بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
هزینه تسهیلات مسکن در پایتخت چقدر است؟
مجردهای ساکن تهران برای دریافت ۴۰۰ میلیون تومان وام باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۸۷ هزار و ۱۰۰  تومانی، ۶۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌شود.
کد خبر : ۲۷۱۲۹۹

به گزارش بورس نیوز، یکی از مصوبات سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای پول و اعتبار که هفته قبل برگزار شد، دو برابر شدن سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل گواهی حق تقدم یعنی از محل تسه گواهی حق تقدم دو بود. بر این اساس این تسهیلات در شهر تهران به صورت انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان بود که بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار هر دو مبلغ دو برابر شد و به ترتیب به ۴۰۰ میلیون تومان و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین برای شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز از ۱۶۰ میلیون تومان و ۳۲۰ میلیون تومان برای هر نفر و زوجین به دو برابر این مبالغ به ۳۲۰ و ۶۴۰ میلیون تومان رسید. در مناطق شهری نیز این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان و ۲۴۰ میلیون تومان بود که به ۲۴۰ میلیون تومان و ۴۸۰ میلیون تومان رسید.

تصمیم دیگری که اعضای شورای پول و اعتبار گرفتند، در حوزه پوشش هزینه تعمیر و نوسازی واحد‌های مسکونی بود که به صورت تسهیلات جعاله در اختیار افراد قرار داده می‌شد و از ۸۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

بر این اساس، مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۵۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و۱۶۰  میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۴۰۰ میلیون تومان وام باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۸۷ هزار و ۱۰۰  تومانی، ۶۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۳۲۰ ورق به مبلغ ۲۷ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۹۷ میلیون و ۵۵۲ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۹۶۰ میلیون تومان شامل ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۱۶۰  میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۱۶۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۳۹ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۷ میلیون و ۸۷۲ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۳۲۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۶۷ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان پرداخت کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.