بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
آیا سهام‌دار به
شرکت پیشگامان فن‌آوران و دانش آرامیس با نماد "تپسی"، هزینه های انجام شده تحت عنوان توسعه شبکه خود را در مخارج انتقالی به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۲۵۱۰۰۱
نویسنده :
امیرحسین کریمی

تپسی+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، پیشگامان فن‌آوران و دانش آرامیس "تپسی" امید نامه خود را منتشر کرد که در پایان سال مالی منتهی به ۱۳۹۹، فروش خود را طی این دوره برابر با ۱۷۴ میلیارد تومان اعلام‌شده و این در شرایطی است که درآمد ثبت‌شده تپسی در سال ۱۳۹۸، ۶ میلیارد تومان بیشتر بوده است.

میزان فروش شرکت "تپسی" در پایان سال مالی ۱۳۹۹ روند رو به رشدی را تجربه نکرده است..

شرکت تپسی با سرمایه ۱۱۷ میلیارد تومانی تا پایان سال ۱۳۹۹، سود خالصی جالب و تأمل‌برانگیز ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی از خود را بر جای گذاشته که می‌توان آن را در حد مبلغ یک واحد مسکونی معمولی در سطح شهر دانست، این عدد پس از پنجمین سال فعالیت این شرکت استارت‌آپی حاصل‌شده و همچنین ۱۱ میلیارد تومان نیز زیان انباشته در پایان دوره شناسایی‌شده و با این وضعیت موجود انتظار می‌رود که سهام‌دار به این سهم اعتماد کند؟

مجموع دارایی‌های تپسی تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان گزارش‌شده که عمده‌ترین دارایی متعلق به مخارج انتقالی بوده که ۶۱ درصد از کل دارایی‌ها را در برگرفته، لازم به ذکر است که هزینه‌های انجام‌شده برای توسعه شبکه این شرکت به‌عنوان مخارج انتقالی در بخش دارایی‌ها گزارش‌شده است.

سؤالی که در مورد سهم این شرکت پیش می‌آید این است که این مقدار از شوق‌وذوق برای ورود به بازار سرمایه فقط با سود خالص نزدیک به ۵ میلیارد تومانی برای چیست؟ این استارت‌آپ اگر در مشاغل دیگری سرمایه‌گذاری می‌کرد خیلی بیشتر به مشتریان خود سود پرداخت می‌کرد و یا حتی این مبلغ را در ساخت‌وساز املاک وارد می‌کرد سود بیشتری نصیبش می‌شد.

هم‌اکنون در بازار رقابتی تاکسی‌های اینترنتی در داخل کشور دست‌کم ۶ استارت‌آپ در حال فعالیت هستند که با یکدیگر رقابتی تنگاتنگ دارند.

این شرکت فروش خود را تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ برابر با مبلغ ۳۰۳ میلیارد تومان تخمین زده و نکته جالب این بخش جایی است که تا سال آینده فروش خود را بالغ‌بر ۶۷۰ میلیارد ریال را برآورد کرده که ۱۲۰ درصد افزایش را به همراه دارد و این ابهام وجود دارد که چگونه و بر چه اساس به‌یک‌باره این میزان رشد می‌کند، آیا کرایه‌ها از قرار معلوم می‌خواهند سر به فلک بکشند و یا اتفاق دیگر رخ می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درج امیدنامه پذیرش
شرکت فرابورس ایران اعلام کرد؛

درج امیدنامه پذیرش "تپسی" در فرابورس

گامی به سوی بورس حرفه‌ای‌تر
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری داریوش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

گامی به سوی بورس حرفه‌ای‌تر

در بازار دوم فرابورس ایران؛

"تپسی" راهی بازار سرمایه شد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.