بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
پتروشیمی شهید تندگویان محقق کرد؛

افزایش ۱۶۴ درصدی شگویا

افزایش ۱۶۴ درصدی شگویا
شرکت پتروشیمی شهید تندگویان توانسته است در پایان فصل بهار سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۲ هزار و ۷۷۱ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۶۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۲۷۲۱۸۲

افزایش ۱۶۴ درصدی شگویا

بورس نیوز:

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با سرمایه ثبت شده ۲ هزار و ۳۹۵ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۳۸ هزار و ۸۶۰ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ماهه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ توانست ۸ هزار و ۵۳ میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد کسب کند؛ البته حدود ۴ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان از درآمد " شگویا " صرف هزینه تولید محصولات شده است. درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های تولید محصولات این شرکت پتروشیمی نیز با ۶ درصد افزایش مواجه شد.

در مجموع پالایش پتروشیمی شهید تندگویان توانست از فعالیت ۳ماهه سال ۱۴۰۲ خود، ۳ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷۵ درصد افزایش‌یافته است.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در این دوره ۳ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۳ هزار و ۱۱۳ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۱۷۶ درصد افزایش را تجربه کرد.

افزایش ۱۶۴ درصدی شگویا

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۴۲ درصد و حاشیه سود خالص ۳۴ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص "شگویا" نسبت به سال مالی گذشته ۱۵ درصد و نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ حدود ۹ درصد افزایش داشته است. اما در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

در یک نمودار خلاصه شده صورت سود و زیان شرکت پتروشیمی شهید تندگویان را ملاحظه می‌فرمایید.

افزایش ۱۶۴ درصدی شگویا

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "شگویا" می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق یک هزار و ۱۵۷ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در سال مالی گذشته (سال ۱۴۰۱)، ۴۳۸ ریال بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.