بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت:

فضای کسب و کار سالم با اجرای قانون جدید چک

فضای کسب و کار سالم با اجرای قانون جدید چک
رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت:اجرای قانون جدید چک فضای کسب و کار را سالم و شفاف‌تر کرده و کاهش مشکلات حقوقی و قضایی را نیز به همراه داشته است که اطمینان خاطر افراد را هم در بردارد.
کد خبر : ۲۵۹۹۶۶
نویسنده :
مینا علیزاده

فضای کسب و کار سالم با اجرای قانون جدید چک

بورس نیوز: مجتبی کاروان، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با تاکید براینکه اعتبار چک منوط به لاشه چک نیست، اظهار کرد: قانون جدید چک با توجه به ثبت اطلاعات در سامانه یکپارچه بانک مرکزی و استعلام آنی چک، باعث کاهش ریسک معاملات، پیشگیری از صدور چک بلامحل، کاهش خطرات ناشی از سرقت، جعل و مفقودی شده است.



وی معتقد است اجرای قانون جدید چک فضای کسب و کار را سالم و شفاف‌تر کرده و کاهش مشکلات حقوقی و قضایی را نیز به همراه داشته است که اطمینان خاطر افراد را هم در بردارد.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت: در کنار مزایایی که چک‌های صیادی دارد باید به این نکته هم توجه داشت که به دلیل روند ثبت و اطلاعات ناشی از استعلام آنی چک، کاهش استفاده از چک در فعالیت‌های اقتصادی به خصوص فعالیت‌های کلان را هم شاهد هستیم و در واقع گویا قانون جدید چک بیشتر برای اشخاص حقیقی با معاملات کم، مزیت ایجاد کرده است. هرچند این فرآیند‌ها روز به روز در حال شفاف‌تر شدن و روان شدن هستند و باید به مرور ابهامات هم برطرف شود.

به گفته کاروان، کاهش چک‌های کلر به یک سوم آمار قبل از صدور چک‌های صیادی و همچنین کاهش تقاضا برای صدور دسته چک نشانگر این مهم است که باید اگر مشکلی وجود دارد حل شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

توجه ویژه به پیش بینی پذیری بازار سرمایه

به کارگیری سامانه صیاد به چک اعتبار بخشید
عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس:

به کارگیری سامانه صیاد به چک اعتبار بخشید

چگونگی استعلام حساب چک برگشتی
بانک مرکزی اعلام کرد؛

چگونگی استعلام حساب چک برگشتی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.