بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت:

آمادگی بانک های خصوصی برای واگذاری املاک مازاد در بورس کالا

آمادگی بانک های خصوصی برای واگذاری املاک مازاد در بورس کالا
دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: در بانک‌های خصوصی به ندرت بنگاهداری می‌شود و بانک‌ها تابع مقررات بانک مرکزی هستند و با واگذاری شرکت‌های مازاد خود به شیوه‌های مختلف مثل بورس کالا مشکلی ندارند.
کد خبر : ۲۴۵۴۶۶
نویسنده :
مینا علیزاده

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا جمشیدی، دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی اظهار کرد: برخی از بانک‌ها شعب مازاد دارند و می‌توانند آن‌ها را نیز از طریق بورس کالا به فروش برسانند.



دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی ۱۱ کارگاه تولیدی را در کل کشور تملیک کرده اند که ۴ فقره از آن‌ها در اختیار صاحبان قبلی بوده و در آنجا مشغول به کار هستند.

جمشیدی در این باره تصریح کرد: صاحبان این کارگاه‌ها با این هدف مشغول به کار هستند که بتوانند بدهی خود را به بانک‌ها بپردازند و کارگاه به ایشان اقاله شود.

به گفته وی، پنج مورد از کارگاه‌های تولیدی تملیکی هم مربوط به کارخانجاتی است که صاحبان آن تسهیلاتی را از بانک اخذ کرده اند و در جای دیگری وجه مربوطه را هزینه کرده اند.

دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در رابطه با دو واحد صنعتی دیگر نیز که به تملیک بانک‌های خصوصی کشور در آمده، تصریح کرد: یک کارخانه یخ سازی و یک مرغداری نیز تملیک شده است که صاحبان آن تمایلی به ادامه کار نداشتند.

جمشیدی گفت: این آمار به تأیید ستاد تسهیل قانون رفع موانع تولید نیز رسیده است.

به گفته وی، بانک‌ها چشمداشتی به افزایش قیمتی که شامل حال املاک تملیکی شده ندارند و آماده اند تا پس از اینکه وام گیرنده‌ها بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت کردند املاک مربوطه را به آن‌ها اقاله کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۴۸ درصد فروش‌ها در بورس کالا به صورت فروش سلف است
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا:

۴۸ درصد فروش‌ها در بورس کالا به صورت فروش سلف است

در پی تصمیمات پنجاهمین جلسه کارگروه توسعه صادرات رقم خورد؛

ابلاغیه وزارت صنعت برای توسعه کالاهای صنعتی و معدنی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.