بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
مردم به شایعات توجه نکنند/ ذخیره بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین نسبت به سال گذشته
وزیر نفت گفت: ما به مردم اعلام می‌کنیم با اینکه مصرف بنزین بالاست، اما در تامین سوخت و بنزین هیج مشکلی نداریم. ما حتی بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته ذخیره بنزین داریم.
کد خبر : ۲۷۲۷۲۵

به گزارش بورس نیوز، جواد اوجی، وزیر نفت در خصوص افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: ما به مردم اعلام می‌کنیم با اینکه مصرف بنزین بالاست، اما در تامین سوخت و بنزین هیج مشکلی نداریم. ما حتی بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته ذخیره بنزین داریم.

وی در این باره افزود: مردم به شایعات توجه نکنند. در طول سال جاری اصلا برنامه افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست. درباره مصرف بنزین می‌توان بهینه مصرف کرد. به عنوان مثال موتور ماشین و لاستیک ماشین تنظیم باشد در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود.  

وزیر نفت خاطرنشان کرد: همانطور که مصرف بنزین زیاد شده تولید آن نیز افزایش یافته و پالایشگاه‌ها با ظرفیت خود در حال تولید هستند.  به عنوان وزیر نفت اعلام می‌کنم هیچگونه افزایش قیمت بنزین را نداریم. تامین سوخت دارد انجام می‌شود.

اوجی درخصوص محدودیت در کارت‌های سوخت ادامه داد: محدویت در کارت‌های سوخت را به منظور جلوگیری از قاچاق و مواردی از این قبیل گذاشتیم. وزارت نفت ملکف شده که باید بیش از ۹۰ درصد استفاده کنندگان از کارت سوخت خودشان استفاده کنند. تعداد کارت جایگاه داران را کم کردیم. کارت جایگاه را برای مواقع اضطراری گذاشتیم. ما مصرف را مدیریت می‌کنیم. هیچگونه موضوع افزایش قیمت در کار نیست. بنزین به وفور وجود دارد. به شما قول می‌دهم هیچ کمبودی نداریم. با توجه به اینکه در فصل تابستان و زمان مسافرت قرار داریم، مصرف بنزین زیاد شده و نسبت به سال گذشته ۱۳ میلیون لیتر افزایش مصرف داریم.  

وزیر نفت درباره کارت سوخت خودر‌های صفر کیلومتر گفت: با برنامه ریزی همکاران زمان دریافت کارت سوخت به کمتر از یک ماه رسیده و مردم می‌توانند پس از درخواست آن، در مدت زمان زیر یک ماه کارت سوخت را دریافت کنند.  

اشتراک گذاری :
ارسال نظر