افزایش ۲۹ درصدی درآمد "غپآذر"/ رشد ۴۰ درصدی درآمدهای ۶ ماهه ثبت شد
به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در گزارش فعالیت ماهانه خود در شهریورماه سال جاری، محل درآمدهای خود را که متشکل از «فروش داخلی» و «ارائه خدمات» معرفی کرده اما؛ در این ماه «فروش صادراتی» نداشته است.
درآمد "غپآذر" در شهریورماه سال جاری مبلغی بالغ بر ۵۷۴.۴۱۹ میلیون ریال گزارش شده که این میزان درآمد در مقایسه با ماه گذشته ۲۹ درصد رشد را به ثبت رسانده و نسبت به سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی را تجربه کرده و همچنین بیشترین میزان فروش را در بین محصولات تولیدی، محصول «انواع شیر پاستوریزه و استریل» با ۲.۵۵۴ تن در اختیار داشته است.
درآمد حاصل شده شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در ۶ ماهه نخست سال جاری مبلغ ۲.۷۴۳.۶۷۸ میلیون ریال را از آن خود کرده و این درآمد بدست آمده نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را به همراه داشته است.
بر اساس این گزارش، میزان فروش شرکت «غپآذر» در بخش فروش داخلی به میزان ۵.۰۶۸ تن بوده و شاهد رشد ۲۱ درصدی این بخش نسبت به ماه گذشته هستیم که توانسته س ازپشت سر گذاشته روند پر نوسان به روند صعودی خود بازگردد.
بر پایه این گزارش، شرکت "غپآذر" در شهریور ماه بیشترین میزان تولید را در بخش «انواع شیر پاستوریزه و استریل» داشته و جایگاه بعدی را در این شرکت محصول «انواع محصولات پودری» به میزان ۵۳۳ تن از آن خود کرده و در مقایسه با ماه گذشته ۱۵ درصد افزایش را تجربه کرده است.
روند میزان تولید محصول «انواع محصولات پودری» در نیمه نخست سال جاری
ترکیب درآمدی شرکت:
درآمدهای عملیاتی شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۸ مبلغ ۴،۱۳۹،۱۲۰ میلیون ریال و بهاى تمام شده درآمدهای عملیاتی مبلغ ۳،۷۷۳،۲۴۹ میلیون ریال بوده و برآورد فروش در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ میزان ۷۴،۶۹۴ تن میباشد و رشد ۳۴% فروش پیشبینی شده است.
نکات با اهمیت گزارش در مقایسه با دوره ۱۲ ماهه سال گذشته
افزایش ۴۴درصد درآمدهای عملیاتی ؛ افزایش ۴۳درصد سود عملیاتی ؛ افزایش ۵۶درصد سود خالص ؛ افزایش ۸۹درصد داراییها ؛ افزایش ۱۹۳درصد سود انباشته ؛ افزایش ۳۳درصد حقوق مالکانه ؛ افزایش حاشیه سود خالص از ۲.۴۶درصد به ۲.۶۶درصد ؛ کاهش حاشیه سود ناخالص از ۸.۸۹درصد به ۸.۸۴درصد ؛ افزایش بازده دارایی از ۶.۸۳درصد به ۷.۴۷درصد و افزایش بازده حقوق صاحبان سهام ۲۶.۲۶درصد به ۳۶.۴۱درصد از مهمترین نکات این شرکت عنوان شده است.
طرحهای توسعه
دارائیهای در جریان تکمیل که عمدتا مربوط به دستگاه بستهبندی پودری کیسهای به مبلغ ۵،۵۳۷ میلیون ریال بوده که در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر بازار، برنامهای برای راه اندازی آن در دست اقدام نیست.
لازم به ذکر است که شرکت صنایع شیر ایران که هم اکنون با برند پگاه در میان عموم مردم شناخته میشود، ۷ دهه پیش و در سال ۱۳۳۳ نخستین کارخانه شیر پاستوریزه ایران بود که با ظرفیت ۴۵ تن در روز تاسیس شد. شرکت شیر پاستوریزه آن روزها، هم اکنون بزرگترین شرکت صنعتی این حوزه با بیش از ۸۰۰ کد محصول است و برندهای آبمیوه پدیده، نوشیدنی رادلر، نوشابه گیاهی زهل، لبنی شاین و دهها برند دیگر را در قالب هلدینگ صنایع شیر ایران و ۲۹ شرکت به مردم ایران هدیه میدهد. پگاه طلوع سلامتی برای هر ایرانی است.