بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
مستطيل شيشه اي تالار

خودکشی از ترس مرگ

شاخص کل بورس مدارهای نزول را یکی پس از دیگری در حال طی کردن است، رقم نماگر بورس امروز 71 هزار و 860 واحد را نشان داد، اجازه بدید بی حاشیه بریم سر اصل مطلب، اصلاً می خواهیم بی تعارف صحبت کنیم.
کد خبر : ۱۳۹۸۸۲
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.09.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 244 واحد کاهش به رقم 52793 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1102 واحد افت عدد 142492 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 398 واحد کاهش به رقم 71860 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 13 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 70 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد کاهش به رقم 815 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "وگردش" با 0.52 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2226 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1181 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس مدارهای نزول را یکی پس از دیگری در حال طی کردن است، رقم نماگر بورس امروز 71 هزار و 860 واحد را نشان داد، اجازه بدید بی حاشیه بریم سر اصل مطلب، اصلاً می خواهیم بی تعارف صحبت کنیم.

بنابر گزارش بورس نیوز، اهالی تالار در حال خودکشی از ترس مرگ هستند، با تمام اخبار و سینگنال های مثبت رسیده از تعاملات ما با دنیا و کاهش چشمگیر تهدیدات گذشته که بیشتر از جانب غرب و آمریکا با کشور مترتب بود، افزایش مبلغ آزادسازی پول های بلوکه شده و غیر، امروز قیمت سهام شرکت ها به رقم قبل از مذاکرات وین بازگشته اند، خیلی جالب است در بورس کشور ما فعالانش ظرف یک روز یا حتی چند ساعت به مطلوب بودن یا نامطلوب بودن یک شرکت بورسی و یا کل بازار سرمایه پی می برند، بانک تجارت امروز رقم های زیر قیمت اسمی را هم دید، ایران خودرو با قیمت 263 تومانی امروز خود به رقم های قبل از اعلام تعدیل سود بازگشت یا از همه جالب تر دیروز در نماد "تایرا" در قیمت بالای 600 تومان 16 میلیون سهم در بازار بلوک توسط حقوقی خریداری شد اما امروز همان حقوقی 4 درصد پایین تر از روز گذشته حاضر به خرید این سهام از صف فروش نبود، مشخص است که ترس و وحشت نه تنها در حقیقی ها بلکه در حقوقی های بازار نیز دیده می شود.

اما با تمامی این تفاسیر شاید باید به اهالی تالار حق داد، چرا توقع داریم که سهامدار حقیقی و حقوقی باید تصمیمی عاقلانه و منطقی بگیرد و اگر سهام نمی خرد حداقل سهام موجود در پرتفویش را نفروشد؟ مسئولین امر چه کار کردند که انتظار اعتماد به بورس را از سهامدار دارند.

مگر با حرف و وعده می توان اعتماد جلب کرد، اطمینان و اعتماد عمل می خواهد نه حرف.

یک روز پس از مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای یعنی 4 آذر ماه جاری، معاملات بورس و روند بازار سرمایه را به خاطر دارید، صحبت های مثبت و دیدگاه روشن آنها به مذاکرات و نزدیک شدن به توافق هسته ای مسئولین در حالی عنوان می شد که اکثر سهام شرکت ها با صف فروش و روندی نزولی همراه بودند، شاخص کل بورس هم در آن روز 1208 واحد افت کرد؛ در آن روز اغلب مدیران و مسئولین اقتصادی و بورس سخن از اشتباه اهالی بازار سرمایه در فروش سهام به میان آوردند، سخن شما قبول اهالی بازار سرمایه اشتباه کردند اما شما چه کاری در مواجه با این اشتباه آنها انجام دادید؟ قبول دارید اگر آن روز که بازار سرمایه با اشتباه خود اقدام به فروش سهام شرکت ها کرد شما به عنوان دولت که سخن از مثبت بودن مذاکرات می کردید برای حمایت از بازار سرمایه وارد می شدید و با اعتقاد به دستیابی به توافق هسته ای در آینده ای نزدیک از افت قیمت سهام شرکت ها جلوگیری می کردید امروز شاهد چنین اتفاقی در بازار سرمایه نبودیم؟ باور کنید اگر دولت و به خصوص وزارت اقتصاد در راستای اعتقاد خود به مذاکرات هسته ای و آینده تعاملات سیاسی کشور عکس العملی مناسب و حمایتی در بورس نشان می داد امروز سهامداران با قرار گرفتن در صف فروش مجبور به خودکشی از ترس مرگ در بورس نمی شدند.

مگر قرار نیست سرمایه گذار خارجی وارد کشور شود، مگر از سرمایه گذاران خارجی به جهت کسب سود دعوت به حضور در بورس ایران نکردید، فرض کنید خریدار خارجی وارد بورس شد آیا شما حاضرید بخشی از سهام ایران خودرو را با نرخ هر سهم 10 سنت به آنها واگذار کنید؟ آیا حاضرید سهام تراکتورسازی ایران را به قیمت 20 سنت به آنها بدهید؟ اصلاً حساب کرده اید قیمت سهام غول های پتروشیمی کشور، بزرگان صنعت خودروسازی، هلدینگ های مطرح معدنی شما برای سرمایه گذار خارجی سهمی چقدر تمام می شود؟

وقتی واکنش دولت به بحث مذاکرات در بازار سرمایه و دماسنج اقتصاد نشان از بی اعتقادی به آن یا بی تفاوتی دارد دیگر چه توقعی از مردم و سهامداران می توان داشت.

آقای وزیر معتقد به بازگشت بورس به روند صعودی و دوران رونق است، اگر واقعاً چنین است پس چرا حمایت از این بازار را از خودتان شروع نمی کنید تا مردم هم اعتماد کنن، در خصوص سهام پدیده و مشکلات آن بارها سخن گفتیم، تمامی اقتصادیون و اساتید فن مالی از مسایل و مشکلات سهام این شرکت آگاه هستند و می دانیم اگر سهامدار عمده اقدام به خرید سهام نکند چه اتفاقی برای سهام این شرکت خواهد افتاد اما امروز این سهام بیش از 11 هزار تومان قیمت دارد. می دانید چرا؟ چون پهلوان مقدم به عنوان متولی و مالک این شرکت با اعتقادی که به پدیده دارد پشت سهامش ایستاده و آنرا حمایت می کند شما هم اگر اعتقاد به بازار سرمایتان دارید پشت آن بایستید.

متأسفانه در حال حاضر مسئولین امر برای جبران اشتباه دست به اشتباه دیگری می زنند آیا خرید سهام شرکت ها از صف فروش حمایت است؟ آیا خود این موضوع منجر به تهیج سهامداران برای خروج از سهام آن شرکت نیست؟

وقتی حمایت های مسئولین یعنی جمع آوری صف فروش، اهالی بازار می دانند که عدم فروش سهام طی روز جاری مصادف است با فروش سهام در روز آتی با نرخ 4 درصد پایین تر از روز گذشته، پس هر سهامدار آماتوری هم می داند که فروش سهام در روز جاری یعنی 4 درصد سود نسبت به روز آتی. واقعاً این حمایت است؟

از سویی دیگر عملکرد مسئولین سازمان بورس نیز نشان از تغییر تفکر آنها از بنیادین به تکنیکی در اتخاذ تصمیمات بازدارنده از هیجان دارد، چراکه اقدامات باز دارنده آنها نیز همسو با نظرات چارتیست های بازار شده است، در جاییکه تکنیکالیست های بورس صحبت از حمایت شاخص در محدوده 71 هزار و 700 یا 800 می کنند، مسئولین در همین محدوده به جهت جلوگیری از هیجان در بورس معامله بلوکی فارس و فولاد را به جهت تأثیر مثبت بر شاخص ترتیب می دهند غافل از اینکه در معاملات چارتیست های بازار سرمایه این معاملات جایی ندارد و از تحلیل آنها حذف می شود، مگر می شود با یک یا دو معامله بلوکی روند بازار سرمایه و نظر فعالان آن را تغییر داد؟

یا در بازار ارز اگرچه جلوی رشد نرخ ها گرفته شده اما واکنش کند مسئولین اقتصادی در مواجه با دلال بازی در این بازار به دلالان این پیام را فرستاد که با سرعت عمل بیشتر در این بازار هم می شود سود به دست آورد. واقعا چه تضمینی وجوددارد که دلال ها مجدداً به بازار ارز وارد نشوند، وقتی شاخص های بورس و قیمت سهام شرکت ها رو به پایین است و ارز در بازار آزاد نوسان مثبت هرچند اندک دارد تأثیر رشد نرخ ارز بر دیگر بازارها می تواند باعث دلال بازی در هر بازاری شود.

خیلی جالب است که قیمت یک نان بربری برابر است با سه سهم از شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از دو غول بزرگ خودروساز کشور با 6 میلیون دلار دارایی.

قیمت یک لیتر شیر برابر است با 30 سهم بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک های کشور، اینجوری قرار است تورم کنترل شود!

اتفاقی که امروز در بازار سرمایه شاهد آن هستیم دقیقاً برعکس اتفاقاتی است که در دولت گذشته شاهد آن بودیم، دولت قبل علی رغم تمامی تحریم ها و ناملایمات جهانی با اعتقاد بر توان شرکت های داخلی با خرید سهام آنها در بورس هم سبب تزریق منابع مالی و نقدینگی به آن شرکت به جهت حمایت از تولید می شد و هم با حمایت از بورس اعتماد مردم و سهامداران را جهت حضور در این بازار جلب کرده بود که این موضوع خود سبب ایجاد درآمدزایی و صرف آن در کشور می شد. اما امروز علی رغم تمامی اخبار مثبت هسته ای و بهبود مناسبات خارجی و احتمال رسیدن به توافق هسته ای در آینده نزدیک، بازار سرمایه شاهد روزهایی است که در بدترین شرایط تحریم هم این روزها را به خود ندیده بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مظفر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
حالا چرا واسه اینکه دولت رو مجبور به حمایت از بورس کنید میگین احمدی نژاد عملکرد بهتری داشته؟!؟!!!!
تحلیل هاتون کلا آبکی و بچه گونه هست
امید
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
اتفاقا کاملا درست و حسابی تحلیل رو ارائه کردند.
تو دولت قبل حال و روز بورس بهتر نبود که بود. از شرکت های داخلی حمایت نمی شد که شد.
اما در حال حاضر وزارت نفت که تمام شرکت های داخلی را داره پس میزنه. میگه تولید بنزین توسط پالایشگاه ها توجیهه اقتصادی نداره. قیمت خوراک پتروشیمی ها را هم که 18 سنت ارائه کردند که 13 شد.
اونی یکی مسئول هم که داره میگه ما تو زمینه آبگوشت و قرمه سبزی... پس کی میخواد از سهام بورسی حمایت کنه.
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
الان هرچي ميکشيم از دوران احمدي داريم ميکشيم.همه سهام هارو براي ارائه امار حبابي کرد و رفت.بورس نيوز هم تو سهم ها گرفتار شده ميخاد جو ايجاد کنه
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
محمود نبودی ببینی بورس ویران گشته دل ما از وعده های حسن پر خون گشته محمود نبودی ببینی سرمایمون از بین رفته پول همه دود شده تو جیب دولت رفته
عباس
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
یه نگاه که به مثبت و منفی های بالا می کنی می فهمی که طرفدارای احمدی نژاد و روحانی کل انداختن. بابا تحلیلو بچسبین ببینین درست میگه یانه. اینکه گفته فلانی کارش درست بوده و این یکی اشتباه کرده که دلیل نمیشه تحلیلش درست باشه یا اشتباه.
ناامید
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
از الان دارن برای انتخابات بعدی تبلیغ میکنند تا مردم از لج این دوباره به اون رای بدن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
من از همه دوستان خواهش میکنم شنبه از رو ترس هیجان عرضه نکنید وقتی عرضه بی مورد نباشه بازار سقوط نمیکنه البته شنبه خیلی بهتر از امروز خواهد بود به خدا هیچ اتفاقی نیفتاده جو ندید شنبه بازار حمایت میشه بی مورد وارد صف فروش نشید
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کسری بودجه میدونی یعنی چی؟؟؟
سامان
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کسری بودجه چیه وقتی 30 میلیون صف خرید درست میکنیم بعد از 2 روز با 40 ملیون صف فروش درست میکنیم با ضرر میفروشیم این دیگه تقصیر خودمونه چه ربطی به بودجه دازه این جوگیر شدنا کاره خودمونه
بهرام
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
شنبه بازار حمایت میشه سهماتونو مفت نفروشید یخورده صبور باشید رئیس سازمان بورس اعلام کرد هیجانی عمل نکنید ضرر میکنید
ناشناس
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
برادر سامان وقتی صحبت از توافق بود 30 میلیون صف خرید بود به این امید که روابط بهتر بشه، الان که توافق نشده با نفت 60$ و تحریم و تمدید و دلار رو به بالا کسری بودجه اجتناب ناپذیره و اقتصاد مملکت ضربه بزرگی خواهد خورد، حالا شما دوست نداری نفروش بزار فردا من راحتتر بفروشم و فرار کنم
amir
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
شما نمی خوای فرف کنی می خوای خرید کنی!!!
ناشناس
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
امیر به نظرت با کامنت من بازار تکون میخوره که من بیام این حرف رو بزنم که خرید کنم؟؟؟؟ یکم واقع بین باش
فرهاد
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
صف درست کردن کاره خودمونه بعداز نتیجه مذاکرات هم رفتیم تو صف خرید بعد رفتیم تو صف فروش این کارای اشتباه و هیجانی تقصیر خودمونه سامان درست میگه
ناشناس
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
چند وقت دیگه مشخص میشه کی درست گفته، دعوا نکنید
ایری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
واقعا دستت درد نکنه بورس نیوز با این تحلیل درد دل همه ما سهامداران را گفتی واقعا این دولت برای بازار سرمایه چکار کرده به قول خودشان دماسنج اقتصاد کشور چرا فقط در حد حرف. این کار را همه بلد هستند .................................
بهنام فرهادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
بخدا دیوووووووونمون کردند انگار تعمدی هست انگار میخواهند انتقام بگیرند... بسیار متاسفم این بود حمایت این بود تعدیلهای مثبت شرکتها و این بود .......
هموطن
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
عزیزم دارن بازار را واسه ورود مفت خورهای خارجی جذاب میکنن....
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
لطفا بنویسید در سی سال گذشته هیچ شرکت خارجی سهام در خاور میانه نخریده است .شرگت های خارجی اروپایی یا امریکایی موسس هستند اگر منطور شما افراد حقیق است انها حتی برای گردشگری هم میترسند وارد ایران بشوند .خودمان را گول نزنیم .ما 70 میلیون بخور هستیم که دعا میکنیم نفت را بخرند تا کار نکنیم حتی ان کارگر کارخانه در روز نسبت به یک کارگر چینی چقدر بهره وری دارد .سرمایه گذاران خارجی بهتر میدانند.خودمان را گول نزنیم
امیرکیا
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
دوست عزیز بخش اول حرفتون قبول اما 70 میلیون بخور قبول ندارم این حرفیه که متاسفانه بابه بین دوستان بدون تعصب ملت ما مردم کاری سخت کوشی هستن اما مدیریت نمی شن همون کارگر های کارخانه که فرمودید با یه انگیزه کوچیک و متاسفانه با وعده های دورغین من دیدم چه طوری از جون و دل با این حقوق کار می کنن ولی مدیریت اهمییت نمی ده کارگر هم دلسرد و ......
ناشناس
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
امیر کیای عزیز حقیقت تلخ است اما انکار ناپذیر. همه دیده ایم چطور مردم در تمام ادارات و کارخانه ها از زیر کار فرار میکنند و قابل انکار نیست. حتی مدیران ما فقط به فکر گزارش های رنگ و لعاب دار هستند و بزرگ نشان دادن کارهای کوچک
ناشناس
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
شما تاحالا کار کردی تواگر کار نمیکنی همه را باخودت مقایسه نکن تو این مملکت کارگرها کار میکنن تو میدونی اتشکار ذوب اهن چه میدونی کارگری ساختمان یعنی چی اصلا میدونی کار کردن یعنی چی که داری به همه اینها توهین میکنی تو دنبال پول دلالی ومفت هستی کارگر داره کار میکنه
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
گل گفتی، ولی چه فایده، این حرفها ضرر ماها رو جبران نمی کنه
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
بورس نیوز تیتر خیلی خوبی زدی." خودکشی از ترس مرگ " جالب بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
بورس باید دنبال پدیده پهلوان بگردد.
مشهدی
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
میدونی چقدر سهم فروختن میدونی دارایی پدیده یک سوم سهامدار ها رو پوشش نمیده
آرش داوری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
با سلام
شما که اینقدر سواد دارین و تحلیلگر هستین با چه منطقی قیمت نان رو با قیمت سهام مقایسه میکنید این چه طرز مقایسه هست ؟
مگر همیشه باید حقوقی سهم بخره و سهامداران همیشه سود کنند ؟
مگر حقوقی باید از جیبش بزاره ؟
با چه تحلیلی سهام پدیده مشکل داره ؟ کدوم تحلیل ؟
بجای اعتراض یکم علمتون رو ببرید بالا
هفته پیش بخاطر مذاکرات یک عده ریسک کردند و فکر کردند توافقات انجام میشه و تاوان ریسکشون رو دارند میدن یک عده ریسک نکردن و دارند نظاره میکنند.
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
شما هم نظاره ات رو بکن. لازم نبود شمع محفل بشی آقای سخنران.
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
آبکی تر از حرف تو اصلا نداریم واقعا تو بورس حالیته برو عمو دنبال گاو چرونیت تو چه میفهمی تحلیل چیه.
بورس نیوز ادامه بده ممنونیم.
مهندس کشاورزی
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
خب شما که از گفته هاتون مشخصه سفته باز و دلالید و یا نزول خوری از بانکهای غیر مجاز را پیشه خود کردید چرا از سود عده ای که در بورس سرمایه گذاری میکنند و راه درست انتخاب کرده اند می سوزید؟یعنی آنقدر با بورس دشمن هستید که به ضرر سهامداران میگید دارن تاوان میدن؟مگه کار خلاف و غیر قاو.نی و غیر شرعی انجام دادیم که پولمون رو که بازحمت بدست آوردیم ،الان در بورس سرمایه گذاری کردیم؟خودم پولی رو در بورس سرمایه گذاری کردم که حاصل زحمت و کار کردن در روستاها بوده و برای پیشرفت دامپروری در کشور زحمت کشیده بودم.طوری میگید تاوان پس میدیم انگار خدای نکرده نزول خوری کردیم یا اختلاس کردیم یا مال یتیم و مستضعف رو بالا کشیدیم یا از مردم داریم می دزدیم!!!!
آرش داوری
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
آهایی شمایی که طاقت نقد ندارین شخصیت خانودگیتون رو تو متن های پایین گذاشتین
آفرین به شما که میفهمید تحلیل چیه که قیمت نان رو با سهام خودرو مقایسه میکنن و تایید میکنید
من از بورس حالیمه که ضرر نکردم تو بورس اما شما که حالیته چرا ضرر داری میکنی
بجای یاد گیری بورس که به اسم ناشناس میایی اینجا برو یکم ادب یادبگیر و سطح فرهنگ و ادب خانوادگیت رو ببر بالا بجایبه امید بالا رفتن سهامت هستی
افراد بیشخصیتی مثل شما هستند که مملکت ما شده نکبت
ستار
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
آقا آرش نظر منم شبیه شما است
من هم همه اش دو دل بودم 10 روز پیش سهام بخرم نخریدم و ریسک نکردم و پولم رو تو بانک پس انداز روزانه ( 12% ) گذاشتم حالا هم راضی هستم و منتظر میمانم تا اوضاع ثبات بیشتری بگیرد بعد وارد بازار شم .

نمی دانم چرا بعضی فکر میکنند در بورس همه اش سود است و ریسک وضرر ندارد و بجای آموختن و تجربه پیدا کردن از بازار و سیاستها و ... سیاهنمایی میکنند و افتراع میزنند .
کورش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
زنده باشي ,حرف دل ما سهامداران را خوب گفتي ..
قندعلی ناصری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
باسلام:
البته فروش سهام در شرایط کنونی یک نوع خودکشی محسوب می شود. اما این نوع خودکشی یک خود کشی معمولی نیست، زیرا در خودکشی معمولی لازم نیست فرد زیاد درد سر بکشد ولی در این نوع خودکشی لازم که در ابتدا یک نوع توافقی صورت گیرد.
توافق که به سبک بیمار و پژشک باشد، شاید شنیده باشید که دراغلب کشورهای اروپایی مثل کشور هلند و دانمارک وغیره، بیماران لاعلاج را با نظر پزشکان زیربط وبا مشاوره آ؛نان خلاص می کنند. ودر صورت توافق پزشک آمپول خلاصی را به بیمار تزریق می کنند.
اقتصاد ایران که سالیان سال است مریض وبیماراست و کسی نیست که آن را مداوا کند. این بیماری تبدیل به مرض لاعلاج شبیه به سرطان شده است و چون بیمار سرطانی احساس درد شدیدی دارد و تعداد پزشکان نفس گیر در ایران کم هستند و چون تعداد داوطلبان به مرگ وخودکشی نیز زیاد شده است و مطب دکترایی که قاتلند و جان می گیرند روز به روز شلوغ تر می شود.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
بورس نیوز برو سر اصل مطلب
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
همیشه تو خریدو فروش کسانی متضرر میشوند که پشتوانه و سرمایه شان اندک میباشد . این مملکت همیشه دست سرمایه داران بیسواد بوده واست .اینان کسانی هستند که با سرمایه اندک جوانان بازی میکنند .این افراد بجای وارد کردن نقدینگی به بورس .با تبلیغ افراد ضعیف را وارد بورس میکنند و سرمایه خودرا خارج میکنند و سهامشان را به این افراد قالب میکنند و صحبت از هیجانی بودن سهامداران میکنند البته بعضی از سهامداران هیجانی هستند و دلیل این هم نبود پشتوانه و سرمایه اندک است .میترسند همین سرمایه اندک را از دست بدهند برا همین اقدام به فروش میکنند .وظیفه سازمان بورس دایر کردن کلاسهای رایگان و اموزش همه سهامداران و اشناکردن ملت با رفتارشناسی سهم و روند ان میباشد در این صورت است که از خرید و فروش هیجانی سهم جلوگیری میشود و در شرایط نامطلوب و تاثیر گذار در بورس هیچ کس اقدام به خریدو فروش نمیکند و شاخص کل بورس افت نمیکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
جمع کردن صفها وعدم حمایت کاری بیهوده وابلهانه
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
دقیقا. این یعنی بز خری و پله ای وارد سهم شدن نه حمایت.
نجیب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
بی ثباتی تا کجا این مرض لاالاج کی التیام پیدا میکند. چه دستانی پشت پرده است ایا اقتصاد دانان ما بخواب خرسی رفته اند بابا فلج شدن اقتصاد یعنی مرگ.. این برای دولت مردان مهم نیست.بازار اقتصاد یعنی بازار کار تولید .رفاه. ازدواج زاد و ولد عدم اعتیادو.و.و.و اما کو گوش شنوا؟؟؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
من كل سرمايم ٦٠ ميليون بود گذاشتم تو بورس تا شايد سود كنم و به عنوان يه جوون تشكيل زندگي بدم! حالا تقريبا يه سال گذشته از اون موقع! سهام داريم كردم ! سهم هامو نفروختم و نگه داشتم اما نتيجش چي شد؟! كسي هست جواب بده؟ من سهام داري كردم چي شد؟ اگه همون موقع ميرفتم بيرون از بازار بورس لااقل تا الان نصف سرمايمو از دست نداده بودن!
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
ماشاالله بنان بربری ؟ ایا یارانه نان زیاد شده ؟؟
تا بشود چند سهم برای حمایت ازبازار خرید
علی شاه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
بدون تردید نوشته ی امروز یکی از بهترینهای شما ظرف این چند ماه بود.
بالاخره شما هم خسته شدید مثل ما !

در بازاری که قیمت 3 سهم بانک صادرات از یک آدامس خرسی ارزونتر هست ؛ من چه حرفی میتونم داشته باشم.

نان 30 درصد گرون شده و ارزش پرتفوی من فقط ظرف یک هفته 17 درصد افت کرده.
این واقعا خیانت به ملت ایرانه ،
بسه دیگه!
اینها سرمایه ملت ایرانه که داره نابود میشه ، فرض کنید موضوع ساپورت یا آب پاشی مردم در پارکهاس ، بعد نیست بعد از یک سال کاری انجام بدید.

بورس نیوز عزیزم ! مدیونی اگه سانسور کنی
خسته شدیم به خدا
خسته شدیم
مرتضي
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
دقيقا" با همين تحليل كه مثلا" هشتاد تومن چي ميدن، يه تكون بخوره مي شه دويست و پولت سه برابر ميشه!! يكي از دلايل انتخاب اين سطح قيمتي براي بعضي سهمها عمدتا" با هدف ايجاد دام براي افراد عوام بازار و افزايش شناوري سهم است. اگه بانك صادرات تعداد سهامداران خود را همراه با تعداد سهام هر يك و تعداد ورود و خروجهاي سهامداران به تفكيك تعداد سهام ايشان را منتشر كند، خيلي چيزها روشن مي‌شود. شما وقتي به يك نفر بيسواد، ديپلمه، ... يا هزاران نفر ..... دروغ مي‌گوييد تبعات مختلفي دارد و مديريت متفاوتي را مي‌طلبد!
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
ايا مىدانستيد قيمت سهام بانک صادرات سال 57هرسهمچقدبود؟
هر سهم هزار تومان بود. ولى ببين الان چى شده! پدرت بسوزه مديريت!!!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
انگار همان سهام هایی که در دولت قیلی برای حمایت از شرکت ها خریداری شده بود فعلا در این دولت جهت رفع کمبود منابع مالی به فروش می رسانند، حقوقی ها با علم به این موضوع می توانند جهت حفظ قیمت واقعی سهام شرکت خود اقدام کنند، با آگاهی از این روند حقیقی ها نیز در صورت وجود دلگرمی از طرف حقوقی ها سهام خود را نخواهند فروخت، در نتیجه قیمت سهام افت شدید پیدا نخواهد کرد، من الله التوفیق
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
خیلی خوب و جامع بود ولی متاسفانه اونی که باید بشنوه خودشو زده به خواب کاریم نمیشه کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
اگر دولت اقدامی در جهت حمایت از بازار سرمایه نکند از روزشنبه شاهد سونامی فروش خواهیم بود و این ذره اعتمادی که هم جلب شده از دست رفته وشاهد خروج پول به سمت بازار ارز و ... خواهیم بود.
ali
Germany
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
kheili Alee bood. manoon
میثم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
زبان دولتی ها فقط می چرخد تو این مدت که دولت تدبیر وامید سرکار آمدتوعمل چیزی که ندیدیم یاددولت قدیم بخیر
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
سلام, آقا تحلیلتون واقعا جالب بود, ولی چه کنیم بازم این سهامدارایه عزیز واقعا ما را شرمنده کردن, آقا چرا وقتی به تعداد فروشنده خریدار هست قیمت را رو کف واسه فروش میذارید بخدا حقوقی هم دیگه از کارایه بعضی سهامدارا خسته شده هر چی صف فروش را جمع میکنه باز میرید تو صف فروش, دولت هم که از این حمایتهایه جالبش گل سرسبد بازار سرمایه شده, چند ماه صبر میکنیم تا چند درصد سود کنیم با ۴_۵ روز نه تنها سودمون از بین میره بلکه کلی میریم تویه ضرر, آقا بعضی سهما تو کف قیمت یک سال پیششون هستن خب یعنی شما چند خرید داشتین که حالا دارید میفروشید, سهم تعدیل مثبت میده صف فروش میشه گزارش خوب میده صف فروش میشه قیمتش کف سهم صف فروش میشه, حمایت میشه صف فروش میشه, آقا تو رو خدا یه مقدار اطلاعات پیدا کنید بعد شروع به خرید و فروش کنید یا حداقل اگه بدون اطلاعات یا تحلیل میخرید حداقل سهامداری کنید, با این بی هدف خریدن هایه بعضی اشخاص, نه دیگه تکنیکال جواب میده نه حمایتها و مقاومتها نه نمودار و گزارشات, تو رو خدا سهامداری کنید, از ماست که بر ماست, امیدوارم شنبه کسی داخل صف فروش نره چون شاخص ٧١٨٠٠ باید برگرده و محکوم به صعوده, امیدوارم پر سود باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
فقططططططططط حرف.............
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
خدا شاهده !!!

اکر کسی بادقت این مقاله را بخواند فقط باید گریه کنه وا... الان که دارم این کلمات را تایپ میکنم اشک توی چشمم جمع شده به وا... و تا...

یعنی اینقدر ما به لحاظ آموزشی پزوهشی سطح مطالعه عمومی بورس و بخصوص بحث روانی و روحی افراد در بازار سهام مشکل داریم که فقط از این رفتارها برای هر شخصی تعریف کنید و شرح مفصلی داشته باشید از تعجب زیر 6 تا شاخه درمی آورد !!!

از نویسنده عزیزی که با قلم بی جان به این شکل هنرمندانه شرایط بازار را تشریح فرمودن کمال تشکر و سپاس را داریم کاش سهامداران عزیز این مقاله اصیل را نه تنها از ابتدا تا انتها بلکه چند بار با تفکر مطالعه بفرمایند
علی
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴
عزیزم این مقاله را مسئولان به خواب رفته ی ما باید بخونن نه سهامداران.
اونهایی باید بخونن که بنام ملت در مجلس نشستن بازیهای جناحی میکنن و حقوق میگیرن
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
بورس نیوز اگه اونوقت که داشتی پدیده رو تخریب می کردی می رفتی سهامش رو می خریدی الان این مقاله ها رو می نوشتی
:D
پویا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
فقط کافیه مثل بقیه کشور ها این 2 قانون حجم مبنا و حداقل و حداکثر دامنه نوسان قیمت روزانه(که در بورس 4% و در فرا بورس 5% می باشد )را بردارند، آن وقت معاملات بر اساس تحلیل و نه بر اساس هیجان و شایعات انجام خواهد شد و دیگر شاهد این صف نشینی ها نخواهیم بود.
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
با این کار ریسک بازار خیلی بالا خواهد رفت. مخالفم
عباس
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
اتفاقا باید ریسک بازار بالا بره تا افراد بر اساس تحلیل خرید و فروش کنن.
روحانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
سلام . ممنون از تحلیل هاتون و مطالب خوبتون . ولی ! ! ! نزن تو جاده خاکی هر وقت فرصتی پیش میاد دولت جدید را با کلی مشکلات و کاستی ها و کمبود ها هدف تخریب قرار میدی. بیشتر مشکلات این روزها مربوط به دوران دولت قبل است.
عباس
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
این منفی رو دادم بهت حالشو ببر. دولت قبل هر کاری کرده این دولت برای این اومده روی کار که درستش کنه اگه نمیتونه دیگه مشکل از دولت قبلی نیست. وقتی آقای روحانی میخواست رییس جمهور بشه مگه نمیدونست تو این مملکت چه خبره که حالا از این بهانه های تکراری میاره؟
حسن حسینی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
من هرروز با غم ونا امیدی بیدار میشوم ونظاره گرمردمی هستم که با حرص واز دنبال پول هستند نه رفاقتی نه خیشاوندی نه اعتمادی یک جهنم واقعی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
ممنون که هم دردمان شدی
علی ح
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
کاشکی همون یکسال پیش پدیده خریده بودم و به وعده این دولتمردان توجهی نمیکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
دولت تدبیر و امید است دیگه.
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
اگر سواد اقتصادی و سیاسی ندارید چرا می نویسید!!! منفی شدن بورس در این مقطع نه تنها کاملا منطقی است بلکه در چهارشنبه گذشته هم نباید صفها جمع می شد. از ابتدای مهرماه به دلیل خوش بینی به مذاکرات شاهد رشد قیمت سهام اکثر شرکتها بودیم.به طوری که ساختمانیها چند صد درصد خودرویی ها حدود 50 درصد بانکی ها 50 درصد رشد کردند و غیره. وقتی مذاکرات به مدت طولانی تمدید شد طبیعتا آن مقداری که به خاطر خوش بینی توافق رشد کرده بود باید کاهش یابد(حداقل 30 درصد).حقوقی هم وقتی می تواند در قیمتهای پایین تر بخرد چرا حالا با این فشار فروش بخرد؟ یعنی این را هم نمی دانید!!! دوستان گرامی در این مقطع دید میان مدت و بلند مدت نتیجه ای جز ضرر ندارد مثلا بیش از یک سال است که کارشناسان می گویند بلند مدت بخرید فارس فملی فولاد شاراک تاپیکو و پارسان و غیره را معرفی می کردند آیا جز ضرر چیزی حاصل شد؟؟؟ حقیقی های غیرحرفه ای را با خوش بینی نابجایتان فریب ندهید. در مقطع فعلی فقط نوسان گیری یک روزه نتیجه می دهد که آن هم کار حرفه ای هاست
علی
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
خدا را شکر در بازاری نیستیم که بشه الکی آمار داد. روند قیمتها خود گویاست.
فرمودید بانکیها 50 درصد رشد کردند. احتمالا فقط در کامپیوتر شما این شکلی نشون میداده.
صادرات بعد از 34 درصد افت فقط 20 درصد برگشت ، ملت هم 23 درصد ، تجارت هم 18 درصد ، و .....

اینکه بشینیم الکی آمار بدیم هنر نیست.

الان هم که همه شون برگشتند به روزهای نابود شده ی قبلشون.

من نمیفهمم کسی که هنوز نمیتونه یه درصدگیری ساده را محاسبه کنه تو بازار بورس چیکار داره.
چند روز پیش هم یکی کامنت گذاشته بود نوشته بود فلان سهمم 120 درصد افت کرده.

وقتی شما دیگران را مسخره میکنید که سواد اقتصادی ندارن ، بد نیست خودتون هم برید سواد محاسبه ی درصد گیری تون را بالا ببرید.

صادرات : 80 شده 96
ملت : 194 شده 238
تجارت : 100 شده 118
و .....

حالا شما چطور به عدد 50 درصد رسیدی ؟
محمد
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
مثل اینکه شام تازه با ببورس اشنا شدین و خبر ندارین حدود 11 ماه بیش چه بلای به سر بورس امد و چقدر سرمایه مردم از دست رفت و هنوز بعداز این همه مدت این ضرر جبران نشده بعد شما راجبه 2 ماه بیش صحبت میکنی سطح سواد شما هم در حدی نیست که بخواید تحلیل کنید
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
تمدید و امید
آرش داوری
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
من هم کاملا با شما موافقم
لایک
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
ای کاش میشد یک روز با نویسنده خبر مستطیلتون یک دیداری داشته باشیم ایشان قلم بسیار شیوا و نافضی دارند.ما آماده ایم تا هر زمان که شما بگین در مکانی مشخص با هزینه ای که خودمان جمع میکنیم ایشان را از نزدیک ببینیم و باهاشون صحبت کنیم.میدانیم که ایشان خودشان هم در این بازار فعالند وگرنه نمی تانست چنین مطالب زیبایی بنویسد
این بازار همه را از پای درآورده هیچکس هم صدایش در نمی آید واقعا این همه بی اعتنایی تا کی.
لطفا تقاضای من رو جدی بگیرید.
متشکرم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
خواهشا سهاماتونو به این راحتی و ارزونی نفروشید.توکل بر خدا شنبه بازار خوب میشه.
حسین
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
انشاله
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
با توکل بر خدا اقتصاد سامان نمیگیرد
احسان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
شنبه روز برگشت است موفق باشید
علی
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
درست .وارد صف فروش نشید حمایت کنید از سهمتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
مشکل بورس به خبلی عوامل بستگی داره.....
1- عدم فرهنگ سهامداری
2- صوری بودن صورتهای مالی
3-عدم حمایت قاطعانه سازمان بورس از سهامداران در مقابل شرکتهای متخلف
4- حسابرسی های روتین و عدم موشکافی آنها
5- مدیریت ناسالم در بدنه اکثر شرکتها
6-سفته بازی شدید در معاملات
7-نداشتن مدیریت استراتژیک شرکتها
8- مجوزهای افزایش سرمایه های بی مورد
9-وجود رانت شدید در بازار
10- شفاف سازی های دیر هنگام
. .....
نارون
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
دولت باید چهارم با شدت از تمدید توافق حمایت میکرد یعنی قبل از شروع معاملات اونروز جلوی صفهای فروش خریدار قرار میداد تا شروع معاملات با صف فروش نباشه و با ادامه حمایتش بازارو نگهمیداشت واز طریق رسانه ها به اهالی بازار اطمینان خاطر میداد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
خیلی عالی بود... خیلی وقت بود یه همچین مطلب پرباری از این سایت ندیدیم... کلی رفت رو اعتبارت بورس نیوز...
امینی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
در کشور ما تکنیکال وبنیادی جواب نمی دهدچون بورس کشور ما عمق ندارد وقتی تحلیل گران وکارشناسان سقف یا کف برای شاخص یا برای شرکتی قرار مدهند اینجا سهامدار عمده ویا کسایی که سرمایه زیاد دارندمتوانند بر خلاف تحلیل گران عمل کنند مثل ثنوسای که در بورس است . تعدیل منفی داده چون چندتا سفته باز داخل شدندسهام را به اینجارساندند از شما سهامدار های بور س خواهش می کنم دنباله روی نکنید ما شرکتهای زیادی دیدیم مثل صدارا یکبارهم نشد 150ت سود بدهدولی سهم تا5000ت بالا رفت
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
مطمئني دارايي ايران خودرو شش ميليون دلار است!!
وحید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
ظاهرا قرار هست شنبه تمام صفهای فروش جمع بشه امیدوارم حمایت مستمر از بازار صورت بگیره نه یکی ودو روزه طاقت همه به سر رسیده
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
قابل توجه دوستانی که نعره میزدن روحانی مچکریییییییییییییییم
وحید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
ظاهرا قرار هست شنبه تمام صفهای فروش جمع بشه امیدوارم حمایت مستمر از بازار صورت بگیره نه یکی ودو روزه طاقت همه به سر رسیده
جواد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
بازار سرمایه اعتماد می خواد ولی ما اول باید به خودمون و کاری که می کنیم اعتماد داشته باشیم . اینکه امروز یه سهمی صف خریده و روز بعد صف فروش آیا تقصیر دولته ؟!!!
اگر شما (بورس نیوز) و همه اونایی که به شما احسنت گفتن اعتقاد دارین سهام ایران خودرو باید گرون تر از قیمت نون بربری باشه ، پس چرا فروشنده اید ؟؟!!!
شغل من سبدگردانیه ، تو همون روز اول افت بورس همه باهام تماس گرفتن که چرا اینطوری شد ؟ حالا چکار کنیم ؟ انگار نه انگار که نوسان ذات بورسه ، ریسک ذات بورسه !
از یه طرف همه میگیم که شرکتهای دولتی باید دارایی های مازاد خودشو بفروشن از یه طرف همه میگن که باید از بازار حمایت بشه ؟!؟ اصلا از خودتون پرسیدین شرکتهای دولتی با این سهمهایی که میخرن چیکار کنن ؟ در ثانی مگه نخریدن ؟؟؟؟ تو این 4 روز که همه صفهارو حقوقی ها جمع کردن .
بیاین خودمونو گول نزنیم . ایراد از خودمونه . نمیدونیم اینجایی که توش پا گذاشتیم چی هست ؟!؟ قوانینش چیه ؟؟ البته ناگفته نماند در این بین بیشتر حقیقی های بزرگ مقصرن که با کوچکترین بادی که میاد کلا تغییر مسیر میدن
ناشناس
France
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
برادر عزیز خودتو گول نزن. بازار بورس حداقل ییست هزار واحد حباب دارد و اگر دخالت های مصنوعی نبود الان باید روی 50000 واحد نوسان می کرد. توضیح منطقی و علمی این حباب کمی طولانیه و اینجا جای بحث اش نیست. در این شرایط بهترین استراتژی برای کسانیکه می خواهند در بورس فعالیت کنند آن است که به سراغ سهم هایی بروند که p/e پایین دارند و در گزارش های داوره ای هم تعدیل مثبت داده اند.
بخش اعظم رفتار هیجانی بازار به این دلیل است که سهامداران عمدتا در ضرر هستند و تلاش دارند در کوتاه مدت و با استفاده از شایعات و سرمایه گذاری در سهم هایی که قیمت شان بصورت شارپی بالا می رود ضرر و زیان شان را جبران کنند که این امر به ریسک بالاتر و خسارت بیشتر منجر می شود و به جابجایی یک روزه از صف های خرید به صف های فروش منتهی می شود.
برخلاف نظر نویسندۀ محترم حمایت های دولت و شاخص سازی های مصنوعی هم هیچ دردی را دوا نمی کند و صرفا رفتارهای هیجانی را تشدید خواهد کرد. اگر مذاکرات هسته ای به سرانجامی نرسد سقوط شاخص تا پایان سال 94 به زیر 40000 واحد هم محتمل است. بنابراین بهترین، موثرترین و واقعی ترین حمایت دولت از بورس آن است که هرچه سریع تر مذاکرات هسته ای را به سرانجامی برساند و کشور را از شر تحریم ها خلاص کند.
فرید
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
سواد خوندن که داری!؟
برو تو سایت تی اس ای ببین قیمت بسیاری از سهمها الان روی قیمتهای روزهاییست که شاخص 45000 بوده.
چی از خودت میگی؟
شاخص را با مهندسی نگه داشتن.
این را باید تا الان فهمیده باشی

نمیخواد توضیح علمی و منطقی بدی ، شما برو همون کاری که بهت گفتمو بکن.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
میگویید ایران خودرو 6 میلیارد دلار ارزش دارد یعنی هر سهم بالای 1300 تومان ولی الان در بورس 263 تومان معامله میشود پس میخواهید پدیده را هم به بورس بیاورید تا این بلا را سر ش بیاورید .
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
فقط میتونم بگم متاسفم برای خودمون.یه جایی رسیدیم که میگیم احمدی نژاد خوب بود.در حالی که متوجه نیستیم تو این هشت سال چه چیزهایی رو از دست دادیم.فقط به فکر منافع شخصی هستیم و چون در اون دوره بورس و دلار و دلال بازی و سکه خوب سودی برای یه عده داشت پس اون دوره خوب بوده.اگه یه کم فکر کنید متوجه خواهید شد که جقدر از لحاظ بین المللی وجهه مون رو از دست دادیم.جقدر تورم داشتیم و چقدر زندگی مردم سخت شد.جقدر سرطان و بیماری بخاطر عدم نظارت مسئولین به کارخانه های مواد غذایی و استفاده های نابجا از مواد غیر استاندارد مثل همین روغن پالم،یا همین گوشت ها و برنج های آلوده ای که وارد شد،مثل همین کودهای سرطان زایی که به بوته ها و درختا میدن برای درشت تر شدن میوه ها و سود بیشتر ... و خیلی مسایل دیگه که اینجا نمیگنجه.متوجه نیستیم که انسانیت ها از بین رفته،غیرت،جوانمردی،بزرگی،کمک به همنوع.فکر کنید؟واقعا چرا نسبت به این مسائل مهم بی تفاوت شدیم؟!
بی نام
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
در چند سال آینده با سونامی سرطان روبرو خواهیم بود بخاطر بنزین های آلوده پالایشگاهی دولت قبل و پارازیت ها.بخاطر بی تدبیر بودن و پر کردن جیب شون از حق ملت و بیت المال و این است عواقب همون روزها
وحید
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
احمدی نژاد بد بود چون به فکر مردم بود،میخواست مردم خونه داشته باشند(مسکن مهر)میخواست مردم سرشون تو علم بالا باشه تو دنیا(نانو تکنولوژی،هسته ای،زیست بوم،شبیه سازی و رشد علمی..)میخواست ثروت نفت عادلانه توزیع بشه(هدفمندی یارانه ها)میخواست مصرف انرژی عاقلانه بشه(سهمیه بندی سوخت)میخواست زبان اهانت دشمن قطع بشه(ایستادگی در مقابل زیاده خواهی غرب)
ادعا نمیکنم که به همه اهرافش رسید ولی قسم میخورم تمام تلاشش رو کرد.....حالا عده ای ثروتمند بی اطلاع از غم مردم همه چرخ زندگی مردم رو به مذاکرات بی فایده وبی نتیجه وصل کردند که نتیجشو میشه اینجا تونظرات دید
بی نام
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
دوست عزیزی که صحبت از مسکن مهر میکنی داخل پرانتز بگم من خودم مشاور و ناظر بسیاری از پروژه های مهر بودم آیا شما میدونید بخاطر حجم وسیع از پولی که در بیابان های اطراف تهران هزینه شد بماند که از صندوق ذخیره ارزی استفاده شد و تورمی که الان داریم بخشی از آن ناشی از همین موضوعه،آیا میدونید چه لابی هایی تو همین مهر صورت گرفت و کسایی که تا دیروز ه رو از پ تشخییص نمیدادن به کجاها رسیدن و این یعنی جایگاه ها تغییر کرد.به لحاظ اجتماعی هم در نظر بگبرید بخاطر اینکه حجم انبوهی از مردم که از لحاظ فرهنگی ضعیف هستند در یک مکان واحد تجمع کرده و به شهرک هایی بعضا با قابلیت های فساد و خرابکاری تبدیل میشوند.بماند که هنوز حجم انبوهی از واحدها به اتمام نرسیده.آیا یارانه ها برای توزیع عادلانه ثروت بود یا چپاول ثروت.آیا در همان دوره اختلاس های بزرگی صورت نگرفت.منتها ما عادت کردیم به یارانه 40 تومانی ولی حواسمون نیست چند برابر هزینه آب و برق و گاز و بنزین و نان میپردازیم.آیا در همان دوره نخبگان بسیاری به خارج از کشور عزیمت نکردند؟!آیا وجهه بین المللی ایران از بین نرفت؟!ایران در دوره خاتمی و احمدی نژآد رو مقایسه کنید.به امید روز های بهتر و جمله پایانی اینکه چشم ها را کاش بشوییم و جور دیگر ببینیم
وحید
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
جنابی که دم از خاتمی میزنی.برو یه سری به آرشیو سخنان مسیولین آمریکایی و اسراییلی بزن و ببین منشا تحریمهای بانکی و نفتی درکجاست.اگر سال 88 منافقین و خیانتکاران به ملت به رای مردم احترام میگذاشتند و پازل دشمن رو تکمیل نمیکردند امروز 80 میلیون نفر گرفتار نبودند.مسکن مهر درمان اضطراری 16 سال بی تفاوتی دولتهای قبل به مسکن بود.قطعا درمان اضطراری کامل نیست.شما بیا بگو جناب خاتمی چه کرد برای ملت جز فتنه و به هم ریختگی دانشگاه و شورش و آزادی زبان و نه بیان.همینطور که خیلی از نظرات اینجا منتشر نمیشه
آخرین سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
سهامدار عزیز فقط سه روز سهامتو نفروش تا بازگشت روند شاخص بورس رو ببینی ، تا زمانی که شما بفروشی هیچ حقوقی که سرمایه نقد و کلان داره حاضر نمیشه این فرصت عالی رو جهت پایین کشیدن سهم و جمع کردن سهام رو از دست بده ، یادمون باشه همین حقوقی ها کلی سهام رو قبل از مذاکرات با قیمت های بالای 20 درصد امروز به ما ها فروختن ، پس الان دنبال این هستند که همون سهام ها رو مفت از چنگ ما در بیارن ، دولت احمدی نژاد از نوسانات دلار برای کسری بودجه استفاده میکرد ، باهوش عمل کنیم و هیجان رو باز خودمون دور کنیم تا همه با هم سود کنیم ...
رضا
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
افرین کاملا درست نباید فروخت
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
3 روز نفروشم که 20 درصد ضرر کنم؟؟ نکنه شما ضرر بنده رو میخوای بدی؟
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
همینه دیگه فقط از رو ترس هیجان به هم یاد میدیم که بفروشیم صحبت از راه درست حمایت نمیکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
باتشکر از تحلیبل برس نیوز که واقعا واقع بینانه و صحیخ است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
اقا جان فقط یه کلام نفروش نفروش نفروش این عادت غلط صف نشینی رو ترک کنید
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کو گوشه شنوا بفروشید ضرر کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
مضافا براینکه ما سهخامداران عاقل و دست امریکا و اروپا را خوانده ایم ولی این اقایان مسیواین هنوز درخواب غقلت هستند یا اینکه خودشان را به خواب زده اند
با تشکر از بورس نیوز
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
نمنه؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
تقصیر خودمونه مثل طوطی هر کی هر کاری میکنه ما هم همون کارو انجام میدیم الکی میریم تو صف خرید دو روز بعد با ضرر میفروشیم شنبه تو صف نرید بدتر ضرر میکنید شنبه بازار حمایت میشه البته اگه خودمون خرابش نکنیم
امید
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
از ماست که بر ماست مثل باد شدیم همش اینور انوریم شنبه جوگیر نشین نفروشین
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
خود بورس در یک هفته سهام سه شرکتو عرضه کرد اشکال از خود مسئولین هستش
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
مملکت ما فعلا درگیر ساماندهی پیاده روی میلیونی اربعین به کربلاست.
بعد از اون اگه کار مهمتری پیش نیاد ممکنه فکری هم به حال بورس کنند.
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
باید بورس اربعینی راه بیاندازیم
محسن
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
بیادروی مهمتره برای سلامتی هم خوبه بورس یعنی چی به چه دردی میخوره !!!؟؟؟
جواد
United States of America
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
شاخص میرسه به 62000
محمد
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
نه بابا حتما قراره تموم بشه بعدشم از برق بکشنش
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
بورس نیوز عزیز آخر چرا شلوغش میکنی حرف از سهام با قیمتی زیر آدامس و این حرفها میزنی ولی خودت هم خوب میدونی مقصر خود شرکتها هستند که مدام افزایش سرمایه میدهند و سهم را رقیق میکنند.
مثلا پی به ای وبصادر با این قیمت بازهم زیاد است و از پی به ای مثلا شخارک 1900 تومانی بیشتر است پس خواهشا برای سهام گران بانکیها و خودروییها تبلیغ بیخودی نکنید.
چرا حرف از فخوز با پی به ای زیر چهار نمیزنید که در گزارش شش ماهه هم پوشش مناسبی داشته یا فولاد یا بعضی از سهامهای مناسب دیگر.
شما یک سایت حرفه ای هستید و ما امیدورایم که تحلیلهای بسیار حرفه ای تر از اینها از شما ببینیم.
علی شاه
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
عزیزم
میدونم که خودت فعال بازاری
اما به عنوان کسی که هم وبصادر داره و هم فخوز بهت یادآوری میکنم، همیشه فقط به پی بر ای نگاه نمیکنن. فقط کافیه بدونی صادرات چقدر ساختمان داره ؛ فقط همین.
تو هر خیابونی یه شعبه داره . این را ضرب در کل کشور کن. سرمایه نقدیش به کنار.
بعدش متوجه میشی سهمی با این شرایط چرا باید 80 تومان باشه و 3 تاش کمتر از قیمت یک آدامس خرسیه.
در ضمن آدامس را هم من گفتم نه بورس نیوز
امیر ع
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۱
آخه شما که دنبال پول مفت وبادآورده هستی ومیخوای بدون زحمت به پول برسی،پای ضررش باید صبورباشی،دوست داریم وقتی ضرر می کنیم یکی بیاد سهاممون رو بخره تا راحت بشیم فقط با گرونی موافقیم،به دنبال دوران گرانی و تورم احمدی نژادی هستید،!!فقط جیب خودمون پر بشه خوشحالیم،بنده خدا روحانی چه حالی داره از اختلاسهای گذشته و دخل خالی وپولهای به سرقت رفته مردم مظلوم ایران.یا مهدی ادرکنی،صلوات
سینا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
مردم اعتمادشون را به دولت روحانی از دست داده اند دیگه چه برسد به بورس واقعا 100 روزه همه مشکلات حل شد و.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
خیز دور بعدی سنا برای افزایش تحریم‌ها از دی ماه
علی
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
چرا دروغ میگی عزیز من کی همچین حرفی زده نکنه شما یکی از اعظا 1+5 هستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
نماینده مجلس سنای امریکا تام کاتن به کیفیت و نوع این تحریم‌های احتمالی هم اشاره کرده و گفته که دور بعدی تحریم‌ها، مسیرهای نقل و انتقال پول و همچنین صنعت نفت ایران را هدف خواهد گرفت. -
کامران
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
سنا فقط در حد تهدید صحبت کرده تازه اگه مذاکرات به نتیجه نرسه اینکارو میکنه که مطمئن باشید توافق حتمی خواهد بود هیچ راهی جز توافق وجود نداره
ستار
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
در بالا
مقایسه قیمت یک سهم با هر چیز دیگر از بی منطقی گذشته و احمق فرز کردن خوانندگان است .
مگر بقیه سهامی که ممکن است خوب یا عالی هم جواب داده قیمت چند نان است .
مگر یک سهم گوگل یا مایکروسافت یا شل و جی ام و .. . چند است
مهم قیمت یک سهم با توجه به کل سرمایه و تعداد سهام و غیره است

چه حوب که میتوان با پول یک قرص نان یا شیشه شیر در یک کارخانه یا یک بانک یا یک پالایشگاه سهیم شد .
احسان
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
آقای محترم !
کسی ما را احمق فرض نکرده
بورس نیوز بسیار هم درست میگه و حرفش متینه.
خودت حرف خوبی زده !
میشه بگی قیمت یک سهم مایکروسافت و شل چنده ؟
جان من بگو اگه میدونی !
خودت جواب خودتو بده
ناشناس
United States of America
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
شنبه با توجه به نزدیک شدن شاخص به نقطه حمایت 71400 واحد بازار متعادل خواهد شد و فرصت خرید است.یکشنبه به بعد بازار وارد فاز صعودی خواهد شد.
ناشناس
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
شاخص تا 60000 پایین می اید مطمین باشید من نتلیح مذاکرات مسقط را پیش بینی کردم درست از اب درامد این هن ممینطور
محمد
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کاملا درست نفروشید
ناشناس
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
نکه شما نوستراداموس معروف هستی؟؟
ناشناس
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
من از نوستراداموس هم بالا ترم
محمدباقرشتربانی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
همه حرفها درست وجای تشکروقدردانی دارد
سینا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
بورس برای رشد و خارج شدن از این حالت نیاز به حمایت دولت دارد و البته کاهش هیجان فروش و...........
ستار
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
این هیجان بدر بازارو در اورده بابا مگه حمله کردن بهمون که صف فروش درست میکنید بازار حمایت میشه نترسید
ناشناس
Spain
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
شاخص تا 68000 واحد افت خواهد داشت .
عباس
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کی همچین حرفی زده از شنبه حمایت شروع میشه البته اگه بزاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
ماشالله که همه کارشناس هستن.پس چرا همه دارن ضرر میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
قابل توجه آقایون محترم
امروز جمعه سهام شرکت میکروسافت به شدت سقوط کرد و به 25/41دلار رسید که در نوع خود بی سابفه بوده است.مقدار کاهش 4.8در صد میباشد که از سال 2009تا به امروز بیسابقه بوده است.
بابا یکی نیست به اینا بگه تو یک هفته سهام ما 30%افت میکنه ولی هیچ کس تعجب نمیکنه .میگن افتش طبیعی بود بازار بورس نوسانیه دیگه.
فرق ما با خارجی ها تو اینه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
قابل توجه کارشناسان و مدیران عزیز:
شما که میفرمایین نوسان جزء ذات بازار ماست .بابا یکی نیست بگه عزیزه من آخه اونیکه شما میفرمایین تو حد سه چهار درصد هستش .کجا دیدین تو یک هفته یه سهمی 30%افت قیمت داشته باشه.این نوسان نیست عزیز من ،زلزه هستش که کمر سهامدار حقیقی رو میشکنه.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
با سلام
واقعا تحلیل اتان درد دل های من است
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید.

بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد ...!!!!

IR یک روز صبح در کشور ايران

یک روز صبح در کشور ايران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نكرد، همه هم شیر خریدند و حتي از نياز روزانه نيز بيشتر خريدند !!

پاكت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسيد حتي در بازار ناياب نيز شد و فرداي همان روز مجددا قيمت شير افزايش پيدا كرد و به 1350 تومان رسيد و همچنان مردم خريدند و كسي هم عذرخواهي نكرد و شير نيز توزيع شد .....!
کریم حمیدی نژاد
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
علی اقا دوست گرامی البته همه نباید می خریدند ولی یک سوالی ا ز شما دارم وقتی که سیف تورم را 18درصد اعلام میکند وسخن گوی دولت نان وسیدرصد گران میکند واستاندار نیز پنجاه درصد گران میکند مردم نان نخرند البته جوابی برای بورس نیوز عزیز دارم که با اخبار مثبت باز بورس منفی شده بیا توی کوچه وخیابان واعلام تورم را حساب کنیم با 18%سیف با 30%سخنگو وبا 50%استاندار درباره نان میانگیه میشود 49%تورم وقتی که این تورم دیده می شود اگر رابطه بین بازاری را حساب کنیم یعنی وقتی که تورم بالا میرود معلوم است که سهام نزول می کند چار تیست ها درست ارزیابی می کنند چون تورم با بورس رابطه منفی داردتنها دلار ویا ارز نیست بلکه کالاهم موثر است سوخت گران شد در حدود 43%خود موجی منفی است برای بورس میگویند اگر کسی خواب باشد میشود بیدار کرد ولی کس که خود را به خواب زده نمیشود بیدارکرد
رضا
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کاملا درست گفتید : از ماست که بر ماست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
واقعا جالبه و جای تاسف داره که توی ایران برخی از نظریه های اقتصادی برعکس عمل می کنه. توی ایران بین قیمت و تقاضا رابطه مستقیم وجود داره. یعنی شیب تابع تقاضا در کوتاه مدت صعودیه چه برای کالاها و خدمات فیزیکی، چه برای دارایی های مالی مثل سهام. ملت به صف نشینی عادت کردند. یا توی صف خریدند یا توی صف فروش!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
شاخص 60000 پیین میار زودتر بفروشید به نفعتونه این مکدت هم دام بود برای سرمایه گذاری وورود سرمایه های جدبد وکنترل نقدینگی دیگه میل خودتون از ما گفتن بود منبع موثق هست
جواد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
با سلام واقعا نوشته های بورس نیوز حق بود
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
با سلام ما توقع نداریم که دولت از بازار حمایت کنه ولی توقع سنگ اندازی هم نداریم وقتی اطلاعات شرکتها غیر واقعی ارایه میشودودر یک برهه زمانی کوتاه مدت یکدفعه 100درصدافزایش پیدا میکند وبلعکس یک سوال از ناظران وحسابرسان ایا یک شبه اتفاق می افتد وقتی 7تا8ماه نماد پالایشگاهیها بسته میشود بدون دلیل این توجیه اقتصادی دارد وقتی قیمت گاز پتروشیمی 5برابر میشود سرمایه گذار نمیترسد بجای تشویق در تولید پتروشیمی نماینده محترم دولت نرخ را بالا میبرند میگویند رانت میشود سنگ اهن هم همینطور وقتی این روش حمایت دولت در بورس میباشد چه توقعی از سهامدار کوچک بازار میباشد وفقط وزیر محترم در حد شعار از بازار حمایت میکند بی اعتمادی وارده به بورس اینها و موارد دیگری است که نه سهامدار بلکه متولیان امر بوجود اوردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
بابا به ورشکست شدیم کیه به داد ما برسه بس کنید حرفهای پوچ رو فکری به حال سهامداران بدبخت کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
سرمایه داران عمده با ایجاد جو روانی با گذاشتن اردرهای سنگین فروش سهامدارای خرد را مجبور به فروش میکنن. دولت با چند تا از اینا مقابله کنه؟ اصلا میدونین چقدر سرمایه میخواد که میلیونها سهم از هر شرکت رو بخزی تا عرضه و تقاضا بالانس شه؟این سرمایه دارا هم سرمایشونو مدیون همون آدمی هستن که شما از عملکردش حمایت میکنین!