بدعهدی برند اجارهای
![بدعهدی برند اجارهای](/files/fa/news/1401/12/28/386738_638.jpg)
بدعهدی برند اجارهای دوو در قبال نماینده و مشتریان
بر اساس اطلاعات بهدستآمده، حدود یک سال و نیم است که برند اجارهای دوو در حال پیشفروش برخی از محصولات خود بوده و تا این لحظه هیچ نهاد نظارتی نسبت به این موضوع واکنش خاصی نشان نداده است. یخچال سایدبایساید و تلویزیون دوو جزو آن دسته از محصولات هستند که در یک سال و نیم گذشته در ۹۰ درصد مواقع (بر اساس وضعیت موجود در بازار) در حال پیشفروش ۴۵ روزه بوده و این در حالی است که بر اساس قانون سازمان حمایت، هیچ شرکتی حق فروش محصول تولید نشده را ندارد و این عمل جرم بوده و مستحق برخورد قانونی است. حال از موضوع پیشفروش و عدم تحویل در ۴۵ روز گفته شده نیز بگذریم که صدای مشتریان و نمایندگان رسمی فروش این برند اجارهای را درآورده است، بر اساس کسب اطلاعات، برند اجارهای دوو تلویزیونهای فروخته شده را به مشتریان خود تحویل نمیدهد.
دوو خطاب به مشتریان بعد از سه ماه: خبری از تلویزیون نیست
اینکه تا این لحظه یک برند خارجی و اجارهای که در حال مونتاژ قطعات چینی بوده و همان محصولات را پیشفروش میکرده و مشتریان داخلی نیز بهناچار و به دلیل انحصار در صنعت لوازمخانگی مجبور به خرید از این برند بودهاند، توانسته یک سال و نیم بدعت پیشفروش را در ایران بنا نهد و هیچ نهادی هم نتوانسته و یا نخواسته که جلوی این جرم محرز بایستد، در جای خود قابلبحث است.
مشتریانی که در آذرماه (برج نه) اقدام به خرید تلویزیونهای ۶۵ اینچ مدل S۸۰۰۰ و S۸۱۰۰ دوو کرده بودند و قرار بود که ۴۵ روزه تحویل مشتری شود، حال بعد از گذشته حدود ۳ ماه دستشان در پوست گردو مانده و با تماس شرکت دوو متوجه شدهاند که خبری از تلویزیون نیست. آنطور که مشخص است از شرکت دوو با این مشتریان تماس گرفته شده و گفته شده که توان تحویل این تلویزیون توسط برند اجارهای دوو وجود ندارد و اگر مایل هستید میتوانید تلویزیون ۵۵ اینچ ببرید!
این تخلف آشکار و بدعهدی در حالی اتفاق افتاده که برند اجارهای دوو در آذرماه سال جاری این محصولات را بهصورت نقدی فروخته و پول آن را نیز دریافت کرده است.
نقش مهم نهادهای نظارتی و امنیتی در جلوگیری از ایجاد نارضایتی در مردم
در شرایطی که بازار لوازمخانگی در انحصار چند برند خاص بوده و تخلفهای متعدد نیز مانند افزایش قیمت خودسرانه، عدم عرضه و تحویل کالا و همچنین جلوگیری از فروش محصولات و … در این بازار انحصاری در حال رخدادن است، انتظار میرود باتوجهبه شرایط فعلی کشور، نهادهای نظارتی به هرگونه رفتار و فعالیتی که باعث نارضایتی مردم میشود حساس شده و قاطعانه با آن برخورد کنند.
کشور در شرایطی قرار دارد که بهتر است نهادهای امنیتی و نظارتی با هرگونه فعالیتی که باعث ایجاد نارضایتی در مردم میشود و خوراک خبری برای دشمن ایجاد میکند، قاطعانه برخورد کند. این وظیفه در شرایطی حساستر میشود که انتظار رهبر فرزانه انقلاب پس از حمایت قاطعانه ایشان از بخش تولید لوازمخانگی محقق نشد و با انتقاد از نحوه پاسخ برخی از تولیدکنندگان لوازمخانگی در قبال حمایت صورتگرفته در بهمنماه سال گذشته فرمودند «حمایتهای عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود؛ اما متأسفانه در برخی صنایع بهویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمیشود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند. اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، بهجای ارتقای کیفیت، قیمتها افزایش یابد، مسئله بدی است؛ زیرا نتیجه همه حمایتهای دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابتهای خارجی، عملاً منجر به بالارفتن قیمت شده است.»
بر همین اساس، یکی از مخاطبان با ارسال ویدئو، محتوای گزارش را تأیید کرد.
مشتری ناراضی از بیمسئولیتی برند دوو گفت: شکایتمان را به کجا ببریم؟ ما یک تلویزیون دوو خریداری کردیم و شرکت دوو تلویزیون خریداری شده را در یک روز بارانی به منزل ما ارسال کرد.
وی ادامه داد: وقتی کالا را آوردند متوجه شدیم که کارتن جعبه دوو که تلویزیون خریداری شده ما نیز در آن قرار داشت، غرق آب است. به همین دلیل کالا را از راننده تحویل نگرفتیم چرا که تلویزیون یک محصول الکترونیکی است و تماس با آب میتواند باعث آسیبدیدن محصول شود.
در این شرایط بد اقتصادی حدود ۱۷ میلیون تومان پول تلویزیون دادهایم، این حق ما بود که محصول را سالم تحویل بگریم.
شاهکار تکریم مشتری توسط برند اجارهای دوو
این مشتری ناراضی دوو در خصوص تحویل تلویزیون دوو پس از اینکه به شرکت عودت داده شد گفت: حدود سه ماه بعد از اینکه تلویزیون را به شرکت پس فرستادیم، کالایی برای ما ارسال نشد. هرچه تماس میگرفتیم فقط میگفتند که در حال پیگیری هستیم که در نهایت دستمان به جایی بند نبود.
وی ادامه داد: نکته جالب ماجرا اینجاست که ما این محصول را پیشخرید کردیم (اشاره بهپیش فروش محصولات دوو) و بخشی از مبلغ را بهصورت چکی متعهد به پرداخت شدیم. سه ماه تلویزیون نداشتیم؛ اما سه چک متعهد شده به شرکت دوو را پرداخت کردیم.
تحویل نگیرید دیگر ارسال نمیکنیم!
این مشتری ناراضی دوو ادامه داد: بعد از گذشت سه ماه با ما تماس گرفتند و تلویزیون را ارسال کردند و گفتند که اگر تحویل نگیرید دیگر این کالا را ارسال نمیکنیم. در کمال تعجب دیدم که همان تلویزیون با همان شمارهسریال برای ما ارسال شده است. نکته جالبتر اینجاست که فقط و فقط کارتن خیس شده محصول را تعویض کرده و تحویل ما دادند. پیگیری هم کردیم گفتند دیگر این تلویزیون را تولید نمیکنیم!
در شرایطی که مشتریان داخلی در شرایط انحصار بازار لوازمخانگی قرار گرفته و مجبور به خرید از برندهای موجود هستند، بیمسئولیتی در قبال هزینههای هنگفت دریافتی از مشتریان قابلاغماض نیست.
ورود هرچه سریعتر نهادهای نظارتی و امنیتی به موضوع برند اجارهای دوو باعث خواهد شد تا دشمنان این کشور از نارضایتیهای ایجاد شده توسط این برند، سوءاستفاده خبری نکرده و آبروی صنعت لوازمخانگی ایران را زیر سؤال نبرند.
منبع: ال کا ایران
![تحریم به نفع صنعت لوازم خانگی تحریم به نفع صنعت لوازم خانگی](/files/fa/news/1401/11/5/380898_581.jpg)
تحریم به نفع صنعت لوازم خانگی
![لوازم خانگی همان مسیر صنعت خودرو را طی می کند لوازم خانگی همان مسیر صنعت خودرو را طی می کند](/files/fa/news/1401/11/1/380136_258.jpeg)
لوازم خانگی همان مسیر صنعت خودرو را طی می کند
![تحریم به نفع صنعت لوازم خانگی تحریم به نفع صنعت لوازم خانگی](/files/fa/news/1401/11/5/380898_581.jpg)
تحریم به نفع صنعت لوازم خانگی
![لوازم خانگی همان مسیر صنعت خودرو را طی می کند لوازم خانگی همان مسیر صنعت خودرو را طی می کند](/files/fa/news/1401/11/1/380136_258.jpeg)