قطعه پایانی آزادراه تهران-شمال زیر بار ترافیکی
به گزارش بورس نیوز، سیداحسن علوی با اشاره به ورود دادستان مازندران به پرونده عوارض قطعه چهار آزادراه تهران-شمال، گفت: پروژه آزادراه تهران شمال در بازه زمانی دو دهه اخیر با اعتبارات بسیار بالایی اجرایی و عملیاتی شد و در شرایط کنونی قطعه پایانی این آزادراه به زیر بار ترافیکی رفته است.
نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت ادامه داد: بر اساس گزارش های ارائه شده، برای هر کیلومتر آزادراه تهران-شمال حدود 60 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، این در حالی است که به طور معمول برای ساخت یک کیلومتر آزادراه حدود10 میلیارد تومان هزینه میشود.
وی گفت: حال با توجه به سرمایهگذاری سنگین در اجرای آزادراه تهران- شمال، باید شیوه درستی را برای بازگشت سرمایه به دست سرمایهگذار انتخاب شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از راهکارها، دریافت عوارض پایین از مسافران در مدت زمان طولانی است که در این شرایط روند بازگشت سرمایه بسیار کند و طولانی خواهد بود و عملا سرمایهگذاران راغب به این نوع رویکرد نیستند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من با توجه به میزان سرمایهگذاری در پروژه آزادراه تهران-شمال، اخذ عوارض از خودروها به میزان نسبتا بالا میتواند منطقی باشد، زیرا در هر صورت سرمایهگذاران باید به منافع خود دست یابند، البته در این مسیر دولت میتواند با ارائه اعتبارات مناسب در جهت کاهش فشار بر مسافران قدم بردارد.