بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات ما به ارمنستان ۴۳۷ میلیون دلار بوده و مطابق برنامه تجارت میان دو کشور باید به ۳ میلیارد دلار برسد.
کد خبر : ۲۶۷۵۰۳
نویسنده :
مینا علیزاده

تجارت ایران و ارمنستان باید به ۳ میلیارد دلار برسد

به گزارش بورس نیوز، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه ارمنستان بعد از روسیه و چین بیشترین واردات را از ایران دارد، اظهار کرد: اکنون میزان صادرات ما به ارمنستان ۴۳۷ میلیون دلار بوده و مطابق برنامه تجارت میان دو کشور باید به ۳ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به روابط سیاسی بسیار مناسب ایران و ارمنستان و عزم دو دولت برای ارتقاء تجارت و اتمام مذاکرات انعقاد توافقنامه تجارت ازاد با اوراسیا خاطرنشان کرد: ارمنستان تنها کشور عضو اوراسیا است که با ما مرز مشترک دارد و قادر به ایفای نقش به عنوان پل ارتباطی ایران و بازار این اتحادیه است.

پیمان پاک همچنین با بیان اینکه توانمندی‌های کشورمان در حوزه خدمات فنی و مهندسی و ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی جهت حضور در پروژه‌ها فنی و مهندسی ارمنستان در حوزه‌های راه و ساختمان، انرژی‌های تجدیدپذیر، سدسازی و سیستم‌های آبیاری فرصت مناسبی برای فعالان این بخش برای حضور در ارمنستان ایجاد کرده است گفت: تبادل گاز و برق، حضور خودروسازان ما در ارمنستان، تولید محصولات صنتعی بخصوص لوازم خانگی ایرانی در داخل ارمنستان به صورت تولید مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، احداث پالایشگاه و ... همگی از جمله برنامه‌های مشترک ما با ارمنستان به شمار می‌رود.

وی همچنین به راه اندازی مرکز تجاری ایران در ایروان اشاره کرد و ادامه داد: مرکز تجاری ما در ارمنستان بسیار فعال و پویاست. مهم‌ترین فاکتوری که ما در مراکز تجاری دنبال می‌کنیم و البته این مرکز تجاری از آن بهره‌مند است شریک قوی، بزرگ و مناسب در کشور هدف است.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه به موضوع مشارکت‌های صنعتی اشاره و تاکید کرد: بحث منطقه آزاد، شهرک‌های صنعتی مشترک و بحث ایجاد خطوط تولید در کشور ارمنستان با استفاده از ظرفیت‌های این کشور می‌تواند به توسعه تجارت هر دو کشور کمک کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۱۷ درصدی صادرات غیرنفتی کشور
در ۱۰ ماهه سال جاری اتفاق افتاد؛

رشد ۱۷ درصدی صادرات غیرنفتی کشور

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.