بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

دولت به تعطیلی روز شنبه تمایل دارد

دولت به تعطیلی روز شنبه تمایل دارد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند پیشنهاد نمایندگان نیز به صراحت در این لایحه قید شده، اما به نظر می‌رسد تمایل به تعطیلی روز شنبه با هدف رونق بخشی به وضعیت اقتصادی به نفع تجار و بازرگانان در دستور کار دولت باشد.
کد خبر : ۲۷۱۲۰۷

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس دو پیشنهاد مطرح بود که اولی مربوط به تعطیلی روز‌های شنبه با هدف کمک به تقویت اقتصاد همسو با شرایط جهانی و بازار‌های بین المللی بود تا در روز‌های تعطیلی کشور‌های اروپایی ما نیز بتوانیم از ظرفیت شکل گرفته استفاده کرده و در روز‌های بیشتری از توان مبادلات تجاری و بازرگانی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: نظر گروه دوم نیز بر این بود که تعطیلی پنجشنبه‌ها در سراسر کشور اعمال شود تا متناسب با شرایط فرهنگی و آداب و رسوم تعطیلی روز پنجشنبه فرصتی را برای خانواده‌ها به وجود می‌آورد تا به کار‌های عقب مانده خود رسیدگی کنند.

دولت به تعطیلی روز شنبه تمایل دارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این ۲ پیشنهاد به همراه تعدیل ساعات اداری تا ۴۰ ساعت در هفته مطرح شد که با نظر موافق اعضای کمیسیون به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد.

اسماعیلی افزود: این لایحه که از سوی دولت به مجلس ارجاع داده شده قرار است در صحن علنی مطرح و به تأیید نهایی برسد تا دولت تصمیم گیر نهایی در اعلام تعطیلی روز پنجشنبه و یا شنبه باشد، اما کاهش ساعات اداری به ۴۰ ساعت در هفته به تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند پیشنهاد نمایندگان نیز به صراحت در این لایحه قید شده، اما به نظر می‌رسد تمایل به تعطیلی روز شنبه با هدف رونق بخشی به وضعیت اقتصادی به نفع تجار و بازرگانان در دستور کار دولت باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تورم تصاعدی کالاهای اساسی با افزایش نرخ ارز پتروشیمی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

تورم تصاعدی کالاهای اساسی با افزایش نرخ ارز پتروشیمی

ارسال نظر