بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

مسیر "بورس" باید جایگزین "بانک" شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در تلاش هستیم بخش زیادی از نیاز‌های اقتصادی شرکت‌ها را از طریق بازار سرمایه بتوانیم تامین کنیم و این جزو سیاست‌های کلی ما در مجلس و کمیسیون است.
کد خبر : ۲۰۲۵۳۵
نویسنده :
مینا علیزاده

تامین نیازهای اقتصادی شرکت ها از طریق بازارسرمایه

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: اقتصاد ایران مانند برخی از کشور‌های انگشت‌شمار دنیا، بانک محور بوده و تمام نیاز‌های مالی افراد جامعه و بنگاه‌های تولیدی از طریق بانک‌ها پاسخ داده می‌شود که این نوع تامین‌مالی، فشار مضاعفی بر پیکره بانک‌ها وارد می‌سازد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی درصدد آن بوده که با خلق ظرفیت‌های متنوع و امکانات گوناگون برای بورس، تامین‌مالی بنگاه‌های اقتصادی را به سمت و سوی بازار سرمایه سوق دهیم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به مزایای بازارسرمایه به نسبت دیگر بازارها، افزود: بورس با ماهیت شفافیت گام در عرصه تامین‌مالی بنگاه‌ها گذاشته و همین نکته، برتری محسوسی را به نسبت دیگر ابزارهای تامین مالی به این بازار داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس نیازمند ایجاد مسیری آسان به این بازار بوده و باید راه‌های متنوعی را برای این شرکت‌ها هموار ساخت تا نیاز مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه تامین شود که این مُهم جزو سیاست‌های کلی  کمیسیون اقتصادی و تمامی نمایندگان مجلس است.

حضرتی در پایان افزود: با مدیران بازار بورس مذاکراتی انجام شده تا ظرفیت‌های تامین مالی بازار با رشد همراه شود و شرکت‌های نیازمند جذب نقدینگی، مسیر بورس را جایگزین بانک‌ها کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"شاخص" دنباله رو "دلار"

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

خیال آسوده "بورس" از دلار و نرخ حامل‌های انرژی

مدیر تحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"رکود تورمی" به ضرر داخل اما به نفع صادراتی‌ها

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

چراغی روشن پیش روی اهالی بازار سرمایه

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.