بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
با وجود این که «کقزوی» سال گذشته را با سودسازی به پایان رساند، اما همچنان مشمول ماده ۱۴۱ است و با مشکل هزینه‎های بالا دست به گریبان است.
کد خبر : ۱۹۲۸۲۱

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «شیشه قزوین» در سال گذشته موفق به شناسایی ۱۰۰میلیارد ريال سود خالص گردید و توانست چرخش ۱۸۰درجه ای در عملکرد خود داشته باشد.

سرعت‎گیر در مسیر «کقزوی» / شیشه‎های این شرکت رنگ ماده 141 به خود دارند

این میزان سود می‌توانست ارقام بالاتری را نیز به خود ببیند، اما افزایش شدید هزینههای فروش، اداری و عمومی‌و همچنین هزینه مالی، به‎سان سرعت‎گیر عمل کرد.

مانده تسهیلات مالی «شیشه قزوین» بالغ بر ۲۶۵۸میلیارد ريال است که در سال۹۷ با رشد ۸۳درصدی، حدود ۴۷۴میلیارد ريال هزینه مالی به بار آورد.

سرعت‎گیر در مسیر «کقزوی» / شیشه‎های این شرکت رنگ ماده 141 به خود دارند

از سوی دیگر، ۲۴۷میلیارد ريال هزینههای فروش، اداری و عمومی‌ ثبت گردید که در مقایسه با سال۹۶ حاکی از رشد جالب توجه ۵۹درصدی است.

نگاهی به صورت هزینهها نشان می‌دهد که ۱۴میلیارد ريال صرف خرید خدمات انسانی شده و مهم‎تر از آن، ۳۵میلیارد ريال کارمزد نمایندگان فروش بوده است. در حالی که سال۹۶ رقمی‌در حدود ۱۰میلیارد ريال کارمزد پرداخت شده بود.

سرعت‎گیر در مسیر «کقزوی» / شیشه‎های این شرکت رنگ ماده 141 به خود دارند

این در حالی است که درآمدهای عملیاتی «کقزوی» تنها ۲۸درصد رشد داشت که تماما ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات بود و در مقدار فروش نهتنها رشد نکرد؛ بلکه بیش از ۳هزار مترمربع افت کرد.

بنابراین، اختصاص این میزان هزینه به نمایندگان فروش در حالی که مقدار فروش کاهش داشته و تنها نرخهای جدید به کمک آمده، به نظر می‌رسد چندان توجیه‎پذیر نیست!

شایان ذکر است که «کقزوی» با سرمایه اسمی‌ ۱۴۲۸میلیارد ريال، بالغ بر ۱۶۷۹میلیارد ريال زیان انباشته دارد و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شمرده می‌شود. بنابراین، باید نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کند که تاکنون گزارشی در این خصوص ارائه نشده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خبری از این شرکت شیشه سازی؛

"کقزوی" هم گران کرد

خبری از این شرکت شیشه سازی؛

"کقزوی" هم گران کرد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.