بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کارشناس بازار سرمایه:

بازار سرمایه در بلاتکلیفی محض

بازار این هفته با یک بلاتکلیفی محض مواجه بود و شروع به کار کرد؛ بدین صورت که حدود هفت هزار واحد رشد را شاهد بودیم که البته تماما پس گرفته شد.
کد خبر : ۲۷۰۸۵۷

 

اخبار مثبت سیاسی مثل ورود وزیر خارجه عربستان سعودی به ایران و اتفاقاتی از این قبیل ریالی ها را به سمت بالا حرکت داد ، هرچند این خبر خوبی است اما در نهایت رشدی به همراه نداشت که میتوان به  اخبار منفی خودرویی که به این بلاتکلیفی دامن زد اشاره کرد؛ البته این موضوع جدیدی نیست که عرضه خودرو در بورس کالا تایید و از جانب شورای رقابت تکذیب شده این مورد در سالیان گذشته نیز مجددا تکرار شده است ، این ابهامات در بازار چنین شرایطی را بوجود آوردند.

بازار سرمایه در بلاتکلیفی محض

وی در رابطه با تاثیر دلار بر بازار سرمایه بیان داشت :باید توجه به قیمت دلار داشت که وارد حدود قیمتی 49.500 تومان شده و کانال 48 تومن را از دست داده ، وضعیت رو به بالای دلار محرکی مثبت میتواند باشد و در بازار تاثیر مثبتی بوجود بیاورد. نکته مهم دیگر نزدیک شدن به تیرماه است که تجربیات سالیان گذشته نشان داده پتروشیمی ها و پالایشگاهی‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند اما متاسفانه امسال گویی خبری از سودهای نقدی و EPS ها نیست ، حداقل نتوانسته سهامداران خود را تحریک کند تا که از سود های خوبی بهره مند شوند. این ها مواردی بودند که باعث این بلاتکلیفی در بازار امروز بودند ، اما در مجموع بازار به نسبت خوب بود زیرا ما تقریبا در هفته های گذشته  با منفی های سنگینی هفته‌ را آغاز کردیم که البته این هفته با ملایمت خوبی شروع شد.

برخی با دید بهره‌مندی از سود مجامع عمومی وارد بازار می‌شوند

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به پیش‌بینی بازار در هفته جاری و همچنین در روند شاخص کل اظهار کرد : هرسال شاخص به سهام های به اصطلاح دلاری و EPS محور واکنش در خور را نشان میدهد که از دید من پالایشی ها و پتروشیمی ها  میتوانند گزینه های خوبی باشند چرا که در این ماه بسیاری با دیدگاه گرفتن سود مجامع عمومی وارد بازار میشوند ؛ صنایع یاد شده به نسبت در کف قیمتی خوبی هستند و قیمت بسیار مناسبی نیز دارند، این نکات میتواند باعث شود شاخص کل را به سمت و سوی حرکت دهد و از طرفی شاخص هم وزن با زور سیمانی ها ، غذایی ها، دارویی ها و ساختمانی ها روند خوبی در پیش گرفته. در کوتاه مدت میتوان انتظار رشد شاخص را داشته باشیم البته اینکه رشد شاخص پایدار باشد از دید من باید ماه های منتهی به مهر و مرداد را پشت سر بگذاریم  تا بتوانی به آن پایداری شاخص رسید. در کل اما برای این چند هفته مثبت مختصری را در شاخص میتوان پیش‌یبنی نمود که شاهدش باشیم. 

وی در رابطه با تداوم داشتن روند اصلاحی و یا شکست آن و بازگشت به روند صعودی تصریح کرد:سه هفته قبل یک شکست بزرگ در شاخص داشتیم که حدود 5 درصد شاخص ریزش داشت، که موجب شکست روند صعودی شاخص شد و به نزولی تبدیل شد که هنوز آن شکسته نشده ولی شاید این هفته این اتفاق بیفتد ؛ هرچند قطعا رشد شاخص مثل اواخر بهمن تا اواسط اردیبهشت نخواهد بود اما می توان امیدوار بود این روند نزولی شکسته شده و به یک حالت متعادل رو به مثبت رو به رو شویم. 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مالباخته بورسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
آخه ......این چه بورسیه.پول مارو سال 99 دزدیدین اسمشم گذاشتین بورس.آخه ...........ها کجای دنیا بالاترین مقامات کشور مردمو دعوت به بورس مبکنن بعد پولاشونو بالا میکشن؟ .....
چرا هیچ خبرگزاری تومار برای حمایت از سهامدارن خرد مالباخته درست نمیکنه؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
از زمان اعلام تورم 40 درصدی توسط رییس جمهور خودروهای چینی مدیران خودرو 50 درصد و بیشتر گران شده اند ولی خودروهای وطن هم قیمت سهمشان فروکش کرده و هم قیمت خودروشان رو به زوال است، ولهذا سرمایه مردم در بورس روز به روز تحلیل می رود و خبری از تورم 40 درصدی در بورس به چشم نمی خورد، لطفا پیدا کنید پرتقال فروش را