نیمی از بازار "غفارس" در اختیار «شیر»
به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دیماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمدهای عملیاتی از فروش محصولات لبنی طی دوره یکماهه را برابر با ۸۳۷ میلیارد ریال ارائه کرد و درآمدی که ۱۰ ماه گذشته شناسایی کرده بالغبر ۷،۹۹۱ میلیارد ریال بود.
شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس در دیماه سال جاری درآمدهای عملیاتی خود را طی این دوره از فروش محصولات در بازار داخلی کسب کرد و در بازار صادراتی نیز فعالیتی نداشت.
بیشتر بخوانید: محصول «شیر» پرچمدار فروش "غفارس"
درآمدهای عملیاتی "غفارس" تا دیماه
بر اساس این گزارش انجام شده توسط گروه تحقیق بورس نیوز، درآمدی که شیر پاستوریزه پگاه فارس در دیماه سال جاری توانسته از فروش محصولات لبنی کسب کند نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۸درصد رشد را شاهد بود و همچنین درآمدهای به ثبت رسیده از ابتدای سال مالی تا انتهای دیماه در مقایسه با سال گذشته نیز همانند دوره ماهانه ۷۶ درصد افزایش درآمد را تجربه کرد.
بیشترین میزان درآمدی که شیر پاستوریزه پگاه فارس در دیماه شناسایی کرد از محل فروش «شیر» با ۲۷۱میلیارد ریال بود که نرخ فروش آن طی این دوره ۱۰میلیون و ۴۰۰هزارتومان در ازای هر تن به ثبت رساند.
پس از محصول «شیر» که درآمدزاترین محصول غفارس در دیماه نام گرفت، محصول «پنیر» با درآمد ۱۴۵ میلیارد ریالی جایگاه بعد را از آن خود کرده بود که نرخ فروش این محصول ۴۴ میلیون و ۲۷۲ هزارتومان بود.
مقدار فروش "غفارس" در دیماه ۱۴۰۰
بر اساس این گزارش، شیر پاستوریزه پگاه فارس در دیماه سال جاری ۵،۰۲۰ تن از محصولات خود را به فروش رساند و از ابتدای سال مالی گذشته نیز موفق به فروش ۵۶،۹۴۸ تن از محصولات لبنی خود در بازار داخلی شد، فروش ماهانه این شرکت ۴درصد کاهش پیدا کرد.
بیشترین مقدار فروش محصول "غفارس" در اختیار محصول «شیر» با ۲،۶۰۷ تن بود و جایگاه بعدی را پسازآن محصول «ماست» با ۹۸۸ تن به خود اختصاص داد که نرخ فروش آن ۱۲ میلیون و ۶۴۶ هزار تومان بود.