بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
«این ماهواره ها توسط مهندسان ایرانی ساخته شده و پس از گرفتن تصاویر از نقاط مختلف جغرافیایی، آن ها را به مراکزی در روی زمین مخابره می کنند/ اگر شما هم مثل من فکر می کنید داعش یک خطر بوده و باید شکست داده شود، پس باید بیندیشید که ایران چقدر خطر بزرگتری است [!].»
کد خبر : ۱۳۵۲۷۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (دوشنبه، 14 مهر 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 

 

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل (Timesofisrael):

ایران می گوید، سه ماهواره را به فضا پرتاب خواهد کرد.

 

قرار است این ماهواره ها نقشه هایی از مناطق جغرافیایی تهیه کرده و همچنین تصاویری از مدار خود در بالای خط استوا بگیرند. حمید فاضلی، قائم مقام سازمان فضایی ایران، روز یکشنبه در مراسم آغاز هفته جهانی فضا در تهران گفت: "سه ماهواره ایرانی در سال آینده به مدار پرتاب خواهند شد." این ماهواره ها توسط مهندسان ایرانی ساخته شده و پس از گرفتن تصاویر از نقاط مختلف جغرافیایی، آن ها را به مراکزی در روی زمین مخابره می کنند.

 

 

 

 

 

روزنامه امریکایی واشنگتن تایمز (WT):

بنیامین نتانیاهو می گوید اسرائیل با داعش خواهد جنگید اما ایران را خطر بزرگتر می داند.

 

نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز امریکا (CBS News) گفت، از برنامه باراک اوباما برای مقابله با گروه داعش حمایت و هرکاری را که بتواند برای همکاری با ائتلاف ضد داعش انجام خواهد داد. وی در عین حال از بیان جزئیات نحوه کمک اسرائیل به ائتلاف خودداری کرد. نتانیاهو افزود: ایران خطر بزرگتری از داعش است چراکه پول بیشتری داشته و به دنبال ساخت سلاح هسته ای است. وی ادامه داد: اگر شما هم مثل من فکر می کنید داعش یک خطر بوده و باید شکست داده شود، پس باید بیندیشید که ایران چقدر خطر بزرگتری است [!].

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی‌وی ایران (Presstv):

فرمانده نظامی: ایران باید تهدیدات نظامی دشمن را در نطفه خفه کند.

 

سرلشکر یحیی رحیم صفوی، مشاور ارشد نظامی رهبر ایران، نسبت به تهدیدهایی که ممکن است در آینده از آب های آزاد علیه تهران اعمال شود هشدار داده و تاکید کرد، چنین تهدیدهایی باید در نطفه خفه شوند. وی با بیان اینکه "منبع تهدیدهای دریایی بالقوه علیه ایران احتمالا محدوده ای از آب های مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند تا دریای عمان و خلیج فارس خواهد بود" افزود: نیروهای مسلح باید ماجراجویی دشمن را در مبدأ هدف قرار دهند.

 

 

 

 

 

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

حزب الله، تهاجم شبه نظامیان سوری به لبنان را عقب راند.

 

منابع نزدیک به حزب الله اعلام کردند: "دست کم 16 شورشی جبهه النصره، شاخه سوری القاعده، روز یکشنبه در درگیری با گروه شیعه حزب الله در شرق لبنان کشته شدند." این درگیری پس از تهاجم گسترده النصره به خاک لبنان صورت گرفت. براساس گزارش ها، صدها تن از شورشیان سوری به حداقل 10 پایگاه نظامی حزب الله که در محدوده کوه های نزدیک به مرز سوریه قرار دارند حمله کرده اند. در این درگیری ها، 2 نیروی حزب الله نیز کشته شدند.

 

 

 

 

 

روزنامه دیلی استار لبنان (Dailystar):

امارات متحده عربی از اظهارات جو بایدن مبنی بر "حمایت این کشور از جهادی ها" متعجب شد.

 

امارات متحده عربی از سخنان جو بایدن، معاون رئیس جمهور امریکا، ابراز شگفتی کرد. بایدن گفته بود، این کشور حاشیه خلیج [فارس]، در کنار دیگر قدرت های منطقه ای به جهادی های فعال در سوریه کمک تسلیحاتی و مالی می کند. انور محمد قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه تاکید کرد: اظهارات بایدن، شگفت آور بوده و نادیده گرفتن نقش امارات در جنگ علیه افراطی گری و تروریسم به حساب می آید.

 

 

 

111


اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.