبا کلام زیادی جوگیر شده
077
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
اینم تا بیکار میشه نامه میده اینور اونور
ایرانی
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کاش مفهوم نامه ها را درک می کردید!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
آقای زیبا کلام شما در چه جایگاهی قرار داری که از طرف 19 میلیون رای دهنده سخن میگویی ؟ بنده رای به آقای روحانی دادم اما همچین خواسته ای ندارم دادا
محمد
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
شما به روحانی و عارف رای ندادی و صد سال دیگه هم رای نمی دی دادا! رای به روحانی هم نه به غرب ستیزی و رابطه خوب با دنیا از جمله امریکا بود. حالا امثال احمد اقا (کامنت دوم) نظرون اینه که اکثریت اشتباه می کنن و حرف حرف ایشون و ... است بحث دیگه ایه.
علی
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
عارف ؟؟؟؟؟ عارف که اگه رای می آورد که کنار نمیکشید دادا :)) درضمن بنده ترسی از شخصی ندارم که بخوام دروغ بگم به فلانی رای دادم ، و در آخر نظر شما برام مهم نیس هرجور دوس داری فکر کن :)))
امید
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
دوست عزیز علی آقا، یکی از بارزترین مشخصه های دولت قبلی همین غرب ستیزی بود. فکر نمیکنم کسی در این مورد شک داشته باشه. اگر کاندیدای طیف حمایت کننده احمدی نژاد یکی از کمترین رایها رو آورد این بنظرم نه گفتن به دولت قبلی و هم طیف هاشون باشه. حداقل بخشی از این نه گفتن نه به سیاست خارجی طیف مورد نظر بوده.
ناشناس
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
علی اقا اصلاح طلبها برای اتحاد هر کاری میکنن. نه مثل اصولگرایان که تا دم اخر هم به طمع قدرت قول و قرار هاشون رو فراموش میکنن.
امید
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
علی آقا روحانی به این دلیل فعلا کوتاه اومده که میخواد مسئله هسته ای رو حل کنه. وقتی اون مسئله حل شد تمرکزشو میذاره رو داخل که خواستهای اصلاح طلبها هم ضایع نشه.
علی
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
آقای روحانی تنها چیزی که نیست اصلاح طلبی . اگه بنا به اصلاح طلبی بود که عارف اصلاح طلب بود . پیام انتخابات درک کنید : نه اصلاحات نه اصولگرا . اعتدال .... اگه اصلاح طلب هستن ایشون چرا به قول هایی که به اصلاخ طلب ها داده بودن عمل نمیکنن و کوچکترین اقدامی نمیکنن ؟ قول هایی که نمیشه اینجا بیان کرد
حشمت
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
صادق جون قبل اون 35 سال هم که دوست آمریکا بودیم توفیری نداشت فقط بحرین 2 دستی تقدیم کردن به اعراب با فشار آمریکا ، اگه بحرین داشتیم مرزهای آبی خیلی خیلی زیاد میشد
محمد
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
بحرین همانقدر جزء ایران بود که آذربایجان و ارمنستان. چند تا جزیره دست عرب ها و انگلیس بود که پس گرفتیم. بدون ورشکستگی مالی و تلفات جانی، فقط با دیپلماسی.
حشمت
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
دیپلمات جون آدم عاقل چرا باید 2 دستی تقدیم کنه که بعد بخواد پس بگیره ؟؟ اصلا با عقل جور در میاد
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۵
حشمت خان اولا که وضع الان با قبل انقلاب خیلی توفیر داره. اینهمه امار دراوردن غربیها که مقایسه کنن وضع اقتصادی امروز رو با قبل انقلاب. حالا هدف اونا چیز دیگه ایه ولی امارهاشون درسته.
دوما الان هم مرزهای ابی ما خیلی زیاده. ولی از این مرزها چه استفاده ای میکنیم؟ حقوق دریای خزر که قبل انقلاب 50 درصد برای ایران بود و الان شده کمتر از 30 درصد هم در نبود رابطه با امریکا برامون اتفاق افتاده. پس فقط غربیها نیستن که میخوان از ما سو استفاده کنن. ما خودمون هم بی کفایتی به خرج دادیم. این که تقصیر امریکا و غرب نیست دیگه.
hasan
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
جدایی بحرین کار انگلیس بود با آوردن هندی و پاکستانی ها به بحرین ...................... شبیه همین کار را توی اسکاتلند هم کرد مرگ بر انگلیس عامل بدبختی دنیا
حشمت
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
انگلیس آمریکا هم یکی هستن تا حدودی . آمریکا پسر انگلیس ولی یه پسری که قدش از پدرش بلند تر شده اینجوری میشه تعبیرش کرد
صادق
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
شما که چسبیدید به بحرین بحرین دریکصد سال گذشته هیچ وقت ازدستورات حکومت ایران اطاعت نمی کرد ودرضمن مردم آن رای به استقلال دادند وفرض کن بحرین مال ما بود چه گلی به سرش می زدید ودرحال حاضر مقایسه کن قشم وسواحل جنوبی مارا با همین حاشیه نشینهای جنوبی خلیج فارس آیا آنها حاضر هستند مجددا به ایران بپیوندد ویک کشور نمی تواند همیشه درحالت جنگ باقی بماند وهرسال خط فقردرحال افزایش است وبه مرور زمان تبدیل می شویم به کشورهای فقیر آفریقایی وهیچ ایرانی دوست ندارد وابسته به کشوری دیگر شود ولی سیاست غلط می تواند در آینده مشکل ساز شود.ومسلما اکثریت مردم ایران به دنبال آرامش هسنتد واهل درگیری وجنگ نیستند.وبا رای خود درچند مرحله این را بخوبی نشان داده اند.
حشمت
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
شما که در مورد خاک وطنت اینجوری نظر میدی دیگه هیچی 2 تا مثل شما باشه کافی نیاز به دشمن نداریم . متاسفام که انقدر راحت وطن میفروشید . خب مردم سوریه هم به بشار رای دادن چرا دست از سرش بر نمیدارن ؟
پارمیدا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
آقای زیبا کلام شما از طرف من حرف نزن . من رای دادم اما این خواسته رو ندارم . صدام هم دوست آمریکا بود و با هم ارتباط خوبی داشتن سرنوشت عراق و صدام ببینید الان
محمد
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
پارمیدا جان، صدام هم دوست آمریکا بود؟!!! صدام؟!!!! الان منظورت چیه؟
یعنی ایران با عراق مساوی دیدی؟؟؟ یا مثلا چه شخصی تو این مملکت رو هم وزن صدام بنظرت اومد؟؟؟
سيد مهدي حسيني
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
جانا سخن از دل ما ميگويي. مثل اينكه اقليتي كه با آمريكا ستيزيهاي پوچ و واهي منافعشون رو تاميين مي كنند حاضر نيستند به نفع اين اكثريت ملت كه زير فشار اقتصادي كمرشون خم شده كوتاه بياييند؟؟؟
علی
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
حالا که طرز فکرت اینه ... ما هم اینجوری فکر میکنیم :: نکنه منافع شما هم در رابطه با آمریکاست ؟ که انقدر برای آمریکا دست پاچه شده اید ؟ در پایان : شما از طرف ملت حرف نزن از طرف خودت حرف بزن این 1000 بار
فرجام 538
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
البته در خصوص آقای زیبا کلام و آمریکا گفتنی بسیار است اما مجال کافی در اینجا برای طرح همه ی آنها نیست . مختصرا چند جمله ای برای خالی نبودن عریضه تقدیم هموطنان عزیز می شود . (1) آقای زیبا کلام ! درایران هیچکس مخالف برقراری ارتباط با ایران نیست . اینقدر دراین خصوص منافقانه ملت ایران را بدو دسته ی کندرو و تند رو تقسیم نکن . (2) اینکه در خصوص آقای روحانی مرتبا از عبارت" 19 میلیون رای دهنده به ایشان " استفاده می کنی ، عین دیکتاتوری است . (3) مگر مردم ایران درانتخابات اخیر درخصوص رابطه با آمریکا به پای صندوقهای رای رفتند که می گویی : " چون مردم به روحانی رای دادند و به جلیلی رای ندادند ، پس نتیجه می گیریم که ..... " (4) همچنانکه گفتم همه موافق ایجاد رابطه با آمریکا هستند ، اما به چه قیمتی ؟ شما زحمت بکشید و با دولت آمریکا و لابی AIPAC تماس بگیرید و فهرست شروط آمریکا برای ازسرگیری رابطه را استعلام کنید و نتیجه را به استحضار ملت ایران برسانید و نظر خودتان هم درخصوص این شروط ضمیمه کنید . بالای گود نشسته اید و می گویید لنگش کن . (5) اما کلام آخر .... همیشه اعتقاد داشته ام که آمریکا و اسرائیل به هیچ وجه مایل به سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده اند ! می دانید چرا ؟ ...... چون امریکا و اسرائیل می خواهند این نظام با همین عرض و طول و با همین وضعیتی که هم اکنون دارد ، در مقابل چند میلیارد انسان روی زمین ( خصوصا مسلمانان و سایر آزادیخواهان سراسر دنیا ) در مقابل آمریکا و اسرائیل به زانو افتاده و عذرخواهی کند و قول دهد از این به بعد بچه ی خوبی باشد و گذشته ها را جبران نماید . البته مطمئنم که شما اینکار را نخواهید کرد . زیرا شما از اول هم بچه ی خوبی بوده اید !
امید
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
دوست گرامی، فرجام 538، عرصه سیاست عرصه یارکشی و عضویت در گروههای بزرگتره و هیچ کشوری تکرار میکنم هیچ کشوری نمیتونه داعیه دار سیاست مستقل باشه. اگر ما با روسیه و چین روابط صمیمانه تری داریم دقیقا به دلیل مخالفت و دشمنی با مواضع آمریکاست. البته این روابط صمیمانه تر هم کم هزینه نداشته. واردات بی رویه برادران از این کشورها برای جلب پشتیبانی در برابر آمریکا هزینه کمی نیست. بخصوص با علم به این موضوع که در مواقع حساس همین به ظاهر پشتیبانان پشت ما را خالی کردند.
اصلا مگر در سیاست دوست و دشمن معنی دارد؟ دوستی به شرط تامین منافع و دشمنی به قصد بدست آوردن منافع بزرگتر در آینده. این اصل سیاسته. حالا ما باید دودوتا چهار تا بکنیم ببینیم در شرایطی که مدیران با کفایت و دلسوز داخلی خبر از وضعیت هشدار دهنده اقتصادی و در پی اون اجتماعی میدهند آیا ادامه این دشمنی ها ارزش دارد یا خیر.
جهان خیلی وقت است که متوجه شده کدخدای دهکده جهانی کیست و اگر توانایی ایستادگی در مقابل آمریکا را ندارند حداقل جلب دشمنی هم نمیکنند. اخبار شبکه های داخلی را نگاه کنید. سراسر خط و نشان برای دشمن کشیدن و سرآخر فشار مضاعف بر مردم چه سودی دارد؟
این فشارها تا چه زمانی قابل تحمل هستند؟ کمی هم به فکر روزمره مردم باشید.
قبلا هم گفتم که اگر مردم کوتاه آمدند بدلیل اعتماد به مسئولین بود. ولی کاری نکنید که خدای ناکرده این اعتماد بکلی از بین برود که هم من و هم شما میدانید چه خطراتی بدنبال دارد.
من برانداز نیستم بلکه خواستار اصلاحاتم. لطفا اجازه بدهیم این فشارها از طریق اصلاحات کمتر شود تا همه راضی باشند. ممنون از وقتی که گذاشتید برای مطالعه متن طولانی من.
007
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
درود
امید
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹
جناب فرجام در بند اول متن منظورتون" هیچکس مخالف برقراری ارتباط با آمریکا نیست " هست درسته؟
007
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
فرجام جان . درود برای شما بود نه امید
ابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
درود و احسنت بر استاد زیبا کلام !
هیچ کس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
مگه اون موقع که با امریکا رابطه داشتیم چه خاکی بر سر شد که میخواد حالا بشه
برید عرب ها را ببینید
کشورهای همسایه را ببینید
ما به کجا رسیدیم انها به کجا
زشت کلام
007
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
الان اعراب توتون قلیان غنی سازی میکنن
مهدی
Germany
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
جناب زیبا ، کاش فقط به صحبت های نتانیاهو در جشن پوریم (جشن کشتار ایرانی ها و پارسی زبانان) توجه میکردی که با پررویی تمام گفته بود در ایران پوریم دیگر به راه می اندازیم ! اگه توجه میکردی انقدر آمریکا آمریکا نمیکردی . آمریکا افسارش دست اسرائیل ، اسرائیل هم دشمن قسم خورده ایرانی . در خصوص پوریم و جشن های اسرائیلی ها میتونید تحقیق کنید هرکس که شک داره
امید
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴
ببین دوست گرامی من فکر میکنم آمریکا بعد از تثبیت جایگاه خودش بعنوان قدرت برتر دنیا بعد از جنگ جهانی دوم اسراییل رو در خاورمیانه بوجود آورد و از اون پشتیبانی کرد تا چماق بر سر کشورهای نفت خیز خاورمیانه باشه. ولی حالا همین اسراییل عزیزکرده برای خود آمریکا هم مشکل ساز شده. همین وقایع اخیر غزه و درماندگی و دودلی آمریکا برای پشتیبانی و یا عدم پشتیبانی از اسراییل گویاترین مصداق این موضوعه. پس مواضع آمریکا لزوما و در همه مواقع با اسراییل یکسان نیست وما میتونیم از این شکافها به نفع خودمون استفاده کنیم.
امید
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
آقا مهدی جشن پوریم که جشن کشتار ایرانی ها نیست. اتفاقا جشنیست به مناسبت آزادی یهودیان بدست ایرانیان. میتونید برید بررسی کنید. کلا این جشن ریشه ایرانی و پارسی داره.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
چرا الکی میگی امید خان ؟
امید
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
دوست ناشناس
بد نیست در اینترنت کمی جست و جو کنید تا مفهوم و مضمون جشن پوریم رو درک کنید.
فرجام 538
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
اُبی عزیز سلام . مطلبی ، استدلالی ، چیزی بگو که بر معلوماتمان افزوده شود . متشکرم .
بانوی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
ادم وقتی دم خروس و قسم حضرت عباس را می بینه تعجب می کنه که بعضیها چقدر پر رو هستند امریکا ستیزی , نه جانم ایران ستیزی بیشتر بهتان می اید هر کدامتان که جیبتان را پر می کنید سر از امریکا در می اورید انهم با چه سر و وضعی دو اتشه تر از هر واز و ولنگار امریکایی نمونه اش اقای امیر فرشاد ابراهیمی پس خودتونو زیاد باد نکنید بگذارید مملکت از این تحریمهای بیجا که البته به نفع شما هاست در بیاید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
بنده خدا دو سه تا سئوال کرده چرا طاقت ندارين؟
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
ما هم 2 سه تا کامنت گذاشتیم آقایون دل آرام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
بسیار عالی....امیدوارم تغییرات مثبتی تویه روابط ایجاد بشه.شاید فرجی شد.
فرجام 538
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
برادران عزیزم 007 و امید سلام . باز هم تکرار می کنم : درایران هیچ کس مخالف برقراری رابطه ی همراه با احترام متفابل با آمریکا نیست . قانون هم چنین ممانعتی را بعمل نیاورده . تنها کشوری که ربطه با آن ( به هر شکل و صورت ) ممنوع شده اسرائیل است . مشکل ما با امریکا این است که او هنوز هم خواستار خشکاندن ریشه ملت ایران است . دراین خصوص بسیار شنیده اید و تکرار آنها لازم نبست . اما من دراینجا حرف تازه ای که شایدکمتر شنیده باشید به شما هدیه می کنم ...... اگر فکر می کنید که مشکل ما این است که اوباما ، بوش پسر و پدر و سایر رهبران و گردن کلفتهای آمریکا مسیحیان فاسد و بدی هستند ، اشتباه می کنید ! اگر فکر می کنید که مشکل ما این است که نتانیاهو و سایر گردن کلفتهای صهیونیست یهودیان بد و فاسدی هستند اشتباه می کنید ! اکثریت رهبران کشورهای استکباری به معنای واقعی کلمه و مطابق اسناد و مدارک و شواهد موجود شیطان پرست هستند و همگی عضو لژ فراماسونری جهانی هستند . حتی بسیاری از رهبران کشورهای جهان سومی نیز چنین هستند . در این خصوص می توانید واژه ی " کابالا " را در اینترنت جستجو کنید . اگر دراین خصوص مطالعات کافی کنید بدون تردید تصورتان و رویکردتان در خصوص آنچه در جهان می گذرد ، تغییر خواهد کرد . البته کتابهای زیادی نیز دراین رابطه وجود دارد می توانم به شما معرفی کنم . موفق باشید .
فرجام 538
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
برادران امید و 007 عزیز : در خصوص شیطان پرستی می توانید به کتابهای زیر مراجعه کنید : (1) فراماسونری جهانی نوشته ی هارون یحیی (2) کلید این خون نوشته ی مالاچی مارتین (3) کلید حیرام نوشته ی روبرت لوماس و کریستفر نایت (4) اسرار ساختمانی هرم بزرگ گیزا نوشته ی دکتر افشار (5) نشانه های پایان نوشته ی علی فاطمیان (6) پیشینه ی نشان عالی آمریکا نوشته ی دکتر روبرت هارونیموس (7) فراماسونری چیست ؟ نوشته ی ابراهیم الفت (8) شهسواران معبد درمیان ما می باشند نوشته ی ژرارد دوسد (9) شوالیه های معبد نوشته ی هارون یحیی ..... توجه : کتاب (1) و (9) در اینترنت موجود است . سایر کتابها را نمی دانم . ضمنا به سخنرانیهای استاد رائفی پور در دانشگاه علامه طباطبایی و چند جای دیگر می توانید مراجعه کنید .
امید
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
دوست عزیز. من 1 بار سخرانی دکتر رائفی پور رو دیدم. ولی بنظرم خیلی غیر منطقی استدلال میکنن. اصلا اگر در این حد فراماسونر ها و شیطان پرستان قدرت داشته باشن که ما برای اونها ارزشی در حد بازیچه داریم.
اصلا اگر قدرت اینچنینی دارند پس ما اینجا چه کاره هستیم؟
چرا پس کل دنیا رو نمیگیرن تا کار راحت بشه؟ برای اونها با قدرت ماورایی که دشمنی مثل ایران اصلا در حدی نیست که بخوان با مذاکره و مصالحه کارهاشون رو پیش ببرن.
فکر میکنم جذب این افکار شدن نتیجه ای جز تضعیف اعتماد و عزت نفس ما نداشته باشه.
ما اگر خودسازی داشته باشیم و سعی کنیم خود ایرانمون رو اصلاح کنیم بنظرم بزرگترین موفقیت رو خواهیم داشت.
شاید مواردی وجود داشته باشه که علم بشر فعلا قادر به توجیه اونها نداشته باشه. ولی منطق من میگه با همین علم ناقص پیش بریم خیلی بهتره تا اینکه دن کیشوت وار به جنگ دشمنی بریم که اصلا وجودش قابل اثبات هم نیست.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
امید جان شما و ما کاره ایم فعلا.... البته سرمون گرمه زندگیه و با برنامه های آپشنی که برامون ساختن داریم از دنیا لذت میبریم.... سر ما را با جنگ گرم کردن و تحریم و شعار مرگ بر این و اون و .... سر ملت خودشونم با مقتضیات مربوط به خودشون مثل آزادی و بحث همجنسبازی و حقوق بشر و نظم کاری و بروکراسی و زندگی ماشینی و ساحل رفتن و ماشین شیک و خلاصه همه مشغولیم و جالب اینجاست که هم مشغولیات ما و هم مردم خودشون هر دو برای اینا سود داره و از دو طرف برنده هستن... اره برادر کمی عمیقتر بیندیش البته اگه در توانت هست
امید
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
دوست ناشناس
هدف شما از زندگی چیه؟ میخوای به چی برسی؟ رفاه، ثروت، آزادی، عزت، معنویت، کدوم یکی؟ به کجا باید رسید تو زندگی که میگی اون شیطان پرستها همه رو به خودشون مشغول کردن؟ شما به ما بگو روش درست زندگی کردن چیه؟
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
افرین بر شرف وعقلانیتت خدا از تو راضی باشد حرف دل اکثریت مردم ایران همین است که شما گفته اید توهم توطیه ملت ما را به فلاکت کشانده عقلانیت شما ستودنی است
اکبر54
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
پس ایطور بنظر میرسد باید انتخابات را باید کنار گذاشت چون رای مردم برای خودشان هم بی ارزش است پس اقای روحانی برای دکور رییس جمهور انتخاب شدهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
توکه این قدر علاقه به آمریکا داری کسی مانع نمیشود نوکری آنهارا بپذیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
آقای روحانی من به شما رای دادم که حق منو بگیری در عین حال با همه دوست باشی از جمله آمریکا. اگه میخواستم با آمریکا دشمن بمونم به جلیلی رای میدادم !
بهار 96
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
جوری رای آقای روحانی به رخ میکشی که انگار ایشون با 99 % آرا پیروز شده اند . ایشون با 50 % آره پیروز شدند و دلیلش هم عدم ائتلاف سایر کاندیدا ها بود اگه فقط آقای روحانی آقای جلیلی بودن که میکشید دور دوم و آقای جلیلی رای می آورد . حالا تو انتخابات 96 منظر باشید :)
فرجام 538
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
برادر امید عزیز سلام . (1) برای ارزیابی قدرت شیطان ، خداوند متعال را نادیده گرفتی . (2) کارشیطان تزیین گناه و انحراف و کج اندیشی است . لذا باید کم کم انسان را با زیبا جلوه دادن شر به سمت خود بکشد . مثال : هیچوقت شیطان به تو نمی گوید با این آقا دوست بشو تا ترا معتاد کند . بدیهی است که تو پا به فرار می گذاری . نخست برای تو جذابیتهایی بوجود می آورد تا تو کم کم با میل و رغبت به سوی انحراف و سقوط متمایل شوی . اگر به ظاهر فرماسونرها در طول تاریخ نگاه کنی ، شعاری جز رفاه ، آزادی و سعادت بشر ندارند . بهر حال لازم است دراین خصوص مطالعات بیشتری داشته باشی .
hasan
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
مردم از فلاکت مردن دیگه تنها امیدشان روحانی ست
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
نکنه چون هم اسم شماست اینو میگی :))
حشمت
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
خدای شکرت که اسم من زیبا نیست .
حشمت
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
آخه زیبا هم شد اسم ؟
امید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
مردم ومملکت ایران از ارتجاع سیاه بیشتر از هر قدرت خارجی دیگه ضربه دیده و می بینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
اقای فرجام شعور و تفکر انسان است که او را با دیگر حیوانات متمایز ساخته نیازی نیست به کتابها یی که شما معرفی کردید مراجعه شود چون اکثر این نو یسند گان به انچه می نویسند اعتقاد ندارند.شیطان همان نفس اماره است که در درون انسان هواهای نفسانی و شهوات را که بعد حیوانی دارد تشویق به بروز میکند. پس ادمی را آدمیت لازم است.
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
اجب!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
چرا بعضی خودشونو با کشور های بدخت و بیچاره مقایسه می کنن چرا با ژاپن مقایسه نمی کنید مگه سویس و ژاپن و کانادا و انگلیس و مالزی و .... با امریکا ارتباط دارن همشون نوکر و کلفت امریکا شدن .. الان چین بیشترین ارتباط اقتصادی رو با امریکا داره از طرفی هم پدر امریکا رو در آورده
باید ایران رو قوی کرد با هر کشوری هم که لازم بود ارتباط بر قرارکرد
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
چون توی ژاپن مردمش وقتی توی فروشگاه برق میره چیزی نمیدزدند حتی ی آدامس هم کم نمیشه در صورتی که زلزله اومده بود و کمبود مواد غذایی بود . حالا شما تصورش کن توی ایران همچین اتفاقی بیفته !!! واسه همین خودمون با ژاپن مقایسه نمیکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
یا رومی روم یا زنگی زنگ با شعار و کری خونی امریکا نابود نمیشه واسه اینکه پوتینش رو از رو گلومون برداره باید باهاش جنگید تا بفهمه قدرت اول دنیا کیه!البته اگه جراتش تودل مسولین باشه..............
ناشناس
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
عزیزم راه برای شماها بازه. میتونی بری عضو همین گروههای ضد آمریکایی بشی. خیلی راحت آدم بکشی. القاعده جبهه النصره داعش بوکو حرام و... خیلی زیادن هرکدوم که باب میلته انتخاب کن و برو به جنگ شیطان بزرگ.
ما هان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
سلام من با نظر جناب زيبا كلام موافقم . چون عزت و احترام در خلا.. و انزوا بدست نمي آيد حرمت را ديگران بايد بدهند نه خودمان پس براي بدست آوردن مدال طلا بايد وارد گود و ميدان شد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
به نظر من دوستی با امریکا بهتر ازدوستی با روسیه است ما با عراقی که 8سال در جنگ بودیم صلح کردیم امریکایی ها که جا خود دارد باز امریکایی ها یه خدمتی کردن به ایران روسا که جزبدبختی برای ما هیچی نداشتن
پیتر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کاش 4تا ادم دیگه مثل داش زیبا کلام ما داشتیم تا وضع مون این نبود ایول صادق حرف دل ما رو زدی
سلامتی همه ایرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
مرگ بر آمریکا
مرگ برکسانیکه بااین تحریمها ثروتهای میلیاردی جمع کردن.
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.