بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
پس از پایان مراحل پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی صورت گرفت؛

بهره‎برداری از سومین ردیف شیرین‌سازی فازهای ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی

سومین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی پس از پایان مراحل پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی، در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر : ۱۸۴۶۹۵

به گزارش بورس‌نیوز، فرهاد ایزدجو، مجری طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی با اعلام این خبر گفت: این ردیف شیرین‌سازی که هم‌اکنون با تولید ٨ میلیون مترمکعب گاز شیرین از فازهای ٦، ٧ و ٨ در مدار بهره‌برداری قرار دارد، با رسیدن به ظرفیت کامل تولید، روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب (معادل ١٤.٢ میلیون مترمکعب) گاز ترش را فراورش و پس از شیرین‌سازی به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق خواهد کرد.

هم اکنون ردیف‌های اول و دوم شیرین‌سازی گاز پالایشگاه فازهای ٢٤-٢٢ با دریافت گاز ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ در مدار تولید قرار دارند که پس از راه‌اندازی ۲ سکوی ٢٢ وA ٢٤، دریافت گاز ترش از ۲ سکوی اصلی و اقماری این طرح تا بهمن‌ماه امسال آغاز خواهد شد.

ایزدجو افزود: با بهره‌برداری کامل از این واحد پالایشی، امکان شیرین‌سازی روزانه ١.٥ میلیارد فوت‌مکعب گاز ترش از سه ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی فراهم می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد آخرین ردیف شیرین‌سازی این پالایشگاه نیز تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شرکت پتروسینا آریا در حال اجراست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:

تأمین گاز مورد نیاز صنایع پتروشیمی

طی بازدید از پالایشگاه گازی بیدبلند صورت گرفت؛

سفر دو روزه نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس به خوزستان

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.