بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
انجام صادرات روسیه به هند از طریق ایران
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر هر هفته ۶ قطار روسیه از مسکو به سمت بندر شهیدرجایی پهلوگیری می‌شود و نیازمندی‌های روسیه برای صادرات به هند و کشور‌های دیگر دارد از طریق قطار‌های ایران در حال انجام است.
کد خبر : ۲۶۳۱۰۲
نویسنده :
مینا علیزاده

انجام صادرات روسیه به هند از طریق ایران

بورس نیوز: رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کشور ما امروز با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان سازمان هواپیمایی کشوری و حوزه حمل و نقل هوایی به توانمندی رسیده که می‌تواند در تامین هواپیما‌های کشور نه تنها نیازمندی‌های کشور خودمان را که سال‌ها در حال انجام است، تامین کند بلکه بسیاری از کشور‌های همسایه نیز متقاضی تعمیرات هواپیما‌های خود در ایران هستند که همین امروز در فرودگاه مهرآباد تعدادی هواپیمای خارجی در حال تعمیر است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بعد از چهل سال تحریم سازمان هواپیمای و بخش هوایی کشور رو به جلو حرکت می‌کند، افزود: به هرحال تحریم‌ها بدون تاثیر نبودند، اما به لطف خداوند تحریم‌های هوایی کشور به فرصت تبدیل شده است.

قاسمی در خصوص تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا و توافق ایران و روسیه برای تکمیل آن اعلام کرد: با توجه به جلسه‌ای که رییس‌جمهور روسیه خدمت مقام معظم رهبری برای مشارکت در تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا داشتند، دو هفته پیش جلسه‌ای با معاون نخست‌وزیر روسیه و معاون نخست‌وزیر آذربایجان در باکو برای زمانبندی مشارکت برگزار شد که جلسه دیگری نیز روز یکشنبه با وزیر حمل ونقل روسیه و آذربایجان در همین خصوص انجام گرفت. بر اساس برنامه زمانبندی که ایران داد، توافق شد که چنانچه روسیه موافق این همکاری است حداکثر باید در مدت زمان دو ماه برای تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا اقدام کند که امیدواریم این توافق به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: راه‌آهن رشت-آستارا آنقدر برای ایران حائزاهمیت است که ۱۰ کیلومتر از شمال و ۱۰ کیلومتر از جنوب این کریدور آغاز شده است و ایران برای تکمیل آن منتظر نمانده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: نشست ۶ کشور آسیای مرکزی و روسیه و آذربایجان را در سطح وزرا داشتیم که در این نشست بیشتر موضوع ترانزیت در دستور کار قرار گرفت. در حوزه ترانزیت کشور در ۶ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در حوزه جاده‌ای و ریلی رشد ترانزیت داشتیم.

قاسمی گفت: در حوزه ترانزیت جاده‌ای ۱۸۰ درصد و در حوزه ریلی ۳۰۰ درصد در ۶ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته رشد داشتیم. همچنین در حال حاضر هر هفته ۶ قطار روسیه از مسکو به سمت بندر شهیدرجایی پهلوگیری می‌شود و نیازمندی‌های روسیه برای صادرات به هند و کشور‌های دیگر دارد از طریق قطار‌های ایران در حال انجام است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.