تکنولوژی "تپسی" بهروز است/ شاید ۶ ماه از "اوبر" عقب باشیم/ درآمد "تپسی" ۲ برابر سال گذشته
میلاد منشی پور، مدیرعامل شرکت تپسی در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص توسعه اظهار کرد: توسعه خیلی سریع و بزرگی را در برنامه داریم. در دو سال آینده تپسی را یک هلدینگ تکنولوژی خواهید دید. اینکه در چه حوزههایی قصد داریم وارد شویم را به دلیل رقابتی شدن موضوع نمیگویم.
وی درباره طرحهای دیگر تپسی افزود: "تپسی گاراژ" فروش ملزومات رانندگان و "تپسی پک" حمل و نقل پستی با ۴۰ درصد قیمت پایینتر از پیک لحظهای خدمات ارائه میدهد که امیدواریم در شهرهای بزرگ مورد استقبال قرار بگیرد. خدمات مالی را نیز آغاز کردیم. اگر دو سال دیگر نگاه کنیم، احتمالا حجم سوددهی هر کدام از این حوزهها اندازه یک تاکسی اینترنتی خواهد بود.
مدیرعامل تپسی درباره تعداد پرسنل تپسی بیان کرد: همانطور که در مجمع گفته شد، نیمی از پرسنل تپسی، بازاریابهای جذب راننده هستند که به میزان کارکرد، دریافتی دارند و نیمی دیگر نیروهای ستادی هستند. امسال با همین تعداد پرسنل میتوانیم رشد ۲ برابری را تجربه کنیم.
منشی پور درخصوص سود "تپسی" در سال آینده ادامه داد: برای "تپسی" درآمد سال آینده را دو برابر امسال در نظر گرفتیم یعنی در نظر داریم که درآمد را به ۱۲۰۰ میلیارد برسانیم و سود را با برنامه ریزی به ۲۵۰ میلیارد برسانیم. سهم بازار را افزایش میدهیم. همان طور که در سه ماهه ابتدایی سال جاری افزایشی بود. امیدواریم پایان سال خبرهای خوبی داشته باشیم.
وی درباره وجه تمایز تپسی با رقبا خاطرنشان کرد: وجه تمایز کلی وجود دارد. ما ریگ کف رودخانه هستیم و رشد میکنیم. درصورتی که رقبا ممکن است برنامههای دیگری یا برنامه خروج داشته باشند. تکنولوژی ما تکنولوژی به روزی است و به جرات میگویم که ما ۶ ماه از "اوبر" در موضوع الگوریتم و هوش مصنوعی عقب هستیم. این موضوع به طور چشمگیری هزینهها را کاهش و درآمد را افزایش میدهد. از یک جایی دیگر بحث سوبسید و خرج کردن مطرح نیست. از یک جایی بحث هوش مصنوعی و تکنولوژی به میان میآید که به طور معناداری جلوتر از رقیب هستیم.
منشی پور درخصوص حمایت از شرکتهای نوپا گفت: در سه شکل سرمایه گذاری، اکوزیشن، پارتمن شیپ با شرکتهای کوچکتر که سرویسهایی در راستای حوزههای جدید تپسی دارند علاقمند هستیم که وارد مذاکره شویم. الان هم این کار را انجام میدهیم. خوشحال میشویم با شرکتهایی که علاقمند هستند و فکر میکنند که سرویسهای آنها برای تپسی میتواند مفید باشد واارد مذاکره شویم. ما نیز حمایت خواهیم رفت و حتم دارم اتفاقات خوبی رقم بخورد.