معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تصور میشود در سال آینده شاهد توسعه راههای منتهی به بندر چابهار خواهیم بود.
به گزارش بورس نیوز، خیراله خادمی با اشاره به تصویب دو کریدور از ۱۰ کریدور پیشنهادی به دولت گفت: یکی از آنها کریدور شرق-غرب به موازات سواحل خلیجفارس و دریای عمان در جنوب کشور و دیگری کریدور زاگرس حدفاصل بندر امام خمینی (ره) تا مرز بازرگان است.
وی با بیان اینکه «در کریدور شرقی-غربی شماره ۱ به غیر از ۶۵ کیلومتر واقع در استان هرمزگان، الباقی به مناقصه رفته یا در دست احداث است و ۶۵ كیلومتر مذكور نیز در دست مناقصه قرار دارد» گفت: کارکرد این کریدور توزیع بارهای ترانزیتی از مرز کنارک و پسکرانهها تا بندر گوادر پاکستان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیریهای انجام شده در قبال کریدور شماره ۴ حدفاصل بندر چابهار تا مرز سرخس افزود: با توجه به تأکید دولت بر توسعه بندر چابهار و پیرامون آن طی دو سال اخیر، وزیر راه و شهرسازی علاوه بر حوزه بنادر و راهآهن در بخش جادهای نیز به جد پیگیر است و مكاتباتی با سازمان برنامهوبودجه بهمنظور اعلام آمادگی برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار صورت پذیرفته است.
وی افزود:وزیر راه و شهرسازی در ماه جاری نامهای به سازمان برنامهوبودجه ارسال و با توجه به رویکرد و افق ترسیم شده برای بندر چابهار بهعنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، برای راههای منتهی به چابهار از کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب به با هدف اتصال به مرزهای شمالی درخواست اعتبار و نگاه ویژه داشت.
خادمی توسعه زیرساختهای جادهای با توجه به سرمایهگذاریهای خارجی در بندر چابهار را مهم دانست و گفت: تصور میشود در سال آینده شاهد توسعه راههای منتهی به بندر چابهار خواهیم بود.
نیاز به اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندیهای بزرگراه ساحلی خزر
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در ادامه به پروژههای بزرگراهی شمال کشور اشاره کرد و گفت: محور بزرگراهی ساحلی دریای خزر تکمیل شده است و هماکنون عملیات احداث کمربندیهای شهرها در دست اجرا قرار دارد که برای تکمیل پروژههای آن ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
وی تصریح کرد: مسئله اصلی شرکت ساخت و توسعه در شمال کشور تملک اراضی با توجه به قیمت بالای زمین است و اگر اعتبارات بهموقع تخصیص یابد شاهد تکمیل بهموقع کمربندیها خواهیم بود.
خادمی با اشاره به طرح تعریض محورهای شریانی، به دوبانده و چهارخطه محور فیروزکوه بیان کرد: سال گذشته تمامی بخشهای برونشهری این محور حدفاصل تهران تا قائمشهر بهطور کامل چهارخطه شد و با توجه به اینکه بخشیهایی از محور فیروزکوه از داخل شهرها عبور میکند، تمرکز شرکت هماکنون در بخش برونشهری، منظر آرایی و ارتقا ایمنی است.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه خاطرنشان کرد: طبق طراحی و برنامهریزی صورت گرفته بهزودی عملیات اجرایی ساخت یک دستگاه پل در شهر پل سفید آغاز و حد اکثر تا دو سال آینده آماده بهرهبرداری میشود.
معرفی بزرگراههای با قابلیت ارتقا به معاونت توسعه آزادراهها
خادمی به برنامه شرکت برای ارتقا بزرگراهها به آزادراهها اظهار داشت: تعدادی از بزرگراههای کشور که قابلیت ارتقا به آزادراه را داشتهاند شناسایی و به معاونت ساخت و توسعه آزادراهها معرفی شدهاند.
وی افزود: بیشتر محورهای بزرگراهی کشور در زمره پروژههای قابل ارتقا قرار میگیرند و از جمله این بزرگراهها میتوان به قطعات مختلف در محور تهران-بندرعباس، کمربندی اراک و محور بیستون-کرمانشاه-حمیل اشاره کرد. البته نظر سرمایهگذار برای اجرای این قبیل پروژهها تعیینکننده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژهها در سه بخش در حال پیگیری هستند که دسته اول شامل آنهایی که قرارداد آنها منعقدشده؛ دسته دوم محورهای در دست مذاکره با سرمایهگذار و دسته سوم پروژههای در دست بررسی میشوند.
خادمی با بیان اینکه «شرکت ساخت و توسعه برای انجام تکالیف خود در بخش توسعه بزرگراهها به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد» خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت اعتبارات شرکت، تقریباً تمام کمربندیها در دولت یازدهم و دوازدهم به سر انجام رسیده یا در دست اقدام است، همچنین کنارگذرهای بلاتکلیف نیز تعیین تکلیف و تصمیمات لازم برای آنها اتخاذ شد.
اخبار مرتبط
به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت صورت گرفت؛
توقف نماد «حخزر1»
به دلیل کمک به توسعه اقتصادی افغانستان؛
بندر چابهار از تحریمهای جدید آمریکا معاف شد
به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت صورت گرفت؛
توقف نماد «حخزر1»
به دلیل کمک به توسعه اقتصادی افغانستان؛
بندر چابهار از تحریمهای جدید آمریکا معاف شد
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه