به گزارش بورس نیوز، پدیده ارتباط با مشتری یا خدمت به مشتری (CRM) تا پنج سال پیش شاید در پایینترین رتبه بندی سازمانی هر نهاد مالی قرار میگرفت؛ اما امروز مسأله به کلی متفاوت شده و مشتری در قلب ومرکز یک سازمان مشتری محور قرار دارد.
- بیشتر بخوانید: آخرین فرصت برای شرکت در چالشواره رادیو آوای ایران زمین
بانکها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از سویی ظهورفین تک ها، همه گیری کرونا و حضور چهرههای موجه و معتمد اقتصادی در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به تدریج سلیقه و رفتار مشتریان را نسبت به نظام بانکی کشور تغییر داد. در همین زمینه سید محمد استاد، مدیر روابط عمومی بانک، مواردی را مطرح کرده است که در ادامه میخوانید.
این مدیر بانکی در خصوص تغییر و تحولات به وجود آمده در نگاه و سلیقه مردم نسبت به شبکه بانکی گفت: ابتدا بگویم با توجه به حضور استارت آپها و فین تکهای موجود در ایران؛ همچنین همه گیری کرونا که بسیاری از معادلات بازار را بــه هم ریخت، این روزها به لحاظ خریدوفروش و ارائه محصول، بیشــترین اقدامی که در حوزه ارائه محصولات بانکی صورت میگیرد، تسهیل در افتتاح حساب و ارائه خدمات از سوی بانکها با راهبرد ارائه متنوع محصولات است؛ تنوع محصولاتی که تجربه تجاری، مالی و عاطفی مشتری را به محصول تبدیل کرده است. مصداق بارز این تنوع نیز شرایط فعلی ارتباط مردم با شبکههای اجتماعی است. امروز در جهان نئوبانکها در بیشتر شبکههای اجتماعی حضور دارند و خدمات متنوعی مانند خریدوفروش کالاهای اساسی و سایر ملزومات را بنا بر سن، جنس و روحیات فرد در شبکههای اجتماعی به او ارائه میکنند. شاید بهتر باشد بگوییم در شبکههای اجتماعی در حال ارائه باجههای بانکی به مشتریان هستیم.
در این شماره از نشریه میخوانیم:
سید محمدحسین استاد، سردبیرنشریه ارتباط ایران زمین؛ یکی از عوامل مهمی که موجب شــد مردم به نئوبانکها در شبکههای اجتماعی اعتماد کنند، حضور کارشناسان سرشناس و شناخته شده اقتصادی در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی بود. دستاورد این حضور؛ امنیت بیشــتر، اعتماد عمیق تر، تنوع بیشتر محصولات، رقابت بیشتر در ارائه محصولات و دست یابی به خواستههای مشتری بود.
خوشبختانه در کشور ما نیز این اتفاق کم وبیش در حال افتادن است. ما در بحث رصد نیازها دریافتیم که برخی از استانها و برخی از مناطق کشــور ما از اساس نیازمندهای خاص خود را دارند و بهترین راه رفع این نیازها حضور فعال بانکها و استارت آپها در شبکههای اجتماعی است تا بتوانیم از این طریق خواستههای آنها را بر اساس سن، جنس و سلیقه، محقق کنیم.
بانک ایران زمین حتی درصدد است رادیو آوای ایران زمین، صدای اختصاصی خود را نیز بیش ازپیش در شــبکههای مجازی و در دسترس مشتریان خود قرار دهد تا از این مسیر کنار کسانی باشد که به این نهاد مالی و خدمات آن اعتماد کرده اند.
* مدیرعامل؛ براه اندازی نخستین نئوبانک واقعی، بزرگترین تحول بانک ایران زمین در صنعت بانکداری است
* معاون طرح و برنامه؛ ارائه خدمات در بانک بر اساس ارزش مشتری است
* معاون فناوری و اطلاعات؛ نئوبانک باید از سمت صنعت ایجاد شود
* مدیر روابط عمومی؛ به زودی در شبکههای اجتماعی پاسخ گوی مشتریان خواهیم بود
* مدیر امور بازرسی؛ شرط تحقق اهداف یک سازمان، تعامل اجزا با یکدیگر است
* مدیر امور شعب استان تهران؛ تقویت ساختار آموزشی شعب در دستور کار است
* آغاز طرح تسهیلاتی «انتخاب» بانک ایران زمین
* رادیو آوای ایران زمین؛ ما را در گسترهای بدون مرز بشنوید
گزارش اخبار استان ها، مقاله، پرونده، گفتگو و مصاحبه با مدیران موفق، فناوری، بانکهای جهانی، دانستنی، مناسبتی، ایران شناسی، فرایند، سلامت، ایران زمین در رسانه ها، آشنایی با نحوه کاشت و پرورش گیاهان و با هنرمندان از دیگر قسمتهای جذاب نشریه ارتباط ایران زمین است.