بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران:

۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور در تهران است

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: ۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور با عدد تقریبی ۵۰۰ هزار واحد در استان تهران بو است.
کد خبر : ۲۶۰۶۴۴
نویسنده :
مینا علیزاده

۲۰ درصد از خانه‌های کشور در تهران است

بورس نیوز: میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور با عدد تقریبی ۵۰۰ هزار واحد در استان تهران بوده که برآورد می‌شود ۳۰۰ هزار واحد آن در شهر تهران و ۲۰۰ هزار واحد آن در پیرامون و حاشیه شهر تهران واقع شده است.

وی تاکید کرد: دلالان ملکی، املاک را در تهران خریداری می‌کنند و طی یک دوره رکود ۳ تا ۶ ساله آن‌ها را خالی نگه می‌دارند و همزمان با پیک دوره‌ای تورم و افزایش قیمت مسکن آن‌ها را میفروشند.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خانه‌های خالی بلایی بر سر بازار اجاره آورده که نیاز به اقدام عاجل وجود دارد.

وی با اشاره به سامانه ممیزی املاک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران از طریق این سامانه‌های تخصصی که ایجاد کرده در لحظه می‌تواند اطلاعات کامل و جزئی و دقیقی را احصاء کند.

مظفر گفت: اجرای این قانون بنظر می‌رسد تنها با همکاری شهرداری‌ها میسر و عملی است لذا اگر درآمد ناشی از این مالیات در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد، این قانونی که بیش از ۲ سال است اجرا نشده، عملیاتی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
تا با واسطه ها و دلال ها مبارزه نکنید رونق این بازار فقط فشار بیشتر بر مردم است ؛ دست دلال ها و ورود سرمایه های مازاد به این بازار را بگیرید ؛ قیمت چه کالایی مهمتر از مسکن است ؟ چرا زمین ها را تا این حد بالا برده اید؟! هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد دولت
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.