اما و اگرهای بورسبازها بر سر لیدر ماندن خودروییها در بورس
طی هفته جاری، خودروسازان در تابلوی بورس حضوری فعال داشتند اما نوسانات بازار خودرو و البته گروه خودروییها در بورس، اما و اگرهای فراوانی را ایجاد کرده است.
به گزارش بورس نیوز؛ خودروییها تبدیل به بحثی داغ بین فعالان بازار سرمایه شدهاند اما ابهامات فراوانی در حوزه خودروسازی وجود دارد که ارزش سهام این گروه را میتواند تاثیر خود قرار دهد.
بر همین اساس، کاهش قیمت خودروهای چینی نسبت به تولیدات ایرانی، انباشت خودروها در پارکینگ خودروسازان و افزایش قیمت محصولات خودرویی ساخت داخل باعث شده تا سهامداران گروه خودرویی در وضعیت مبهم قرار بگیرند.
مقاومت سهام خودروسازان در بورس شکسته نمیشود البته تا آن زمان کف قیمت سهام این گروه نیز بیش از آنچه اکنون هست، کاهش نخواهد داشت و به عبارتی در همین محدوده درجا میزند.
رشد بازار خودرو و سهام این گروه وابستگی شدیدی به رشد اقتصادی داشته و تا زمانی که این ممکن حاصل نشود، سهام گروه خودرویی در بورس اوراق بهادار رشد قابل توجهی را به دنبال نخواهد داشت.
طبق فرمولهای اقتصادی، افزایش یا کاهش فروش خودرو بر اساس میزان رشد اقتصادی صورت میپذیرد بنابراین ایجاد تقاضایی که در سال گذشته شاهد بودیم، طبق رشد کم اقتصادی بوده و از طرف دیگر عدم توانایی تامین تقاضای مورد نیاز بوده است.
در سال جاری، رشد اقتصادی کشور تحت شعاع مسائل حاشیهای اقتصاد قرار گرفته و پیشبینی در خصوص رشد اقتصادی بالا در کشور وجود ندارد بنابراین راهاندازی کمپینهایی همچون خرید خودروی صفر، تعویض خودروهای فرسوده چندانی را در بازارخودروهای صفر شاهد باشیم چراکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
همچنین درخصوص عدم کیفیت خودروسازان و البته ارزانتر نشدن محصولات آنها نیز تاکید کرد: قیمت تولید در کشورمان بالاست و خودروسازان براساس قیمت تمامشده کالای تولیدی اقدام به انتشار ارقام میکنند؛ از سوی دیگر نیز نمیتوان به کاهش قیمت خودروهای چینی دلخوش بود زیرا آنها در ابتدای بازار قیمتهای صادراتی را نسبت به قیمتتمام شده خود بسیار کمتر محاسبه کرده و این بازار نیز بازمیگردد.
بر همین اساس، کاهش قیمت خودروهای چینی نسبت به تولیدات ایرانی، انباشت خودروها در پارکینگ خودروسازان و افزایش قیمت محصولات خودرویی ساخت داخل باعث شده تا سهامداران گروه خودرویی در وضعیت مبهم قرار بگیرند.
مقاومت سهام خودروسازان در بورس شکسته نمیشود البته تا آن زمان کف قیمت سهام این گروه نیز بیش از آنچه اکنون هست، کاهش نخواهد داشت و به عبارتی در همین محدوده درجا میزند.
رشد بازار خودرو و سهام این گروه وابستگی شدیدی به رشد اقتصادی داشته و تا زمانی که این ممکن حاصل نشود، سهام گروه خودرویی در بورس اوراق بهادار رشد قابل توجهی را به دنبال نخواهد داشت.
طبق فرمولهای اقتصادی، افزایش یا کاهش فروش خودرو بر اساس میزان رشد اقتصادی صورت میپذیرد بنابراین ایجاد تقاضایی که در سال گذشته شاهد بودیم، طبق رشد کم اقتصادی بوده و از طرف دیگر عدم توانایی تامین تقاضای مورد نیاز بوده است.
در سال جاری، رشد اقتصادی کشور تحت شعاع مسائل حاشیهای اقتصاد قرار گرفته و پیشبینی در خصوص رشد اقتصادی بالا در کشور وجود ندارد بنابراین راهاندازی کمپینهایی همچون خرید خودروی صفر، تعویض خودروهای فرسوده چندانی را در بازارخودروهای صفر شاهد باشیم چراکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
همچنین درخصوص عدم کیفیت خودروسازان و البته ارزانتر نشدن محصولات آنها نیز تاکید کرد: قیمت تولید در کشورمان بالاست و خودروسازان براساس قیمت تمامشده کالای تولیدی اقدام به انتشار ارقام میکنند؛ از سوی دیگر نیز نمیتوان به کاهش قیمت خودروهای چینی دلخوش بود زیرا آنها در ابتدای بازار قیمتهای صادراتی را نسبت به قیمتتمام شده خود بسیار کمتر محاسبه کرده و این بازار نیز بازمیگردد.
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اخبار روز
خبرنامه
از گروه جا ماندی داری چرت می گویی