بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
مهرآیندگان گروه تراز بازار سرمایه/ برکت هر شرکت حضور سهامداران حقیقی است/ سود ۷۰ تومانی سهامداران
مدیرعامل گروه مالی مهر آیندگان گفت: سخن ما در مهر آیندگان برای مجمع امسال "مهرآیندگان گروه تراز بازار سرمایه" است. می‌خواهیم به شکل یک گروه کار کنیم و تنوع درآمدی داشته باشیم. درآمد‌های پایداری برای شرکت کسب کنیم.
کد خبر : ۲۷۱۰۵۰

به گزارش بورس نیوز، محمدمهدی مومن زاده، مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان در مجمع عمومی اظهار کرد: سهام مهرآیندگان از صندوق‌های سرمایه گذاری نیز بازدهی بهتری داشته است. صندوق‌های سرمایه گذاری ابزار سرمایه گذاری غیرمسقتیم هستند. اما وضعیت مهر آیندگان از بسیاری از اتفاقاتی که در سرمایه گذاری غیرمقستیم رخ می‌دهد بهتر است. ما نسبت به صندوق‌های سرمایه گذاری هزینه کمتری داشتیم. نسبت هزینه عملیاتی به درآمد‌های شرکت کمتر بوده است. 

وی افزود: وقتی شرکت را تحویل گرفتیم ارزش بازار شرکت ۱۲ همت بود که این میزان در پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ به ۳۰ همت رسید. یعنی از ابتدای ۱۴۰۱ تا امروز ارزش شرکت را به ۲.۱ برابر رساندیم. مهر آیندگان سال گذشته به صورت پیوسته رشد داشته و هرکسی که سهامدار مهر آیندگان است، سود کرده است.

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان ادامه داد: سیاست‌هایی که در پورتفو به کار گرفتیم سبب شد، نسبت به ریزش‌ها مقاوم‌تر باشیم، ارزش را حفظ کنیم و سهامداران از تلاطمات بازار کمتر آسیب ببیند.

مهرآیندگان گروه تراز بازار سرمایه/ برکت هر شرکت حضور سهامداران حقیقی است

مومن زاده ادامه داد: از اسفند ۱۴۰۰ که مهرآیندگان را تحویل گرفتیم امروز P/NAV شرکت تغییر کرده است. این تغییر یعنی “رعایت عملی حقوق سهامداران”. یعنی ما ۱۰، ۱۲ همت به ارزش بازار شرکت اضافه و سهم را بازاری‌تر کردیم تا سهم به قیمت واقعی خود برسد. ما در سال گذشته ۱۶ درصد تعداد افرادی که آستانه سهم شان یک میلیون سهم بودند را افزایش دادیم و وقتی شرکت را با ابتدای سال مقایسه کردیم بعد از مجمع سال گذشته میزان سهامداران حقیقی ما با تعداد یک میلیون سهم افزایش پیدا کرد. 

عضو هیت مدیره گروه توسعه مالی مهر آیندگان خاطرنشان کرد: به عقیده ما برکت هر شرکت حضور سهامداران حقیقی است. حضور سهامداران حقیقی بر جسم شرکت جان دوباره می‌بخشد. به ارکان شرکت انگیزه می‌دهد که بتوانند هر روز برای خوشنودی آن‌ها تلاش بیشتری انجام دهند. هرچه تعداد این افراد بیشتر شد وظیفه ما نیز سنگین‌تر شد. ماندگاری سهامداران نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و سال ۱۴۰۲ میزان سهام آن‌ها افزایش یافته است. ما به همه مسائلی که یک شخص ثالث می‌توانست ما را ارزیابی کند ورود کردیم تا ایرادات ما را بگوید. سال گذشته قیمت سهم به مرز ۱۰۰۰ تومان رسید و امیدواریم که این مقاومت بعد از مجمع شکسته شود سهم رشد بهتری را تجربه کند. از آنجایی که سهامداران ما حرفه‌ای هستند؛ اگر فرد مبتدی از سهامداران مهرآیندگان سوال کند که برای ورود به بازار سرمایه چه کنم می‌گویند که سهم مهرآیندگان بخرد. 

وی توضیح داد: شاخصی در بازار به نام شاخص کالمار داریم. این نسبت هرچه بالاتر باشد، شرایط بهتر آن شرکت را در بازار نشان می‌دهد. مهرآیندگان رشد از یک سوم پایین جدول به سمت بالا رشد داشته است. میزان ریسک ناشی از ضرر را در شرایط منفی بازار از مهر آیندگان گرفتیم و شرایط را نسبت به بسیاری از شرکت‌ها بهتر کردیم. سعی کردیم ریسکی از بابت صف خرید و صف فروش به سمت سهامدار وارد نشود. سال گذشته ما نمی‌توانستیم روی ارزش معاملات سهام خودمان کار کنیم. امسال سهام به جایی رسیده که می‌توانیم ارزش معاملات را در یک کانال بالاتری ببریم.

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان بیان کرد: سهم "ومهان" سهم قابل اتکایی است. سال گذشته اولین کاری که کردیم بحث بورس‌ها بود. توانستیم در بورس انرژی کرسی بگیریم. گرفتن حتی یک کرسی در بورس‌ها کار سختی است، اما ما توانستیم دو کرسی در بورس بگیریم. سود مجمع را یک روز بعد از مجمع پرداخت کردیم. امسال تلاش کردیم که سود را همین امروز پس از مجمع پرداخت کنیم. سهامداران می‌توانند امشب یا فردا ۸ صبح سود را دریافت کنند. رتبه اعتباری A+ را امسال AA تبدیل کردیم. شرکت را از فرابورس به بورس منتقل کردیم. ممکن است در طول یک سال یک یا دو شرکت بتواند این کار را انجام دهد ما نیز به لطف خدا و همراهی سهامداران توانستیم ارتقا پیدا کنیم. 

وی با اشاره به برنامه های آینده "ومهان" عنوان کرد: کارگزاری خبرگان زیرمجموعه مهر آیندگاه است امسال بزرگترین معامله تاریخ بورس یعنی بلوک "فارس" در آن جا رقم خورد. لیزینگ شرکت را بعد از ۱۰ سال راه اندازی کردیم و که این اتفاق خوبی برای آینده گروه مهر آیندگان است. برای سال آینده توسعه شرکت‌های زیرمجموعه و بحث سبدگردانی را در برنامه داریم و به دنبال اخذ مجوز سبدگردانی هستیم.

مومن زاده در پایان گفت: سخن ما در مهر آیندگان برای مجمع امسال "مهرآیندگان گروه تراز بازار سرمایه" است. می‌خواهیم به شکل یک گروه کار کنیم و تنوع درآمدی داشته باشیم. درآمد‌های پایداری برای شرکت کسب کنیم. مساله بعدی تراز بودن در بازار سرمایه است. تا هر سرمایه گذاری بتواند ما را بسنجد و دیگران نیز خود را با ما بسنجند. مجمع بالاترین رکن تصمیم گیری در هر شرکتی است. افزایش خلق ارزش ذینفعان را فراهم می‌کند. اگر مجمع، مجمع خوبی باشد سهامدران با دست پر از مجمع خارج می‌شوند. ما تمام تلاش می‌کنیم که اگر حتی ۱۰ سال بازار سرمایه بسته شد خیال شما از نگهداری سهم مهر آیندگان راحت باشد.

لازم به ذکر است، در پایان مجمع، ۷۰۰ ریال سود بین سهامداران "ومهان" تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به عملکرد یک‌ساله گروه توسعه مالی مهر آیندگان؛

"ومهان" در یک سال چقدر سود ساخت؟

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.