بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
مجمع
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: قرارداد طرح واحد استایرن را به زودی منعقد می‌کنیم. درباره طرح شیرین سازی نیز درحال مطالعه هستیم. در طرح رافینت نیز برای تکمیل زنجیره و استفاده بهینه در حال انجام مراحل آن هستیم.
کد خبر : ۲۷۱۳۹۶

سید محمد احمدزاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص عملکرد سال گذشته اظهار کرد: گزارش عملکرد شر کت را در مجمع اعلام کردیم که نسبت به ظرفیت شرکت، تولید ۱۲۰ درصدی را ثبت کردیم. سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا نیز در مقایسه با سال گذشته حدود ۲.۲ برابر شده است.

وی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای "بوعلی" افزود: قرارداد طرح واحد استایرن را به زودی منعقد می‌کنیم. درباره طرح شیرین سازی نیز درحال مطالعه هستیم. همچنین در طرح رافینت نیز برای تکمیل زنجیره و استفاده بهینه در حال انجام مراحل آن هستیم.

وی با اشاره طرح کنترلی برج پارازایلین خاطرنشان کرد: واحد شیرین سازی حدود ۱۵ سال در حد یک پروژه باقیمانده بود که دلیل آن را عدم اقتصادی بودن بیان می‌کردند. باید توانمندی و قابلیت‌های یک شرکت آماده به کار باشد. اینکه ما یک توانمندی را معطل کنیم که قابل استفاده نباشد به ظن اینکه الان اقتصادی نیست، درست نخواهد بود. اما تضمینی برای اینکه تا ۶ ماه دیگر بازار به چه صورت باشد، نیست. پس باید قابلیت‌هایی که برای آن سرمایه گذاری شده مانند آب، برق، زمین، نیروی انسانی و... آماده سرویس باشد.

وی همچنین، توضیح داد: نکته دیگر بحث نیاز کشور به مشتقات سوختی است. این موضوع حاکمیتی بوده و به ما ابلاغ خواهد شد که هلدینگ خلیج فارس در چارچوب ابلاغیه‌ها و نیاز کشور تصمیم گیری می‌کند. از طرف دیگر پتروشیمی شهید تندگویان را داریم که ما به عنوان سهامدار آن هستیم. 

قطعا ما از این به بعد هم در خرید سهم و سرمایه گذاری در زمینه‌هایی که بتوانیم ارزش پول سهامداران را حفظ کنیم ورود خواهیم کرد تا جایی که قابلیت ریسک را داشته باشیم و قوانین نیز به ما اجازه بدهد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا درباره برنامه افزایش سرمایه "بوعلی" گفت: برنامه‌ای برای افزایش سرمایه نداریم.

گفتنی است، پس از تصویب صورت های مالی توسط سهامداران، به ازای هر سهم ۵۶۰۰ ریال سود بین سهامداران توزیع شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.