بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۲ مجموع درآمد عملیاتی خود در این دوره ۳ ماهه را برابر با ۱۰۴ میلیارد تومان در سامانه کدال به ثبت رساند.
کد خبر : ۲۷۲۰۸۹

به گزارش بورس نیوز، شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۲ مجموع درآمد عملیاتی خود در این دوره ۳ ماهه را برابر با ۱۰۴ میلیارد تومان در سامانه کدال به ثبت رساند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با کاهش ۸ درصدی روبه‌رو بود. 

بهای تمام‌شده درآمدی که "کسرا" در این دوره شناسایی کرد به مبلغی نزدیک به ۶۳ میلیارد تومان می‌رسد که با توجه به مبلغ ثبت‌شده در سال گذشته ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید "کسرا" در ۸ سال گذشته روند مثبتی از درآمدزایی را پشت سر گذاشته اما؛ در خردادماه سال جاری در مقایسه با درآمد عملیاتی سال گذشته تنها ۸ درصد عقب ماند.

این کاهش درآمدزایی در ۳ ماه نخست سال جاری به دلیل آن است که سیاست‌های فروش "کسرا" به طوری بوده است که با وجود افزایش ۴۰ درصدی قیمت مواد اولیه، بیشتر از ۲۰ درصد نتوانست بر قیمت محصولات خود افزایش داشته باشد و دلیل آن مربوط به کشش بازار است.

از جمله برنامه‌هایی که "کسرا" و شرکت‌های زیر مجموعه در سال جدید در نظر دارد، در ۴ ماه نخست درگیر ایجاد ساختار‌های سیاست‌های کلی فروش و تثبیت بازار باشد اما؛ در سال ۱۴۰۲ سال متحول و برنامه‌های خوبی اجرایی خواهد شد. شرکت عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشته و تا زمانی که اصلاح ساختار‌ها کامل اجرایی شود و نرخ فروش به ثبات برسد تا حاشیه سود منظمی را به همراه داشته باشد.

شرکت‌های زیر مجموعه "کسرا" به خصوص معدن که صورت مالی آن با زیان دهی همراه است با برنامه و مذاکراتی با شرکت‌های بزرگ دارد برای اولین بار در سال جاری با سود خوبی همراه خواهد بود. با وجود اصلاحاتی که در حال رخ دادن است، پیش‌بینی می‌شود "کسرا" در ۶ ماه دوم سال جاری از لحاظ حاشیه سود، سودآوری بهتر خواهد داشت.

در خصوص این موضوع که میزان درآمد عملیاتی این شرکت به کاهش همراه بوده لازم به ذکر است که در سال مالی گذشته نزدیک به ۶۰۰ تن از محصولات فروش رفته در ۴ الی ۵ ماهه نخست در آن سال، برگشت خورده است و اگر بخواهیم سال جاری را با سال گذشته از نظر سود و زیانی مقایسه کنیم با کاهش همراه هستیم.

سود خالص این شرکت در پایان خردادماه سال جاری برابر با ۳۲ میلیارد تومان بود و همچنین سود خالص در ازای هر سهم نیز طی این دوره ۷۴ ریال به اطلاع سهامداران رسیده است.

صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان خردادماه ۱۴۰۲

"کسرا" در صورت‌وضعیت مالی ۳ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۹۴۷ میلیارد تومان ارائه کرد که میزان بیشترین دارایی این شرکت در اختیار بخش «دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها» با ۳۲۳ میلیارد تومان بود، همچنین موجودی نقد این شرکت با رشد قابل توجهی از مبلغ ۲ میلیارد تومان در ۳ ماه نخست سال گذشته به مبلغ کنونی ۱۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

در این دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۲ میزان سرمایه "کسرا " مبلغی بالغ‌بر ۴۳۶ میلیارد تومان به ثبت رسید که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقی‌مانده و همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده توسط سرامیک‌های صنعتی اردکان در پایان این دوره با رشد ۱۴ درصدی به ۲۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.