شبکه های فروش پرچمداران پیشرو شرکت هستند/ مشتری مداری از اصول بنیادی کسب و کار بیمه است
به گزارش بورس نیوز، مدیر عامل بیمه دی در اولین نشست هم اندیشی با شبکه فروش سراسر کشور از شبکههای فروش به عنوان پرچمداران پیشرو شرکت نام برد و مشتری مداری، پاسخگویی، احترام به مشتری و حرفهای گری از اصول بنیادی کسب و کار بیمه بر شمرد مدیر عامل بیمه دی، در ابتدای این نشست که با حضور بالغ بر ۷۰۰ نفر از نمایندگان و شعب سراسر کشور و بصورت حضوری و برخط برگزار گردید؛ با اشاره به اینکه نمایندگیها به عنوان اولین نقطه برخورد مشتری با شرکتهای بیمهای هستند، بیان داشت: شبکه فروش نقش مهمی در قضاوت عمومی نسبت به بیمهها دارند و میتوانند در ماندگاری تجربهی خوشایند در ذهن مشتریان، نقش به سزایی ایفا کنند.
طاهر موهبتی در ادامه با بیان اینکه شبکههای فروش پرچمداران پیشرو شرکت هستند بر حل مشکلات و مسائل متعدد آنها تاکید کرد و به مباحث مرتبط با شبکه فروش به ضرورت ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به این شبکه پرداختوی همچنین با تاکید بر موضوع آموزش، برخی چالشها را مربوط به جذب نمایندگان غیرمتخصص دانست و افزود: در فرآیند جذب، گاهی افرادی مورد توجه قرار میگیرند که با وجود تحصیلات دانشگاهی، از آموزش کافی بهرهمند نبوده و دانش و مهارت لازم را ندارند. از این رو نباید صرفا به دنبال اخذ پرتفوی باشیم مهمتر از همه این موارد ارتقای کمی وکیفی فروش در بیمههای فروخته شده است. مدیر عامل بیمه دی در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه به عنوان اولین نشست صرفا به بیان استراتژی و اهداف کلی میپردازیم و در جلسات آتی به بررسی اقدامات و عملکرد نیز خواهیم پرداخت؛ گفت: ما شعب را بر اساس نمایندگان تحلیل میکنیم پس هر چه نمایندگان شعب منسجم و پر قدرتتر ظاهر شوند شعب هم قویتر تحلیل میشوندمهندس موهبتی با تأکید بر نقش حمایتی شرکت از نمایندگان اظهار داشت؛ باید به خاطر بسپاریم که شعب نه تنها رقیب نمایندگان محسوب نمیشوند، بلکه با ایفای نقش تسهیلگر میتوانند حامی آنها باشند و با تخصیص بستههای حمایتی انگیزهی شبکهی فروش را حفظ و تقویت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تصویب مدل تسهیلات ثابت و متغیر در هیئت مدیره شرکت خبر داد و افزود: در این مدل نمایندگان امکان دریافت تسهیلات متفاوتی مثل وام ضروری، وام خرید دفتر، سهام ترجیحی بیمه نامه شخص ثالث و تخفیف دردیون شخص ثالث و همچنین مشوقهایی در فروش متصل به عملکرد خواهند داشت.
مدیر عامل بیمه دی ضمن تاکید بر بحثهای منابع انسانی و موضوعات معیشتی، ازمدیران ستادی خواست مباحث پشتیبانی از نمایندگان را به گونهای پیگیری کنند که کوچکترین خللی برای ارائه خدمت نداشته باشندوی موضوع تبلیغات و ارائه بستههای حمایتی به شبکههای فروش را هم بسیار مهم ارزیابی و بر ضرورت رشد چشمگیر سهم از فروش در رشتههای خاص مثل بیمههای زندگی تاکید کرد.
موهبتی با بیان این که؛ جهان امروز هرچه بیشتر و سریعتر به سوی دیجیتالی شدن در حرکت است، گفت؛ عرصهی کسب و کار دیجیتال نـَه تنها در رقابت با نمایندگان قرار ندارد، بلکه با بسترسازی لازم از سوی شرکتهای بیمه و بهرهمندی از قابلیتهای آن، میتوانند کمک زیادی به توسعهی فعالیتهای شبکههای فروش داشته باشند.
مدیر عامل بیمه دی در پایان با اظهار امیدواری از اینکه شبکه فروش بتواند سهم خوبی از پرتفوی بیمه داشته باشد خاطر نشان کرد:اعطاء اختیارات بیشتر به نمایندگان و حمایت شرکتها و شعب از ایشان، موجب رشد و تحول صنعت بیمه و پدیداری افقهای تازه در این صنعت خواهد شدبنا براین گزارش، بخشی از زمان اولین نشست هم اندیشی به ارائه توضیحات آموزشی از سوی استاد وظیفه دوست رییس انجمن بازاریابی ایران اختصاص یافتدر این نشست نماینده شعب، منتخبین نمایندگان سراسر کشور و رییس شورای هماهنگی انجمنهای صنفی نمایندگان کشور نسبت به بیان دیدگاهها، چالشها و پیشنهادات خود اقدام نمودند که از سوی مدیر عامل شرکت بیمه دی دستورات لازم به مدیران ستادی شرکت برای رسیدگی به نظرات و درخواستهای آنان داده شد م مقرر شد این نشستها به صورت فصلی برگزار گردد.